Toon posts:

6600le overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb vorige week op ebay een gevolt-modde 6600LE graka gekocht, die op 580Mhz geclockt zou kunnen worden, ipv 300.
Maar nu telkens als ik in 't nvidia configuratiescherm de gpu core verhoog, dan lijkt het wel of hij het niet pakt.
Hij zegt dat de core speed word gecheckt, en dan word toegepast, maar in nvidia monitorview staat nog steeds dat ie 300mhz is, en in games merk ik ook geen enkel verschil.
Aan de warmte kan het niet liggen want er zit een nieuwe zalman koeling op. *klik*

Ook geeft Everest aan dat ie op agp 4x loopt, terwijl het een 8x kaart is.
Ditzelfde probleem had ik met me vorige fx5500.

Andere specs:

mobo: Asrock P4i45gv R5.0
cpu : Celeron D 315 2,26 ghz @ 2,90
geheugen: 2x 512mb ddr
graka: 6600le
graka drivers: 163.71
nvidia Ntune: 5.05.47
directX : 9.0C 5.3.2600.2180
windows versie: Media center 2005.

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Heb je de nieuwste forceware drivers? Zonee, probeer deze eens. Heb je juist wél de nieuwste drivers, download dan een driver van een paar versies terug en kijk of dat wat oplost.

Probeer ook eens met Rivatuner je clockspeed op te tunen, en download ook Coolbits om het overclocken te unlocken.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
In het bios staat toch ook hoeveel agp die loopt?

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:57:
Hoi,
Heb vorige week op ebay een gevolt-modde 6600LE graka gekocht, die op 580Mhz geclockt zou kunnen worden, ipv 300.
Maar nu telkens als ik in 't nvidia configuratiescherm de gpu core verhoog, dan lijkt het wel of hij het niet pakt.
Hij zegt dat de core speed word gecheckt, en dan word toegepast, maar in nvidia monitorview staat nog steeds dat ie 300mhz is, en in games merk ik ook geen enkel verschil.
Aan de warmte kan het niet liggen want er zit een nieuwe zalman koeling op. *klik*

Ook geeft Everest aan dat ie op agp 4x loopt, terwijl het een 8x kaart is.
Ditzelfde probleem had ik met me vorige fx5500.

Andere specs:

mobo: Asrock P4i45gv R5.0
cpu : Celeron D 315 2,26 ghz @ 2,90
geheugen: 2x 512mb ddr
graka: 6600le
graka drivers: 163.71
nvidia Ntune: 5.05.47
directX : 9.0C 5.3.2600.2180
windows versie: Media center 2005.

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
je mobo ondersteunt dus geen x8 maar maximaal x4 }:O

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het prestatie verschil tussen AGP 4x en 8x is extreem klein bij kaarten die stukken sneller zijn. Bij deze kaart zal het misschien 2% prestatie verschil geven tussen 8x en 4x. Het maakt dus eigenlijk niets uit dat ie op 4x loopt. Een nieuw mobo kopen die wel 8x ondersteunt zal ik ook zeker niet doen.

Edit: Over de 300MHz ipv 580MHz. Kijk maar eens naar die snelheid als je aan het gamen bent. In Windows loopt de core altijd langzamer omdat je al die snelheid gewoon niet nodig hebt bij desktop werk. Zodra je gaat gamen moet de snelheid direct omhoog gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2007 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb hem nu met Rivatuner kunnen overclocken naar 450Mhz, maar ik merk in Bioshock nog steeds niet echt veel verschil.
En omdat hij naar de 580Mhz moet kunnen, zoek ik gewoon nog ff verder naar een oplossing :)

@mentinal:
http://www.asrock.com/mb/...odel=P4i45GV%20R5.0&s=478
Worldwide Patent - ASRock A.G.I. 8X A gift for VGA upgrade on i845GV

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je merkt geen verschil? Heb je met Fraps het aantal FPS ook al gemeten?

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 08:55
Misschien kun je met een programma de fps bekijken, FRAPS bijvoorbeeld. En dan kijken of het verschil oplevert. Waarschijnlijk zal het niet al te veel zijn.

Over het moederbord: volgens mij heeft mijn vader precies hetzelfde moederbord en daar draait het dacht ik gewoon op AGP 8x. Kun je het niet ergens aanpassen, in de bios bijvoorbeeld?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Draai anders eens 3Dmark op stock speeds en daarna als de core op 580MHz staat. Je zal dan aanzienlijk beter moeten scoren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb net Bioshock met fraps aan gespeeld, op 1280x1024 en dan haalde ik ong. 8-10 frames ingame, en als ik 'm overclock haal ik hetzelfde resultaat :l
Het lijkt wel alsof ie de core speed niet eens wijzigt.
Ik zal zo ff 3dmark01 draaien (enigste die ik nu bij de hand heb,,) op stock en dan overgeclocked, en kijken of ie dan wel een stuk beter scoort.
Anders alle drivers verwijderen, en een andere versie erop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:53:
Oke heb net Bioshock met fraps aan gespeeld, op 1280x1024 en dan haalde ik ong. 8-10 frames ingame, en als ik 'm overclock haal ik hetzelfde resultaat :l
Het lijkt wel alsof ie de core speed niet eens wijzigt.
Ik zal zo ff 3dmark01 draaien (enigste die ik nu bij de hand heb,,) op stock en dan overgeclocked, en kijken of ie dan wel een stuk beter scoort.
Anders alle drivers verwijderen, en een andere versie erop.
Maar als jij zo'n videokaart hebt, en je clock hem bijvoorbeeld 1% over, dan zul je dus 0,8FPS meer hebben, en dat zie je niet :?

• PilatuS
  • Niet online
Een 6600LE blijft een langzame kaart. Een beetje overklokken maakt em misschien 10% sneller. Verwacht bij de wat langzamere kaarten door overklokken geen dikke prestatie winst.

Bij 3dmark03 zou je wel wat verschil in punten moeten zien met overklokken. Een zwaar spel zoals Bioshock gaat nooit echt lekker lopen met zo'n kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2007 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bioshock loopt wel redelijk als ik alles op "low" zet en dan de reso op 640x480.
Heb net 3dmark01 gerunt en daar krijg ik op stock speeds 8500 puntjes en overgeclocked 9100, er is dus wel een verschil, maar erg klein.
Word dus toch ff sparen voor een nieuw systeem :)

• PilatuS
  • Niet online
Als ik jou was zou ik eerst benchmarks gaan bekijken van de spellen die wilt gaan spelen voordat je een nieuwe videokaart koopt. Nu heb je eigenlijk geld uitgegeven aan iets waar je niets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga geen nieuwe videokaart kopen, maar gewoon een compleet nieuwe pc samenstellen.
Want alles wat ik nu heb is el cheapo, goedkoop asrock mobo, goedkope en verouderde videokaart, en een celeron D proc.
Kan je tegenwoordig eigenlijk geen ruk mee.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:50:
Ik ga geen nieuwe videokaart kopen, maar gewoon een compleet nieuwe pc samenstellen.
Want alles wat ik nu heb is el cheapo, goedkoop asrock mobo, goedkope en verouderde videokaart, en een celeron D proc.
Kan je tegenwoordig eigenlijk geen ruk mee.
Je kunt er eigenlijk alles mee, behalve gamen :P

Verwijderd

Topicstarter
Gamen kan wel, maar de games die da kreng aankan zijn net zo oud als de reet van jezus:P
Modbreak:1) op GoT zijn we niet de meest gevoelige mensen op aarde, maar net zoals sex in een film zijn grofheden alleen zinnig als ze iets te maken hebben met de discussie. Dit is ongeveer even relevant als een bukkake-scene in March of the Penguins
2) los van de grofheid overdrijf je hier schromelijk. Een 6600LE kan prima de meeste games van vorig jaar aan mits je de meeste opties op laag zet.

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 15-10-2007 21:47 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
idd een 6600le overklokken is niet erg zinvol :P ,zelfs met 500% overkok blijft het een sloom ding.

de 3dm01 benchmark wordt denk ik door je cpu gebottleneckt.
Not sure though, aangezien je score toch wel iets omhoog is, kan er ook aan liggen dat je het videogeheugen niet mee omhoog hebt geklokt.

voor de goeie test kijk alleen naar de NATURE test in 3dm01, fps vergelijken en dan zie je of je procentueel ook genoeg om hoog bent gegaan in vergelijking met stock instelling. (nature is alleen vga afhankelijk namelijk).

Verder voor nieuwe fps games, is een upgrade aan te raden, anders blijf je naar grapics kijken van jaren geleden.

Voor je het doet, doe veel onderzoek :P

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker een hoop onderzoek doen, anders zit ik over een half jaar weer met etzelfde probleem :p
Nu nog 't geld om et te financieren:p
Pagina: 1