2.1 Speakers op 2.0 output en "Draadloze kabels"

Pagina: 1
Acties:

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Heajj,
  • 1. Is het mogelijk om een 2.1 speakerset (Klik) aan te sluiten op 2 tulp aansluitingen. (TV)
  • 2. Is het mogelijk om dat draadloos te doen:
    code:
    1
    2

TV --> Sub |--> Speaker1
               |--> Speaker2
  • Volgens mij heeft dat setje een 3mm stereo jack aansluiting.
  • Wie heeft de set (of vergelijkbaar) en kan zeggen wat voor kabels er gebruikt zijn tussen de sub en de sattelietspeakers?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi :w
[list]
• 1. Is het mogelijk om een 2.1 speakerset (Klik) aan te sluiten op 2 tulp aansluitingen. (TV)
Ja, hiervoor heb je een simpel female jack > male tulp kabeltje nodig; een 2.1 set als deze heeft namelijk één aansluiting; een simpele Jack.
• 2. Is het mogelijk om dat draadloos te doen:
code:
1
2
TV --> Sub |--> Speaker1
           |--> Speaker2
Ik weet niet wat je hier precies mee bedoeld, maar de sub sluit je aan op het lichtnet en de computer/televisie. De rest is óf satelliet óf bekabeld, maar dat verschilt per set.

• Thomzh
Ik bedoel dus draadloos van TV naar Subwoofer en draadloos tussen de Subwoofer en de speakers.
Desnoods met een apart systeem.

Volgens mij is het bij de set die ik aanwees bekabeld. (Gezien de prijs)

Is daar niets aan te tweaken?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Draadloos naar de sub zou ik niet eens aan beginnen; die sub moet toch het stopcontact in (tenzij je dagelijks batterijen wilt wisselen), en je moet een station installeren in/naast de sub en eentje in/naast de televisie. Dat schiet niet op.

Die speakertjes, daar is toch veel simpeler een alternatief voor te zoeken? Tweaken doe je als het je uitkomt, maar een sattelliet-setje zal niet goedkoop zijn en simpel werkend te krijgen zijn, en batterijen in je speakers modden is ook niet zo gedaan ;) Ik snap dat die draden, met name hier, vervelend zijn, maar volgens mij neem je best wat hooi op je vork als je zonder enige vorm van inzet of kennis over een onderwerp hier komt en vraagt 'of het kan'. Heb je zelf al wat over wireless speakers gevonden, en of/hoe dit zelf te doen is, wat hier allemaal bij komt kijken, etc.? ;)

• Thomzh
Tsja, ik weet dat er kant en klare draadloze systemen zijn, maar die zijn prijzig.

Draadloos naar lichtnet hoeft niet;) hij is goed uit het zicht te plaatsen bij een stopcontact.

Zijn er goedkope draadloze systemen? JVC. Logitech etc. vind ik best duur nl.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is duur? Als jij denkt dat jij voor 100 euro ofzo een draadloze 2.1 speakerset te scoren, dan heb je het mis. Sowieso, draadloos gaat ook niet zover, die sub heeft spanning nodig voor zijn versterker, en als je "draadloze" speakers wil, zullen die ook op de een of andere manier spanning moeten krijgen voor hun interne versterkertjes.

Aannames zijn fataal.

• Thomzh
Oja, daar heb je gelijk in. Elke 2 dagen batterijen verwisselen is ook niks.

Draadloos word het dus niet, jammer. Toch bedankt!
Pagina: 1