macos aanloggen op AD?

Pagina: 1
Acties:

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
Hoi peeps,

Ik heb zojuist een macbook pro gekocht en en vroeg me het volgende af ..

op kantoor maak ik vaak gebruik van mijn privelaptop , waar windows op draait, en log ik
in op het domein daar. ik heb uiteraard een werkende account dus met mijn privelaptop
krijg ik netjes gewoon connectie en kan ik gewoon werken op een werkaccount.

Nu heb ik zitten nalezen op het web maar vind het nog steeds vaagjes of dit nu wel
of niet kan ..

Kan ik namelijk met mijn macbook dadelijk gewoon op onze AD omgeving inloggen? en dan gebruik
maken van de services zolang ik de juiste applicaties heb geinstalleerd zoals office bijvoorbeeld ..
denk hierbij aan exhange voor outlook en shares op het bedrijfsnetwerk ..

werkt het dan eenvoudig door aan te loggen op het domein die ik aangeef met mijn AD account zoals ik ook doe op mijn windows laptop?

Bedankt! alvast...

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

---> WOS

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Werken met Exchange moet wel werken: OWA of Entourage kun je dan gebruiken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
OSX kan zelfs direct inloggen op een domein. Op de site van een of andere universiteit staat het haarfijn uitgelegd: http://www.infodiv.unimelb.edu.au/lansg/osx/os-x3-ad.html . Ik denk dat je daar een heel eind mee komt :)

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 14-10-2007 21:58 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gaat het nu om scripting of om het ueberhaupt gebruik maken van AD op een Mac?
CSA => APL B)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
uhmm ik weet dan niet of ik nu wel in de goede forum zit ehhe ..

maar ik bedoel gewoon het simpelweg kunnen inloggen op AD omgeving met een Mac ..
zonder extra dingen te hoeven doen .. en zo ja .. wat dan precies ..

Thahype

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan met 'Directory Access' (of 'Adreslijsttoegang') in /Applications/Utilities aangeven dat je Mac aan moet loggen op de AD. Zie ook de link eerder in dit topic. Deze link kan je ook nog wel een beetje helpen :)

Launching containers into space

Pagina: 1