Toon posts:

Access query uitvoeren als veld een waarde heeft

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Uit verschillende tabellen haal ik gegevens die op een formulier getoond wordt. Dat formulier bestaat weer uit een subformulier en het subformulier is ook weer voorzien van een subformulier.

Het formulier werkt met comboboxen om de selectie telkens kleiner te maken. Daardoor krijgt het subformulier een uniek nummer. Dat nummer moet weer gebruikt worden in het subformulier in het subformulier. Dat laatste subformulier moet gegevens ophalen met een waarde die in het eerste subformulier geladen wordt.

Ik heb al gezocht op het forum, in de help en via google maar niets gevonden. De makkelijkste oplossing is denk ik een query te maken die pas uitgevoerd wordt of opnieuw uitgevoerd wordt wanneer het subformulier de waarde gekregen heeft.

* Vanaf het begin hebben alle velden GEEN waarde. *

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

En wat is nou het probleem?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Dat het subformulier in het subformulier meteen de velden van waardes wilt voorzien terwijl hij nog niet weet met welk id hij in de tabel de gegevens op moet halen.

Hij kan dat pas doen als het subformulier waar het subformulier instaat een waarde heeft. Nu krijg ik telkens de vraag wat het id is terwijl het op hetzelfde moment in het eerste subformulier wordt getoond.

Het is een moeilijk verhaal maar ik weet niet hoe ik het makklijker uit kan leggen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41

BCC

Ik weet niet, maar het klinkt alsof er iets fundementaal mis is in je datamodel. Geef eens een voorbeeld van wat je precies probeert waarin te stoppen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik had het bericht al toegevoegd en toen zag ik dat ik het in het verkeerde had gedaan.

Er worden alleen gegevens opgehaald niet verwijderd of weggeschreven!

De opzet is als volgt.

In het formulier komen de volgende gegevens voor:
Klantnummer
- Vervolgens worden de NAW gegevens geladen.
Bestelnummer
- Haalt alle items op en toont die in het volgende veld.
Items (deze behoren tot het bestelnummer dat in het vorige veld is geselecteerd.

Subformulier
Met het item nummer dat geselecteerd is in het vorige veld wordt het recept opgehaald. Het recept bestaat uit diverse ingrediënten die weer in een subformulier in dit subformulier getoond worden.

In het subformulier wordt een receptnummer getoond in een veld. Het subformulier in dit subformulier moet doormiddel van dat receptnummer de ingrediënten ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:06 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Klinkt iig als misbruk van subformulieren :)
Hoogstwaarschijnlijk heb je je subformulieren verkeerd of niet gekoppeld aan hun parents. Access'wizard laat het afweten bij een cascade van subformulieren.
Waarschijnlijk ben je beter af met losse comboboxen op het hoofdformulieren (zoek hier eens op comboxen koppelen) en als je dan nog een of meer subformulieren nodig hebt die onafhankelijk van elkaar verbinden met de juiste combobox.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
De comboboxen zijn ook aan elkaar gekoppeld via querys.

Wat ik wil doen is het volgende:
Ik wil ervoor zorgen dat de qeury van het subformulier(2) IN het subformulier(1) pas wordt uitgevoerd als de velden in subformulier(1) voorzien zijn van gegevens. Anders weet de query niet welk record hij moet kiezen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 20:57 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Je kan de form-source van subform-2 in subform-1 laten aanpassen, en dan een requery uitvoeren op subform-2.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.

Ik laat een query in het subform in het subform via een criteria verwijzen naar een veldwaarde op het hoofdformulier die een waarde bevat die ook wordt gebruikt op het eerste subformulier.

Of ik nu die waarde op het hoofdformulier of op het subformulier pak maakt dus niet uit. De query is wat langer maar ik ben wel af van die vraag.
Pagina: 1