Ati x1650pro & Catalyst 7.10

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ik heb een melding omtrent de drivers van catalyst 7.10. Dat deze uitvoering veel verbeterd op diverse gebieden had ik al vernomen, maar wat ik nu meegemaakt heb vind ik ronduit bijzonder, om niet te zeggen ongelofelijk. Ik weet niet of dit al bekend is, excuses als ik bekende rotzooi post :P

Ik heb een AGP versie van de Ati x1650 pro 256 mb gddr3 van sapphire. Deze kaart loopt standaard op 600 voor de core, en 670 oid voor het memory, wat al een flinke overklok is voor de RV530 core. Voorheen, d.w.z. met de 7.9 drivers, kwam ik niet hoger dan 621 mhz voor de core en 688 mhz voor het geheugen zonder artifacts te krijgen. Ook met de laatste versie van Omega drivers kwam ik geen steek verder. Vandaag dacht ik er eens aan om toch maar die 7.10 drivers uit te testen, want 'Wie Weet Haalt Het Iets Uit'...

Kort door de bocht: ik haal nu ruim 800 mhz voor het memory zonder artifacts, en het eind is nog steeds zoek!? :*) :*) Zomaar ruim 120 mhz verbetering! Ik verwijtte de artifacts aan het feit dat het geheugen te warm werd (Geen ramsinks of iets dergelijks erop), maar hier snap ik vrij weinig van!

En dan heb ik 2 dagen terug nog een zalman VF900 besteld voor betere koeling (en om weer een normaal geluid te krijgen uit dat ding ipv de cirkelzaag ambience waarin ik mij constant bevind)..

Is dit niet gewoon een software bug? Daar leek het wel op, maar bij stressen van de kaart doen alle games het gewoon, en 3dmark05 gaat ook nog 250 punten vooruit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Murk op 14-10-2007 17:55 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Mijn score in 3dmark06 met x1950pro is van 4700 naar 4665 gegaan :P maar dat is niet echt een verslechtering te noemen, misschien had ik meer processen ofzo lopen.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ja, maar dat mijn 3dmark score omhoog ging is slechts het gevolg van de onverklaarbare snelheidsverhoging van het memory ;)

Ik heb nu de max gevonden van het geheugen: 824 Mhz (1647 mhz effectief).

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Met wat programme overclockt je je videokaart , met atitool of met ccc zelf?