Fans polijsten

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb laatst ergens een stukkie gelezen over het polijsten van de bladen van je fans om het lawaai te verminderen (minder oneffenheden = minder turbulentie)
Als het echt werkt wil ik het best doen, maar het lijkt mij dat het niet veel helpt... Iemand ervaring?
Ennuh... iemand ervaring met het verven van fans? Vlakt dat de oneffenheden niet wat af?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

Klippy

Still Game

Lijkt mij niet echt nuttig hoor, zeker dat verven niet, en dan moet je ook al metalen bladen hebben, en die zijn meestal toch vrij glad, dus niet echt de moeite lijkt mij zo. Het meeste geluid wordt toch ook niet veroorzaakt door de bladen he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Lijkt mij ook een beetje zinloos.
Alhoewel fluoriserende verf op je fasn wel :9~ is ..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij moet je dan ook weer oppassen dat je niet te veel materiaal weg haald. Anders is je fan uit balans en maakt ie juist meer lawaai.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:18

MetalStef

gietijzer

Ideetje: Als je je fans gaat verven (wel eerst een beetje opschuren), spuit ze dan terwijl ze aanstaan! Overtollige verf wordt er dan vanaf geslingerd en de verf die blijft zitten, neemt een vorm aan die de minste weerstand veroorzaakt.

Wel opletten dat je vanaf de goede kant spuit, anders spuit je je fanmotor dicht.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Demo

Demo

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 15:53 schreef Phreak het volgende:
Lijkt mij ook een beetje zinloos.
Alhoewel fluoriserende verf op je fasn wel :9~ is ..
Juist dat leek me ook leuk voor het mooie...

Maar dat polijsten deden ze volgens mij echt met kunststof fans en er stond bij dat het wel hielp...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Demo

Demo

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 15:56 schreef MetalStef het volgende:
Ideetje: Als je je fans gaat verven (wel eerst een beetje opschuren), spuit ze dan terwijl ze aanstaan! Overtollige verf wordt er dan vanaf geslingerd en de verf die blijft zitten, neemt een vorm aan die de minste weerstand veroorzaakt.

Wel opletten dat je vanaf de goede kant spuit, anders spuit je je fanmotor dicht.
Handig ideetje:) Tweaker-creativiteit!

Owja, dit is het artikel waar ik het gezien had...

Verwijderd

volgens mij bedoeld hij dit:
http://www.gamingin3d.com/reviews/polishfan/polishfan.shtml
ik snap ook niet echt wat ze hier allemaal doen....

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wel oppassen dat je met de luchtstroom mee spuit en er niet tegenin :) :)

Je kan dus alleen de achterkant zo spuiten.

In het stukje staat geloof ik dat hij het meeste resultaat haalde met het afronden van de motorsteunen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 16:30
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen want als ik mijn oude sunon (zonder mooi afgeronde motorsteunen) bekijk zit juist bij die motorsteunen het stof...

Alleen heb ik geen tijd/zin om al die dingen weg te schuren :)

Verwijderd

Minder weerstand = minder lawaai. Alles wat in de weg zit veroorzaakt luchtgeruis. Ik denk dat het werkt... maar ik ga mijn sunons niet zitten polijsten, zet wel een muziekje aan!

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik denk da'k het eens niet ga doen... geen zin om zoveel werk te doen en misschien m'n Sunons te slopen...

Verwijderd

Zet em op 7V, is ie ook stil :)

• Demo

Demo

Topicstarter
Da heb ik ook, 7V/12V baybus...
maar het ging er meer om of ik ze ook stiller kon krijgen op 12V... dus zonder prestatieverlies (wat een vies woord)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Ik ga mun fans spuiten me dezelfde kleur as mun kast, neon-oranje, hope dat ut dur un bietje koel oit komt te zien :)
Dat polijsten, da doek van tevore wel ff globaal maar ik denk nie dat ut zouw helpe, link stond btw op www.virtualhideout.net ach ik merk ut wel, verve leek me wel leuwk :)

I see dead pixels...

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Het zal misschien wel stiller zijn maar zitten die dingen er niet in voor een betere luchtflow ?

De grotere panaaflows etc hebben vaak juist getande vinnen in de fan zitten om meer flow te maken. En volgens mij zijn die krengen niet overdreven luidruchtig voor hun opbrengst aan lucht

IP Rocks

Pagina: 1