Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blackberry met eigen Exchange server

Pagina: 1
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort een nieuwe telefoon uitzoeken. heb nu een mda vario
maar een blackberry lijkt me ook wel wat ( zeker qua uiterlijk)
Wil dan dus die push email gaan gebruiken met de exchange server 2003R2 deze kan pushmail aan.

Maar overal lees ik dat je voor push email een extra abbonement nodig hebt Blackberry internet en push e-mail is een Blackberry Internet Service abonnement essentieel.

Maar heb van t-mobile web en walk abbo.
Als ik de push email gebruik van de exchange dan hoef ik toch niet dat abbo af te sluiten ?
in de winkel konden ze me er geen duidelijk antwoord opgeven behalve "uh uh uh ja ja uh"

iemand ervaring ?

Verwijderd

Je hebt geen extra abonement nodig, je hebt een BES nodig.
De BES koppel je aan de Exchange machine, en de BES neemt het pushen van de mail voor zijn rekening.
BES staat voor Blackberry Enterprise Server.

BIS staat voor Blackberry Internet Service, een oplossing waarbij de provider van je Blackberry de BES setup voor zijn rekening neemt en jou een los email adres geeft waarmee je mail op de BB kan ontvangen. BIS kan niet aan een Exchange setup gekoppeld worden dmv van push mail, hoogstens via POP3.

Allemaal niet interessant voor slechts 1 gebruiker.
BB's met een BES zijn niet handig voor particuliere thuisgebruikers, ze zijn gemaakt voor bedrijven met 5000 werknemers.
Lees dit maar eens:
http://na.blackberry.com/eng/services/server/exchange/
http://en.wikipedia.org/wiki/BlackBerry_Enterprise_Server

RIM biedt wel een BESE, de E staat voor Express aan, gratis, met een license voor 1 handheld.
Mits jij dus een manier weet om je Blackberry in te laten loggen op je eigen server, kan je die gebruiken. Alleen zit daar precies het probleem, geen enkele provider laat dat toe.
Zie:
http://www.blackberry.com/select/server/express.shtml

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:30 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Blackberry != directpush. Als je toch al een Exchange server hebt, kun je beter een windows mobile device pakken of één die met Roadsync werkt. Ik zou je dan een windows mobile device adviseren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Veel Nokia's, veel SonyEricsson's en alle WM based toestellen kunnen al zonder BIS of BES met je Exchange server gekoppeld worden. Terwijl je bij BES nog moet investeren in de BES server.

Ik vraag me zelfs eigenlijk af waarom BES nog bestaat?

BES biedt je namelijk een mogelijkheid om je mail, contactpersonen en agenda live te syncen. Maar, om BES te kunnen gebruiken, heb je een Exchange server nodig, die zelf al alle mogelijkheden ondersteundt. :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• StevenK
Bij Vodafone & KPN is het zelfs verboten om DirectPush te gebruiken, omdat zij commercieel blackberry aanbieden.

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:28:
Veel Nokia's, veel SonyEricsson's en alle WM based toestellen kunnen al zonder BIS of BES met je Exchange server gekoppeld worden. Terwijl je bij BES nog moet investeren in de BES server.

Ik vraag me zelfs eigenlijk af waarom BES nog bestaat?

BES biedt je namelijk een mogelijkheid om je mail, contactpersonen en agenda live te syncen. Maar, om BES te kunnen gebruiken, heb je een Exchange server nodig, die zelf al alle mogelijkheden ondersteundt. :?
Het voordeel van RIM is dat je heel simpel duizenden handhelds centraal kan beheren, je hoeft je niet druk te maken om beveiliging etc, etc, etc.
RIM bestaat alleen maar omdat Microsoft niet in staat is deze dingen concreet en effectief in te voeren, voor een groot bedrijf is een op het eerste gezicht omslachtige oplossing als een BES dus heel effectief.

Voor ons geeks is het waardeloos, wij stellen zelf wel alles in op onze Nokia/SE/Windows Mobile toestel.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:31:
Bij Vodafone & KPN is het zelfs verboten om DirectPush te gebruiken, omdat zij commercieel blackberry aanbieden.
:? Ik heb gewoon Direct Push op mijn Windows Mobile telefoon via het netwerk van KPN hoor.

[ Voor 56% gewijzigd door P_de_B op 14-10-2007 18:34 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• StevenK
P_de_B schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:34:
[...]

:? Ik heb gewoon Direct Push op mijn Windows Mobile telefoon via het netwerk van KPN hoor.
Het werkt ook gewoon, maar het mag niet. Kijk maar in de voorwaarden :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Poeh, toen dat abonnement werd afgesloten bestond Blackberry volgens mij nog niet een. Het lijkt me echt stug dat ze dat verbieden om zelf een concurrerende dienst aan te kunnen bieden. Het moet toch niet mooier worden.

Ik zal eens zien of ik de voorwaarden online kan vinden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Ik heb gewoon een Nokia E serie (N werkt trouwens ook) met MailForExchange 2.0 (is gratis). Heb je gewoon je agenda/e-mail/contact personen elke x minuten gesynchroniseerd via OMA. Werkt perfect! (overigens wel geen push maar gewoon ouderwets "pull")

[ Voor 12% gewijzigd door 0fbe op 14-10-2007 18:45 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

timcooijmans schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:45:
Ik heb gewoon een Nokia E serie (N werkt trouwens ook) met MailForExchange 2.0 (is gratis). Heb je gewoon je agenda/e-mail/contact personen elke x minuten gesynchroniseerd via OMA. Werkt perfect! (overigens wel geen push maar gewoon ouderwets "pull")
Als je SP2 op je Exchange Server installeer kan je ook push-en
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:32:
[...]

Het voordeel van RIM is dat je heel simpel duizenden handhelds centraal kan beheren, je hoeft je niet druk te maken om beveiliging etc, etc, etc.
RIM bestaat alleen maar omdat Microsoft niet in staat is deze dingen concreet en effectief in te voeren, voor een groot bedrijf is een op het eerste gezicht omslachtige oplossing als een BES dus heel effectief.

Voor ons geeks is het waardeloos, wij stellen zelf wel alles in op onze Nokia/SE/Windows Mobile toestel.
Ja, tuurlijk... Dat ik daar zelf niet op gekomen was.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Ginz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

Als je SP2 op je Exchange Server installeer kan je ook push-en

[...]
Hmm dat moet dan de continue optie zijn die bij mij niet werkte :) (Staat niet echt vermeld als push en heb er verder ook niet naar omgekeken) Verder werkt MailForExchange perfect echt een aanrader! (alleen jammer dat ie geen gedeelde agenda erbij kan syncroniseren, maar misschien heb ik dat ook over het hoofd gezien)

[ Voor 20% gewijzigd door 0fbe op 14-10-2007 21:22 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

ralpje

Deugpopje

timcooijmans schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Hmm dat moet dan de continue optie zijn die bij mij niet werkte :) (Staat niet echt vermeld als push en heb er verder ook niet naar omgekeken) Verder werkt MailForExchange perfect echt een aanrader! (alleen jammer dat ie geen gedeelde agenda erbij kan syncroniseren, maar misschien heb ik dat ook over het hoofd gezien)
Kan de in Windows Mobile - devices ingebouwde activesync (over gprs of via cradle) ook niet. Je kunt alleen je eigen exchange-account synchroniseren. Lijkt me by-design. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ginz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:28:

Nouja, BES werkt ook prima met Groupwise, lotus, enz, er zijn wel meer mailservers dan alleen exchange :)

Plus dat diverse providers je die server gratis en voor niks willlen leveren als je 5 of meer Blackberrys afneemt. Plus dat Blackberry gewoon zo lekker werkt, waar ik zo vaak nog mensen zie kutten met hun WM dingetje..

just my 2 penny..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1