Backup-button op externe harddisk custom commando toewijzen

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Memorex 160GB 2.5" externe harddisk. Daarop zit een 'quick backup'-knopje om met het meegeleverde (bloated) tooltje automatisch een backup te kunnen maken. Ik maak backups met door mijzelf gekozen software en het lijkt me wel handig om met een druk op die knop mn backup-programma te starten.
Iemand een idee of er een manier is om het signaal van dat knopje af te vangen oid? Bijv. met een ander tooltje?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
HEX editor waarschijnlijk, dan kun je het programmatje ontleden.

Of zelf wat schrijven in Visual Basic.

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Gaat het om een USB harde schijf?
scanbuttond kan doen wat jij wilt. Deze daemon kan ieder programma starten wanneer er op een USB-apparaat een knop wordt ingedrukt. En in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden hoeft dat apparaat niet per se een scanner te zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
thnx, zo'n soort tooltje zoek ik idd, maar laat ik nou net vergeten zijn te vermelden dat het wel voor windows moet zijn ;) Kan voor windows overigens niet echt zoiets vergelijkbaars vinden..

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 15-10-2007 11:50 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik was ook al een beetje voor je aan het zoeken, maar het meeste wat je vind is:
  • Of voor linux
  • Of voor een PocketPC
Ik denk dat je iets moet zoeken wat je systeem monitored (zodat je kan zien welke data er voorbij vliegt als je die knop indrukt) en dan zelf iets schrijven wat naar dat commando luistert.