Internetverbinding verstopt?

Pagina: 1
Acties:

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
T is een inkoppertje voor de mensen die graag topictitels bashen in hun topic @ HK maar goed:

Vast wat inkoppers:

- Moet je niet teveel wcpapier gebruiken
- Bel de loodgieter.

Anyway, het probleem, men neme:een 16mbit verbinding van Tweakdsl, een zyxel 8mbit modem, een 3com netwerkkaartje en Grabit.

Na een paar seconden downloaden trekt alles dicht en blijft mn netwerkicoontje wel vrolijk staan knipperen in mn beeldscherm maar er gebeurd werkelijk niks meer. Ik kan er geen ander woord voor vinden dan verstopping ofzo. Er wordt niks meer gedownload, alles blijft strak op 0 kbps staan. Verder tieft dan mn IRC eruit en kan ik geen internetpagina meer openen.

Dit is alles is zo opgelost door een harde reset van de modem, maar ik heb hier geen zin in om dit 50x per download te doen. Het gebeurd overigens alleen met torrents en nieuwsgroepen.

Wat kan ik hieraan doen? Wachten op mn modem die wel 16Mbit kan trekken? Iets anders? Ik hoor het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Japser op 14-10-2007 16:46 ]

Verwijderd

Firmware upgrade?

• Japser
Van de modem? (zyxel 650R31)

[ Voor 36% gewijzigd door Japser op 14-10-2007 16:52 ]

Verwijderd

Ik ging ervan uit dat je een router zou gebruiken en draadloos internet XX:P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Ligt inderdaad aan de router/modem denk ik.

Misschien een tijdklok er tussen, en die instellen zodat hij op een tijdstip als jij niet achter de PC zit? ('s nachts? Of ben je dan aan het downloaden?) even de stroom van je modem/router afgooit.

Dit zodat hij reset. Goedkopere optie als een nieuw modem, en sneller als wachten op een nieuw modem :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Torrents kunnen sowieso je verbinding dichtrekken door het (teveel) aan connecties. Verminder het aantal connecties. Draai je downloads van nieuwsgroepen en torrent tegelijk? Volgens mij los je al veel op door je Torrent-cliënt gewoon niet te gebruiken.

• Japser
Max connecties teruggezet naar 5 maar nog steeds niet soepel :(
Pagina: 1