Hallo,
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een gebruiksvriendelijk surround systeem(5.1) / DVD speler.
Mijn probleem met de zoektocht nar het beste systeem voor mijn ouders is dat er zeer veel keus is op dit gebied en weinig modellen ter demonstratie beschikbaar zijn. (ze kunnen wel een audio CD afspelen maar als er een TV aan te pas moet komen weten ze het niet meer/kan het niet)
Wat ik zoek in dit systeem:
Het gaat mij dus niet zo zeer om de geluidskwaliteit (ok, het moet wel om aan te horen zijn) maar meer om de gebruiksvriendelijkheid. Ook het beoordelen hiervan is in de winkel lastig omdat je nooit de apparaten volledig kan testen (vergelijking van mijn pa: je koopt een auto zonder een proefrit gemaakt te hebben). Bij deze dus ook een oproep voor screenshots waaraan de gebruiksvriendelijkheid te zien is
Waar ik op hoop is dat ik straks met en wat korter lijstje naar de winkel kan gaan en daar dan niet meer overspoeld worden door de grote keuze maar wat gerichter kan zoeken.
Mocht ik in de tussentijd nog meer systemen vinden laat ik het zeker weten.
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een gebruiksvriendelijk surround systeem(5.1) / DVD speler.
Mijn probleem met de zoektocht nar het beste systeem voor mijn ouders is dat er zeer veel keus is op dit gebied en weinig modellen ter demonstratie beschikbaar zijn. (ze kunnen wel een audio CD afspelen maar als er een TV aan te pas moet komen weten ze het niet meer/kan het niet)
Wat ik zoek in dit systeem:
- gebruiksvriendelijk het belangrijkste
- De versterker moet overweg kunnen met de volgende dingen
- DVD
- CD
- Radio (FM)
- TV (het geluid van de TV in "verbeterd stereo" weergeven)
- prijs maximaal 1500 euro (richtlijn) maar goedkoper is altijd beter
| Merk/type | pluspunten | minpunten |
| Bose 3-2-1 | Eenvoudige bediening en makkelijk te plaatsen | het geluid is stereo+ en mijn ouders missen de achterboxen |
| Philips hts9800 | Makkelijke bediening en overzichtelijke bediening op het apparaat zelf (afstandbediening was helaas niet aanwezig) | Reageert zeer traag op de knoppen (op het apparaat zelf) en de achter speakers willen moeilijk gaan doen |
| Verschillende Sony met losse versterker en speler | Ook redelijk overzichtelijk en als er iets kapot gaat hoef je maar 1 ding te vervangen | De mogelijke verwarring die kan ontstaan om een CD af te spelen (eerst speler aan, dan DVD kiezen op de versterker (en je niet per ongeluk op SACD/CD zetten) en dan pas af kunnen spelen) |
Het gaat mij dus niet zo zeer om de geluidskwaliteit (ok, het moet wel om aan te horen zijn) maar meer om de gebruiksvriendelijkheid. Ook het beoordelen hiervan is in de winkel lastig omdat je nooit de apparaten volledig kan testen (vergelijking van mijn pa: je koopt een auto zonder een proefrit gemaakt te hebben). Bij deze dus ook een oproep voor screenshots waaraan de gebruiksvriendelijkheid te zien is
Waar ik op hoop is dat ik straks met en wat korter lijstje naar de winkel kan gaan en daar dan niet meer overspoeld worden door de grote keuze maar wat gerichter kan zoeken.
Mocht ik in de tussentijd nog meer systemen vinden laat ik het zeker weten.
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots