Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lage spanning uit voeding??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik via de censor van everest kijk zie ik bij mijn 12volt lijn maar 9,48 volt staan??
dat is toch niet genoeg??? Is dat ook de reden dat mijn pc niet wil opstarten met de geheugen reepjes op 1066mhz en wel op 889 mhz??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) nee das te weinig ....
2) 12 volt is te laag maar word doorgaand niet door mobo gebruikt, dus k'denk niet
(wel fans enzo ... )

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 14-10-2007 17:22 ]

Iperf

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 23:40
Bugje, anders had je deze post niet op je pc zitten te typen ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:14:
als ik via de censor van everest kijk zie ik bij mijn 12volt lijn maar 9,48 volt staan??
dat is toch niet genoeg??? Is dat ook de reden dat mijn pc niet wil opstarten met de geheugen reepjes op 1066mhz en wel op 889 mhz??
Hang even een multimeter aan je voeding om het zeker te weten... sommige sensoren hebben een afwijking :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Post eerst eens uitgebreid je specs. Meet de spanning na met een multimeter ipv met software die gewoonweg een verkeerde waarde kan weergeven.
fish schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:19:
2) 12 volt is te laag maar word doorgaand niet door mobo gebruikt, dus k'denk niet
8)7
12V lijn wordt doorgaans net wel veel gebruikt door moederbord (12V -> Vcore) tenzij je echt een pre-pentium4 systeem hebt.

Verwijderd

Dit is eigenlijk al vaak genoeg voorgekomen in de search. Meetprogjes wijken vaak af. Als je het echt wilt weten dan is een multimeter op je voedingskabels aansluiten het beste. En als deze daadwerkelijk op 9.48V stond, dan draaide je pc waarschijnlijk niet eens meer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke alsvast bedankt voor jullie reacties ( zo snel!!!)
de specs van mijn pctje is

Intel quad Q6600 @ 3068Mhz G0 stepping
2x 1gb Xtreme 1066mhz (loopt tot 889 mhz) <----- dit is probleem
7900 gs 256mb @ stock ( deze heb ik ff te leen tot er iets beter uitkomt dan de 8800 serie)
WD Raptor 36GB 10.000 rpm
seagate 200 GB
Maxtor 250 GB
DVD brandertje
dit alles zit in een kastje van Antec Sonata3 met een voeding van 500 watt

specs van voeding is hier te vinden
http://www.antec.com/specs/EA500_spe.html
is deze voeding nog genoeg om een zwaardere vga kaart te laten lopen en ook nog lekker over te clocken??

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat zou geen problemen moeten opleveren zover ik weet. Maar zou je niet eerst kijken welke spanningen uit je voeding komen, en wanneer dat juist is, is er iets anders mis. (als het geheugen onafhankelijk van elkaar niet op 1066 wil draaien dan neem ik aan je mobo, maar dat is niet mijn sterke kant).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen multimeter in de buurt maar ik heb nog ff meer proggies geinstalleerd en gekeken wat die aan waardes doorgeven, en everest is de enige die te lage waardes doorgeeft en die andere zitten wel rond de 12 v.

Verwijderd

Voeding zal dan wel goed zijn. Heb je de juiste Vmem ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
ja, het volgende wat is ga proberen is vista ff op een andere schijf te installeren met de memory op 1066mhz. de andere vista is geinstalleerd met memory op 800mhz. en tijdens de installatie zal ik kijken of asus deze reepjes wel goed ondersteund.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:23:
[...]

8)7
12V lijn wordt doorgaans net wel veel gebruikt door moederbord (12V -> Vcore) tenzij je echt een pre-pentium4 systeem hebt.
@disco stu:
Ben je hier wel zeker van? Ik kan me het namelijk bijna niet voorstellen. Lijkt me nogal inefficient om van 12V naar 3.3V te gaan, terwijl de PSU zelf al 3.3V afgeeft.
Voor zover ik weet zijn het met name (doch niet uitsluitend)de drives en de fans etc die +12V nodig hebben (misschien VGA ook?)

@ts:
Maar inderdaad, je kunt het beste even met een voltmeter de spanning van je +12V nameten... Meten=weten :)
edit: ik zie dat je hier al op gereageerd hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Gwannoes op 15-10-2007 10:53 . Reden: spuit-11 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Oke iedereen bedankt voor jullie hulp/ medeleven whahha, IK denk dat ik misschien een klein miskoopje heb gedaan met OF moederbord OF geheugen want ik heb alles geprobeerd maar krijg de memory niet op de 1066 mhz en in cpu-z zegt ie ook dat het een pc-6400 is dus IK denk dat ik geflest ben door een of ander :?
het enige voordeel zie ik dan nog dat ik het geheugen heb lopen op 960mhz en cl 4-4-4-12

groet rob

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

van 12v naar vcore (wat minder is dan 3.3 volt afaik) is juist efficient, omat dat een stepping voeding is, het vermogen in is geljk aan het uitgaande vermogen (minus een klein beetje verlies) en je geen 100A* op 1.3v door de kabels hoeft te jagen.. (maar dat vermogen pas op een paar cm van de core op laag voltage/hoog amerage om te zetten..)
(* afhankelijk van model cpu etc, is vaak wel minder, maar 100A is geen raar getal)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Ondertussen zijn we toch al te ver afgedwaald van het begin van het topic, het staat iedereen vrij om een topic te openen waarin we lekker een boompje kunnen opzetten over het nut van lokale X-fasige schakelende regelaars om de corespanning te genereren, maar dat gaan we hier niet doen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.