Toon posts:

[WINXP] Optische stations: enkel schrijven, niet meer lezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een tijdje een zelfde probleem. Met mijn DVD-rw (enige optische station in pc) is het niet mogelijk om CD's/DVD's te lezen. Schrijven is echter geen enkel probleem. Het station staat in deze computer gewoon aangegeven als "Cd-rom-station (D:)".

Het gaat echter nog erger, ook usb-sticks moeten altijd 'eerst geformateerd worden' en een SD-card is altijd leeg, en met mijn externe HD kan ik ook niets aanvangen.

groeten.

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP*
(want het is wel degelijk een ambetant probleem! :))

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-02 21:09
Wat betreft je DVD-rw... is je optische drive niet naar de haaien? Er wordt een lens gebruikt om te lezen, en een laser om te schrijven... het kan dus zijn dat je lens defect is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om hardwarematige problemen uit te sluiten wil je even booten van een ander OS, zoals BartPE of Knoppix. Om softwarematige problemen te identificeren moet je meer info geven over gebruikte OSsen, hardware, drivers en instellingen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:49:
Om hardwarematige problemen uit te sluiten wil je even booten van een ander OS, zoals BartPE of Knoppix. Om softwarematige problemen te identificeren moet je meer info geven over gebruikte OSsen, hardware, drivers en instellingen ;)
Mijn livecd boot perfect, dus volgens mij kan het niet aan de drive liggen.
LITEON DVDRW 1693S BLACK 16* DL* +&-R
Drivers: automatisch door MS (ATAPI DVD DW 8X16X8X16 - Stuurprogrammaversie 5.1.2535.0)
Instellingen: ?? geen idee wat je hier mee wil zeggen.

groet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Instellingen: DMA etc. Ik zou ook goed kijken naar drivers voor (onderdelen van) je moederbord. En trouwens enige tools zoals om de drive stiller te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:01:
Instellingen: DMA etc. Ik zou ook goed kijken naar drivers voor (onderdelen van) je moederbord. En trouwens enige tools zoals om de drive stiller te maken.
De drivers van mijn moederbord (ASUS A7N8X) kan ik precies niet installeren, de drivers van zowel Nvidia zelf als die van ASUS verdwijnen spoorloos na de installer is ingeladen. Dus het setupscherm krijg ik niet...

Waar kan ik dat bekijken van die DMA's? Het is ook zeer ambetant dat mijn usb-sticks en externe HD's niet meer gelezen kunnen worden. Hardware wordt gevonden, en kan 'gebruikt worden' maar moet steeds nog geformateerd worden als ik erop wil ..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ENIG idee hoe ik ik Reason 4.0 kan installeren, want dit probleem houdt nu al anderhalve week vol. En ik meot echt kunnen verder werken. Reason 4 kan ik installeren over een netwerkshare (cd-rom station op andere pc) maar als ik Reason wil opstarten heeft hij de dvd nodig om zijn soundbanken te laden (éénmalig) maar dan vind hij blijkbaar de share niet meer terug, of is het geen geldig station althans. Want hij vraagt naar de DVD terwijl ik net geistalleerd heb van die dvd over netwerk ..

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP*

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beter eens 's avonds natrappen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:30:
[...]

Misschien beter eens 's avonds natrappen :)
Zou je dit voortaan achterwege willen laten. 24 uur is 24 uur, en we willen graag dat iedereen zich daar aan houdt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP* iemand :(

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP*

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP* Met hoop op antwoord of een tip..

Verwijderd

Ik weet dat dit heel vervelend is voor je. Zelf heb ik bij mijn vriendin ook iets soortgelijks maar heb nog geen tijd gehad er naar te kijken ;)

Heb je bijvoorbeeld het station al eens verwijderd uit apparaatbeheer. Na een reboot wordt deze door Windows wel weer gevonden. Persoonlijk heb ik al eens hetzelfde probleem op deze manier opgelost maar dan met dit verschil dat het een DVD-Speler was en geen brander.

Verder zou je nog eens in het BIOS kunnen kijken of daar iets met autodetect goed staat. Al weet ik niet zeker of dat van belang is maar je vraagt ook om tips dus...ik zou daar iig ook gekeken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:02:
Ik weet dat dit heel vervelend is voor je. Zelf heb ik bij mijn vriendin ook iets soortgelijks maar heb nog geen tijd gehad er naar te kijken ;)

Heb je bijvoorbeeld het station al eens verwijderd uit apparaatbeheer. Na een reboot wordt deze door Windows wel weer gevonden. Persoonlijk heb ik al eens hetzelfde probleem op deze manier opgelost maar dan met dit verschil dat het een DVD-Speler was en geen brander.

Verder zou je nog eens in het BIOS kunnen kijken of daar iets met autodetect goed staat. Al weet ik niet zeker of dat van belang is maar je vraagt ook om tips dus...ik zou daar iig ook gekeken hebben.
Heb dit al eens gedaan, maar hielp niets. In mijn BIOS vind ik niet direct iets terug, en zonder precieze aanwijzingen durf ik daar niet direct iets wijzigen.. Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even zomaar een gedachte hoor...
Maar als je nu op de kop af bijna een maand met dit gedoe bezig bent, denk je dan niet dat het beter is als je je verlies neemt en met een verse install begint?

Je kan wel blijven schoppen, maar zonder dat je zelf kijkt of er iets met diskmanagement (ivm je usb disks) of in je eventviewers te vinden is komt er weinig schot in de zaak natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1