[Satelliet TV] Receiver kopen, maar welke. Iemand ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 2.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Hulp gevraagd bij het kopen van een satelliet receiver.

Ik ben sinds kort bezig mij te verdiepen in welke ontvanger ik nu eens moet kopen.
Ik heb mij vorige week een topfield 5010pvr met een aston ci en canaldigitaal laten verkopen, maar ik krijg geen epg werkend. bv bij nickelodeon staat alleen het huidige en het volgende programma.
Ook heb ik diverse epg tools geprobeerd, ook die werken niet oa. epg uploader, 3PG, Jag's enz.
Ik krijg sterk het idee, dat mijn ontvanger hier niet geschikt voor is. Heb echt heel duidelijk gemaakt aan de verkoper, dat epg op nederlandse kanalen een must is voor mij.

Nu hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen adviseren op basis van mijn wensen.

Mijn wensen:
EPG voor minimaal paar dagen en hij moet zeker de epg van nickelodeon weergeven.
PVR
Dual tuner
Liefst met LAN of op z'n minst USB
HD ontvangst is mooi meegenomen + eventueel hdmi of component aansluiting.

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
arjanv schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:30:
Hulp gevraagd bij het kopen van een satelliet receiver.

Ik ben sinds kort bezig mij te verdiepen in welke ontvanger ik nu eens moet kopen.
Ik heb mij vorige week een topfield 5010pvr met een aston ci en canaldigitaal laten verkopen, maar ik krijg geen epg werkend. bv bij nickelodeon staat alleen het huidige en het volgende programma.
Ook heb ik diverse epg tools geprobeerd, ook die werken niet oa. epg uploader, 3PG, Jag's enz.
Ik krijg sterk het idee, dat mijn ontvanger hier niet geschikt voor is. Heb echt heel duidelijk gemaakt aan de verkoper, dat epg op nederlandse kanalen een must is voor mij.

Nu hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen adviseren op basis van mijn wensen.

Mijn wensen:
EPG voor minimaal paar dagen en hij moet zeker de epg van nickelodeon weergeven.
PVR
Dual tuner
Liefst met LAN of op z'n minst USB
HD ontvangst is mooi meegenomen + eventueel hdmi of component aansluiting.
Voor EPG van NL zenders heeft CanaalDigitaal een monopolie. Als dat zo belangrijk voor je is ben je dus aangewezen op door hun goedgekeurde ontvangers. Maar dat zijn vaak niet de mooiste, beste of goedkoopste ontvangers.
Een alternatief die ik je van harte kan aanbevelen is de Dreambox 7025. Daar is heel veel "hobby"software voor en ook EPG is dan een optie.

• arjanv
bedankt simsim voor de snelle reaktie.
kunt u mij een link geven waar ik software kan vinden voor de dreambox? met name voor epg.
Of kunt u een programma aanraden? Ik dacht een keer gezien te hebben, dat je met de dreambox ook via je webbrowser/internet kan instellen als je iets wilt opnemen.

Wat is een goede Canaldigitaal goedgekeurde ontvanger

[ Voor 8% gewijzigd door arjanv op 14-10-2007 19:17 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hier ook een enthausiaste Dreambox gebruiker. Zijn echt goede ontvangers. Ik heb zelf een Dreambox 7000S en een Dreambox 5600, zijn beide niet met een dual tuner.

Maar zoals mijn voorganger zei is de 7025 ook een hele mooie ontvanger.
Veel informatie kan je vinden op www.sat4all.com daar is een speciaal dreambox forum. De goedgekeurde ontvangers van Canaal Digitaal zijn opzich allemaal even goed maar erg beperkt. Als ik ergens een goedgekeurde (lees simpele ontvanger) wegzet dan is dat vaak de Philips.

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 14-10-2007 20:53 ]

• arjanv
Dreambox is toch wel een veelzijdige trucendoos.
Ik werk in de ICT en heb kennis van linux e.d.

Ik zit te denken om een dreambox en een canaldigitaal ontvanger te kopen.
de dreambox om mee te knutselen zeg maar en de andere voor op de slaapkamer(of andersom)
zodat die voor de rest van de familie gebruikt kan worden.

Ik zie op verschillende websites de:
Inverto IDL 7000 PVR CD
Lemon 070 PVR CD
Arion 9300 CD PVR Ik hoor dat hier aardig wat problemen mee zijn. is dat zo?
Topfield 5000 CD PVR
Philips DSR 2211
Welke is aan te raden?

Dan nog iets. Is het wachten op HD ontvangers het waard?
Wellicht is het slim om nog even door te sparen voor 1 van deze? Welke denken jullie dat een goede keuze zal zijn?

Ik heb deze gevonden.
TF7700HDPVR
DigiCorder HD S2
Dreambox DM 8000

probleem is ik kan wel specs lezen, en domweg geloven wat er staat, maar ik heb liever een eerlijk antwoord van jullie gebruikers.

Mijn dank is groot.

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
Ik kan jullie het Sat4All forum aanraden.
Daar kun je alles lezen wat nuttig is

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16
arjanv schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:39:
Dreambox is toch wel een veelzijdige trucendoos.
Ik werk in de ICT en heb kennis van linux e.d.

Ik zit te denken om een dreambox en een canaldigitaal ontvanger te kopen.
de dreambox om mee te knutselen zeg maar en de andere voor op de slaapkamer(of andersom)
zodat die voor de rest van de familie gebruikt kan worden.

Ik zie op verschillende websites de:
Inverto IDL 7000 PVR CD
Lemon 070 PVR CD
Arion 9300 CD PVR Ik hoor dat hier aardig wat problemen mee zijn. is dat zo?
Topfield 5000 CD PVR
Philips DSR 2211
Welke is aan te raden?

Dan nog iets. Is het wachten op HD ontvangers het waard?
Wellicht is het slim om nog even door te sparen voor 1 van deze? Welke denken jullie dat een goede keuze zal zijn?

Ik heb deze gevonden.
TF7700HDPVR
DigiCorder HD S2
Dreambox DM 8000

probleem is ik kan wel specs lezen, en domweg geloven wat er staat, maar ik heb liever een eerlijk antwoord van jullie gebruikers.

Mijn dank is groot.
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Aan de ene kant denk ik dat ik moet wachten op een HDTV variant met HDMI. Andere kant kan dat nog tijden duren en de vraag is of je er straks veel voordelen van hebt.

Het word sowiso een Dreambox, de vraag is nog welke. Of de 7025+ en nu per direct kopen of de 8000 en wachten. Jammer dat die 8000 serie allang maanden op de markt zou moeten zijn maar Dreambox er een handje van heeft om de releasedatum verre van te halen. Hij zou volgens mij halverwege 2006 al op de markt moeten zijn.

Als de 8000 op de markt is, kan het nog wel een jaar duren voor er stabiele images op de markt zijn.

De volgende receiver moet ook erg goed zijn: Kathrein UFS 910 HD
Moet minstens de opties van de Dreambox 8000 hebben is nu leverbaar, ook is de prijs maar de helft van de wat de Dreambox zou gaan kosten.
http://www.hdtvinfo.eu/ne...d-satellite-receiver.html
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54386
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63628.0;wap2

[ Voor 12% gewijzigd door GAEvakYD op 15-10-2007 09:57 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• arjanv
ik heb m'n leverancier gemaild met mijn epg probleemmet de topfield 5010.
Ik kreeg het volgende te horen:

[ziezotec]
Op iedere ontvanger werkt de NL EPG momenteel niet correct.
Dit ligt niet aan uw ontvanger maar aan Canal Digitaal.
Kijk maar eens bij een Duitse zender of zo, dan zult u zien dat deze zelfs een EPG voor de hele week door geeft....

[ik]
Beste,

Is dit canaldigitaal probleem sinds kort? Hier is mij in de winkel niets over verteld.

Daar heb ik niks aan, want ik kijk geen duitse zenders.

Ik wil hem graag ruilen voor een CD goedgekeurde eventueel met bij betaling natuurlijk

[ziezotec]
Beste,

Dit gebeurd i.d.d regelmatig.
Een CD gekeurde heeft hetzelfde probleem.

Ik wordt van dit soort dingen erg ongelukkig. Als je inde winkel staat, dan werkt alles en het is gemakkelijk te installeren e.d. Kom je thuis werkt het niet. en als je vervolgens contact opneem, dan klopt het dat het niet werkt.

ach ja het is ook maar weer 300euro wat je weggooid.

Klopt het dat epg van langer dan een dag ook niet werkt ook CD ontvangers?

Verwijderd

EPG in NL is gebonden aan afspraken waar Canal Digitaal geen invloed op heeft.
In ieder geval heb ik voor 2 dagen EPG in een door Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger de Arion PVR. Werkt prima.

Als je ervoor kiest om een andere decoder dan die door Canal Digitaal ondersteunde decoders te kopen zal je zelf wat creatiever moeten zijn als iets niet werkt....

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Je kunt beter even wachten met het kopen van een nieuwe satelliet-ontvanger.Eind van dit jaar, begin 2008 komen er namelijk een heleboel nieuwe High Definition Satelliet receivers uit met PVR dus met een ingebouwde harde schijf.

Ik noem de Lyngbox zie www.Lyngbox.com

of de Topfield TF7700HD PVR
Kenmerken/ Technische specificaties:

Volledige DVB-S / DVB-S2 (H.264) HD ondersteuning
2 tuners
Time shift ondersteuning
Dual Recording ondersteuning
XviD codec embedded
USB geheugen ondersteuning

DiVX & HDMI
MPEG2 / MPEG4
576i, 576p, 720p en 1080i
2x Common Interface slot
2 Tuners dus gelijktijdig kijken en opnemen
Favoriet lijsten
DISEqC 1.0, 1.1, 1.2 en USALS
EPG (Electronische Programma Gids)
USB 2.0 aansluiting aan de voorzijde
SATA Harddisk aansluiting
S/PDIF Digitale audio aansluiting
DUAL Decoding (PIP) en opname
MP3 afspeel mogelijkheid
OTA Software update
CVB/S-SVideo-RGB-YUV
Ethernet aansluiting 10/100 Base-T
RS-232 aansluiting
Afmeting: 430 x 60 x 265 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.rebox.nl/upload/nederlands/producten/logo/productgroepen_20070914121245.gif

* Toekomstige mogelijkheid voor streamen naar TF100CD Wireless Player
* Toekomstige mogelijkheid voor automatische firmware update via Ethernet
Pagina: 1