Toon posts:

206bw met imac....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik in de topics geen antwoord kreeg probeer ik het maar zo. :) hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn probleem.

ik heb nu een probleem :P ik heb mijn samsung nu een paar daagjes op mijn ps3 hangen en ik verwisselde net het kabeltje om dualscreen te gaan met mijn imac, alleen blijft het beeld zwart. heb al op google gezocht maar ik kon niks vinden. het lichtje knippert voortdurend en als ik de menu knop 2 sec ingedrukt houd zegt ie' test good'. verder kom ik niet. ksnap het niet meer 8)7 iemand een antwoord op mijn vragen... :) ?

mijn imac reageert volgens mij we op het scherm want het muisje verdwijnt wel naar de 206 maar ik zie dus niks 8)7 hopelijk helpt dit...
[/quote]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 10:23 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ge moet juist NIET dezelfde kleurprofielen pakken, ieder scherm heeft een ander kleurprofiel he.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:18:
Ge moet juist NIET dezelfde kleurprofielen pakken, ieder scherm heeft een ander kleurprofiel he.
kan je mij dan vertellen wat ik wel moet deon...?

Verwijderd

Topicstarter
als ik de kabel uit het scherm trek zegt hij wel 'check signal cabel' dus hij 'ziet' hem zeg maar wel. nog steeds niemand een idee? (ik wil zo graag dualscreen :'( )

Verwijderd

Topicstarter
kickje O-) (of mag dat niet?)

[edit]
ik heb inmiddels een nieuw scherm ontvangen. zoals verwacht is het probleem niet opgelost. verder heb ik het op een andere imac ook aangesloten end at werkt perfect. conclusie: er is iets mis met mijn imac :o . dus zou ik een modje hierbij willen vragen om dit topic te verplaatsen naar apple talk :)

[ Voor 83% gewijzigd door Ultraman op 17-10-2007 10:35 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die mocht :)
japanner schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:54:
ik heb inmiddels een nieuw scherm ontvangen. zoals verwacht is het probleem niet opgelost. verder heb ik het op een andere imac ook aangesloten end at werkt perfect. conclusie: er is iets mis met mijn imac :o . dus zou ik een modje hierbij willen vragen om dit topic te verplaatsen naar apple talk :)
Dat kickje mocht niet, omdat je zelf de laatste poster was binnen 24 uur. Had daarvoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruikt :)
Heb het nu voor je gefixed.

En zal hem gelijk even voor je moven: VB -> APL

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

En als je de tv hoofdscherm maakt?

Verwijderd

Topicstarter
geprobeert maar lukt niet ;(

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 11:27 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Je zou kunnen proberen je pram te resetten (google), dit lost vaak maffe kleine problemen op.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
misschien een domme vraag, maar heb je je 2e monitor wel aangezet in macosx? (weet niet hoe dit met een imac zit,maar als ik een extern scherm aansluit op mijn macbook moet ik ook ff een knopje indrukken om het beeld uit te breiden naar het 2e scherm)

even gezocht op support site van apple:
Connecting an external display is designed to be "plug and play". Simply turn on your external display or projector, and connect the appropriate adapter to the display (see above). Then connect the adapter to the Mini-DVI port located on the back of the iMac.
Tip: To make sure that your iMac automatically detects the external display or projector, be sure you plug the adapter into the external display or projector before you plug it into the iMac.
bron: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303086

Dus eerst de kabel aan je tv aansluiten en dan pas aansluiten op je imac!

Als het daarna nog niet werkt:

http://docs.info.apple.co...th=Mac/10.4/en/mh798.html

(ook handig kan zijn even de resolutie te checken... misschien heb je daarom zwart beeld)

[ Voor 66% gewijzigd door steffex op 17-10-2007 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
osxy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:23:
Je zou kunnen proberen je pram te resetten (google), dit lost vaak maffe kleine problemen op.
gedaan. maar geen resultaat.
stef-o schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:28:
misschien een domme vraag, maar heb je je 2e monitor wel aangezet in macosx? (weet niet hoe dit met een imac zit,maar als ik een extern scherm aansluit op mijn macbook moet ik ook ff een knopje indrukken om het beeld uit te breiden naar het 2e scherm)

even gezocht op support site van apple:

[...]

bron: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303086

Dus eerst de kabel aan je tv aansluiten en dan pas aansluiten op je imac!

Als het daarna nog niet werkt:

http://docs.info.apple.co...th=Mac/10.4/en/mh798.html

(ook handig kan zijn even de resolutie te checken... misschien heb je daarom zwart beeld)
allebei geprobeert maar weer geen resultaat...

ik ga even een vga kabeltje halen(had ik zoiezo al nodig). misschien dat als ik hem via vga aansluit, hij het wel doet?

edit: ben twee keer naar de pc boer gegaan. eerste keer had ik een verloop stukje gekocht. was niet goed omdat ik een foute kabel had(analoog pinnen tekort(zoiets). voor de tweede keer naar de pc boer(toch zo'n 20 min lopen) en de juiste kabel gehaald maar die past weer niet op het mini dvi->dvi verloopstukje(door die verdomde analog pinnen |:( ). 25 euro weggegooit... het is niet echt mijn dag vandaag... :|

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:24 ]

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Ik had ook zo'n moment met mijn 225BW op mn MacBook, maar toen bleek het gewoon stekkers controleren te zijn. Het verloopstukje mini-DVI naar DVI zat niet goed op de DVI stekker van het beeldscherm gedrukt. Inderdaad heb je verder het knopje "Detect Displays", wat afdoende zou moeten zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Rapatski schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:28:
Ik had ook zo'n moment met mijn 225BW op mn MacBook, maar toen bleek het gewoon stekkers controleren te zijn. Het verloopstukje mini-DVI naar DVI zat niet goed op de DVI stekker van het beeldscherm gedrukt. Inderdaad heb je verder het knopje "Detect Displays", wat afdoende zou moeten zijn.
mijn imac ziet hem perfect en ik kan mappen enz. naar mijn extern scherm slepen alleen het scherm is zwart... 8)7

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is de resolutie dan niet simpelweg te hoog? .. Of staat bij je schermen de licht opbrengst niet helemaal om laag voor dat scherm?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:32:
Is de resolutie dan niet simpelweg te hoog? .. Of staat bij je schermen de licht opbrengst niet helemaal om laag voor dat scherm?
ik denk dat dat het niet is. het scherm functioneert gewoon niet. er is een blauw lampje dat de hele tijd knippert. ik heb op de site van samsung precies mijn probleem gevonden maar het antwoord op het probleem werkt niet.
(http://org.downloadcenter...875_BN59-00521H-03Dut.pdf)
pag. 35. (there is no image on the screen. is the monitor blinking at 1 second intervals?)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:52
Ik haak hier ff op in, ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een Samsung 225MW (tv met monitor mogelijkheden) die op de DVI of VGA aansluiting een resolutie ondersteunt van 1680x1050

Ik heb deze aangesloten op mijn Macbook met een dvi naar vga kabeltje van apple. Maar op de een of andere manier krijg ik geen beeld.

De macbook detecteert wel een scherm maar met lage resoluties en als onbekend scherm.

Ik kan wel zo lijkt het mijn werkbalk en dergelijke overschuiven naar de tv (zwart scherm) detecteer beeldscherm levert niets op en ook displayconfigx resulteert in niets meer dan dat ik wat hogere resoluties kan proberen.

Het gekke is dat ik voor ik het scherm meenam naar huis dat ik het aangesloten heb op een hp thinclient pc met eenzelfde vga chip (intel) en daar had ik na een reboot gewoon een reso van 1680x1050 kortom dat werkt

Op de tv kan ik overigens ook niet de DVI of PC via het menu source selecteren domweg omdat ze niet selecteerbaar zijn, dus het lijkt dat de tv er geen signaal op ontvangt.

Iemand een ideetje.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Topicstarter
SpoekGTi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:14:
Ik haak hier ff op in, ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een Samsung 225MW (tv met monitor mogelijkheden) die op de DVI of VGA aansluiting een resolutie ondersteunt van 1680x1050

Ik heb deze aangesloten op mijn Macbook met een dvi naar vga kabeltje van apple. Maar op de een of andere manier krijg ik geen beeld.

De macbook detecteert wel een scherm maar met lage resoluties en als onbekend scherm.

Ik kan wel zo lijkt het mijn werkbalk en dergelijke overschuiven naar de tv (zwart scherm) detecteer beeldscherm levert niets op en ook displayconfigx resulteert in niets meer dan dat ik wat hogere resoluties kan proberen.

Het gekke is dat ik voor ik het scherm meenam naar huis dat ik het aangesloten heb op een hp thinclient pc met eenzelfde vga chip (intel) en daar had ik na een reboot gewoon een reso van 1680x1050 kortom dat werkt

Op de tv kan ik overigens ook niet de DVI of PC via het menu source selecteren domweg omdat ze niet selecteerbaar zijn, dus het lijkt dat de tv er geen signaal op ontvangt.

Iemand een ideetje.
begon het probleem van begin af aan en heb jij ook een knipperend blauw licht?

• SpoekGTi
Ik heb geen blauw knipperend lichtje en inderdaad toen ik thuis kwam en alles had aangesloten en daarna met de Macbook ging spelen heb ik het eigenlijk nooit aan de gang gehad.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SpoekGTi
ff een schop met een update.

Blijkbaar vind mijn scherm de een converter van dvi naar d-sub niet grappig. DVI naar DVI werkt vlekkeloos vandaag getest met mac mini, en dsub naar dsub werkt ook super van daag ook getest met de VX1 van asus :)

Converters lijken een no go voor mijn beeldscherm althans.

Verwijderd

Een bw 206 heeft ergens een knopje source. Kan je nog even handmatig wisselen tussen dvi en vga. Soms ziet ie dat verkeerd

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:31:
Een bw 206 heeft ergens een knopje source. Kan je nog even handmatig wisselen tussen dvi en vga. Soms ziet ie dat verkeerd
Ehm, knopje had ik gevonden, maar zodra ik er een converter tussen heb geknoopt dan kan ik geen van de bronnen kiezen dus zowel geen VGA als DVI. Als de monitor niets aangesloten ziet kan je geen sources kiezen.

Pagina: 1