In februari van dit jaar heb ik een 64 bits versie van Windows Vista Home Premium OEM gekocht en deze op mijn pc geïnstalleerd. Natuurlijk heb ik mijn versie van Windows Vista geactiveerd. Alleen ik krijg diverse programma's niet aan de praat omdat deze niet geschikt zijn voor de 64 bits versie. Ik heb al geprobeerd om met een geleende OEM 32 bits versie te werken maar deze kon niet worden geactiveerd ik kreeg de melding dat de code al geactiveerd was op een andere machine mijn machine dus de 64 bits versie. Nu is mijn vraag kan ik toch nog terugschakelen naar een 32 bits versie via Microsoft of moet ik nu weer een nieuwe 32 bits OEM versie kopen. Ik moet morgen nog bellen met Microsoft voor een antwoord op mijn vraag maar misschien hebben jullie al eens ervaring gehad met deze situatie daarom deze topic ik heb al gezocht op GoT maar kwam geen antwoord op mijn vraag tegen.
Verwijderd
nee dat kan niet. gekocht is gekocht. dat had je je voor die tijd moeten bedenken of alles wel zou gaan werken
Nou ik heb geen glazen bol dus kon ik ook niet weten dat alles goed zou gaan werken dus ik vind dat nou niet zo'n slimme opmerking van je dondersgroei
Verwijderd
Je zult idd morgen Microsoft moeten bellen
miss dat je de code dan wel voor de 32bit versie mag gebruiken en ze zullen dan de sleutel gewoon vrijgeven
Zie ook: [vista premium] activeren.
alleen ging het daar om activitie en bleef 32bit/64bit buiten beschouwing. Gewoon morgen bellen
Zie ook: [vista premium] activeren.
alleen ging het daar om activitie en bleef 32bit/64bit buiten beschouwing. Gewoon morgen bellen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 17:07 ]
Ja zal ik zeker doen heb ze ook al een email gestuurd dus antwoord zal ik zeker wel krijgen op mijn vraag moet nog even geduld hebben
Verwijderd
IddVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:08:
Ja zal ik zeker doen heb ze ook al een email gestuurd dus antwoord zal ik zeker wel krijgen op mijn vraag moet nog even geduld hebben
Kijk, uiteindelijk is het natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid dat software niet op 64bit draait... Dat je dit van tevoren had kunnen onderzoeken is het nu ook te laat voor, maar goed je bent wel een leerervaring rijker
Gewoon geduld hebben en morgen even bellen
Ja ga ik doen en hij werkt wel perfect die 64 bits versie alleen kan ik bijvoorbeeld die Raw-plugin van Canon niet installeren zodat je deze in de Verkenner kunt zien Office Groove werkt niet helemaal lekker, is trouwens van Microsoft ook die vertrouwen niet op 64 bits versies want anders zouden ze er wel de software voor geschikt maken toch, en zo zijn er nog meer van die rare eigenardigeheden
Waarom morgen bellen? Ze zijn 24/7 bereikbaar met de Windows Activatielijn..
Zolang jij aangeeft dat het dezelfde pc doen ze daar niet zo moeilijk over. Je mag alleen maar 1 versie geactiveerd hebben en niet twee
Zolang jij aangeeft dat het dezelfde pc doen ze daar niet zo moeilijk over. Je mag alleen maar 1 versie geactiveerd hebben en niet twee
De truc is in ieder geval om niet gelijk te activeren, maar eerst alle rotzooi installeren, kijken of het allemaal stabiel werkt, en pas als je tevreden bent over de installatie windows activeren. Je hebt er niet voor niks een periode van 30 dagen voor, die ook nog eens twee keer te verlengen is
Maar goed, da's een tip voor de volgende keer, dat is nu mosterd na de maaltijd (wel goed bedoelde mosterd).
Verwijderd
En hoe zit het dan met de windows updates die bepaalde problemen voorkomen?Elwood Blues schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:27:
De truc is in ieder geval om niet gelijk te activeren, maar eerst alle rotzooi installeren, kijken of het allemaal stabiel werkt, en pas als je tevreden bent over de installatie windows activeren. Je hebt er niet voor niks een periode van 30 dagen voor, die ook nog eens twee keer te verlengen isMaar goed, da's een tip voor de volgende keer, dat is nu mosterd na de maaltijd (wel goed bedoelde mosterd).
Verwijderd
er komt vaak zat topics voor waar dit soort dingen voor komen en voordat je vista koopt ga je natuurlijk eerst kijken wat het verschil is tussen 32 en 64 bits, en als je je daar een beetje in verdiept hebt dan had je het kunnen weten. maar dan nog vind ik het raar dat je alle programma's niet aan de praat kunt krijgen. meestal kun je wel ergens wat vinden zodat het wel werkt.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:05:
Nou ik heb geen glazen bol dus kon ik ook niet weten dat alles goed zou gaan werken dus ik vind dat nou niet zo'n slimme opmerking van je dondersgroei
Maar bijvoorbeeld bij MS Office Groove werken heel veel dingen niet met de 64 bits versie van Vista en dat is nota bene een programma van Microsoft zelf ik begrijp dat bedrijf zelf niet vaak en bijvoorbeeld die Raw plugin voor Vista is nog niet beschikbaar gesteld voor 64 bit en zo heb ik dat met nog meer programma's.
Zo nou ik heb die 32 bits versie geïnstalleerd en geactiveerd via de telefoon en de activatie is geaccepteerd.
Ik had eerst MS gebeld en deze zei precies wat jullie al hadden gezegd alleen zei hij er wel bij dat ik het niet van hem had gehoord dus ze laten het oogluikend toe.
Dit kreeg ik als antwoord op mijn email aan MS:
Geachte heer xxxx,
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.
Als u een OEM versie heeft, kunt u helaas geen 32 bits media bestellen , u moet dan inderdaad een nieuwe versie kopen.
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Dit kreeg ik als antwoord op mijn email aan MS:
Geachte heer xxxx,
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.
Als u een OEM versie heeft, kunt u helaas geen 32 bits media bestellen , u moet dan inderdaad een nieuwe versie kopen.
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Verwijderd
Congrats
En tsja, beleid is beleid natuurlijk maar ik vind persoonlijk dat ze niet zo moeilijk moeten doen met het geven van de key. Aan de andere kant heb je natuurlijk nu op een of andere manier toch een CD gebruikt die niet van jou was
Pagina: 1