Toon posts:

Lukt niet om Windows XP op mobo te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze computer in elkaar gestoken:

Cooler Master Midi Tower Centurion 534 ATX No PSU (zwart-zilver)
Cooler Master Powersupply RS-430-PCAP Extreme Power 430W
Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz FSB1333 4MB Box
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
MSI P35 Neo-F iP35, SATA2 RAID, GLAN
Samsung DVD-ROM SH-D162D/BEBE 16x/48x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro 512MB DDR3 2xDVI/HDTV
Western Digital 500GB SATA300 16MB, WD5000AAKS

Alle kabels zitten (denk ik) goed op zn plaats. In de BIOS staat alles goed, hij herkent alles.

Nu wil ik Windows XP installeren, en nadat hij alle files laadt stopt hij, krijg ik een blauw beeld en de melding dat er een probleem is gebeurd en windows afgesloten is.

Ik moet de stappen volgen:
- ICheck to be sure you have adequate disk space.
Het is een nieuwe hd dus zal wel ok zijn.
- If a driver is identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.
Geen idee wat ik hier moet doen...
- Check with your hardware vendor for any BIOS updates.
Het is een nieuw moederbord, en op de site van MSI zou de BIOS versie goed moeten zijn.
- Disable BIOS memory options such as caching or shadowing
Ok, heb ik gedaan
- If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F7 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.
Heb ik gedaan, en doet geen verschil.

Technical Information: *** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
*** pci.sys - Address F748E0BF base at F7487000, DateStam 3b7d855c

Ik heb de opstart troubleshoot gelezen, en niets kon mij daar helpen.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Alvast bedankt :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 16:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je bent volledig wat betreft systeemspecificaties, maar een omschrijving van het probleem ontbreekt.
Wát lukt er niet en wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen?

Waarschijnlijk ligt het probleem bij het feit dat Windows Setup de harde schijf niet herkent omdat je de controllerdrivers niet laadt. In dat geval zijn er via de search genoeg topics te vinden waarin de oplossing staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 14-10-2007 16:06 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had per ongeluk al geklikt op verstuur bericht voordat ik alles had getypt.

Hoe bedoel je dat ik de controllerdrivers niet laadt? Hoe doe ik dit dan?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Aan de hand van bovenstaande STOP-code, gecombineerd met de vermelding van pci.sys, zou je natuurlijk op zoek kunnen gaan via Google (bijvoorbeeld zo of zo).

Zo kom je al snel op:

• Microsoft.com » You receive a stop error 0x7E in Pci.sys
• Microsoft.com » How to troubleshoot a Stop 0x0000007E error in Windows XP

[ Voor 37% gewijzigd door Rone op 14-10-2007 16:21 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, stom van mij dat ik zelf niet heb gegoogled.

Om die pci.sys te stoppen moet ik windows xp sp2 gebruiken, ik heb deze ook op cd maar hij wil hem gelijk niet pakken...na het opstarten doet hij niets.

Bij die andere stop error moet ik eerst kijken of ik genoeg plaats op mn hd heb --> OK

Stap 2: De BIOS updaten. Kan ik dit ook doen zonder een floppy? Want ik heb geen floppy lezer gekocht. Ik heb wel nog een oude floppy lezer liggen, maar daarvoor heb ik niet de juiste kabels.
Kan ik op een andere manier de BIOS updaten, of ga ik echt een floppy lezer moeten kopen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

yoeril, GoT is geen helpdesk en we verwachten dan ook dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent en ook als anderen dingen aanraden in een topic.

Hier heb je op zich (bij je tweede poging) duidelijk specs en probleemomschrijving gepost, maar je lijkt zelf in het geheel niet op zoek gegaan te zijn naar oplossingen, laat staan dat je wat geprobeerd hebt. Vervolgens geeft rOOn je een paar tips en kom je weer met vragen die nota bene in de FAQ van dit subforum staan.

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.