EFS Encryptie kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02 22:59
Hallo allemaal,

Ik zit het het probleem dat ik bestanden niet kan openen en niet kan decrypten. Ik heb Windows XP overnieuw geinstalleerd een tijdje geleden, ik heb bestanden van mijn vorige installatie gebackupped op een HDD die ik niet geformateerd had. Ik kreeg al een tijdje groene bestanden als ik die downloade via Newsleecher op mijn vorige installatie, ik had geen idee waarom dat was. Nu blijkt dat die bestanden geencrypt waren zonder dat ik dat wil. Nu kan ik ze alleen niet meer opennen, en ook niet decrypten.

Zijn er manieren om toch mijn bestanden nog te decrypten, ik vind dit echt waardeloos. Echt weer iets voor Microsoft om het zo te gebruiken. :(

Alvast heel erg bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, MS heeft die encryption niet aangezet, dat was jijzelf.

Volgens diverse websites wordt de encryptie ongedaan gemaakt door ze naar een ander bestandsysteem te kopieren bijv. FAT 32..... tenminste volgens de sites die ik heel simpel vond met Google o.a. http://www.petri.co.il/what's_efs.htm

ARME AOW’er

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

GA: Dat kan alleen als je de encryptie sleutel nog hebt, anders kan je echt niet decrypten.

TS: Je had de encryptie sleutel moeten backuppen voor je opnieuw installeerde. Nu ben je de sleutel kwijt en dus ook het bestand.

[ Voor 42% gewijzigd door AtleX op 14-10-2007 15:57 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

In the event of a user’s private key being lost (either by reinstallation or new user creation) the EFS recovery agent can decrypt the files.
Dus moet je ergens het certificaat oid nog hebben liggen, wat bij deze encryptie hoorde. Verder mogen we je ook niet echt verder helpen omwille omzeilen van beveiliging enzo, maar ik denk dat je topicnaam in engels op google voldoening geeft hoor :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

@FricoRico:
geef AUB niet Microsoft de schuld van je eigen gepruds. Het probleem zit hier duidelijk tussen het toetsenbord en de stoel. Kort door de bocht ... die bestanden ben je kwijt als je de encryptie sleutel (of complete oude install) niet meer hebt

@GA: Zo de EFS beveiliging omzeilen kan dus alleen als je in de install zit waar je ingelogt bent met de juiste key.. dan is de beveiliging idd weg... maja, dat is de TS dus niet....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Er is onder andere commerciele software voor beschikbaar om het ongedaan te maken.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
bastian433 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:27:
Er is onder andere commerciele software voor beschikbaar om het ongedaan te maken.
Interessant... geef eens links...

No production networks were harmed during this posting

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
"Advanced EFS Data Recovery 3.0" ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

2 seconden verder lezen:
if the keys are somewhere on the system, and not totally corrupted, AEFSDR can usually find and restore the critical information
Nice try, gaat echt niet werken als je de key kwijt bent. Key kwijt = data kwijt.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:49:
Nice try, gaat echt niet werken als je de key kwijt bent. Key kwijt = data kwijt.
Ik heb Windows XP overnieuw geinstalleerd een tijdje geleden
Juist uitstekend passend bij deze situatie, met een beetje mzzl zwerft de key nog in ongebruikte sectoren rond ... (En geen overtreding van de GoT Faq!)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Het was meer een sarcastische opmerking. Het KAN gewoon niet als de keys echt weg zijn. Dat je een key kan terugvinden met undelete achtige tools is iets anders. ZONDER key ben je de informatie gewoon kwijt.

No production networks were harmed during this posting

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja van mij ook .. ik kan met 3 minuten al iets vinden .

als de ts niet specifieceert wat hij bedoel met "de bestanden" kan door imho gewoon een key tussen zwerven

en ja een slot openmaken zonder sleutel is lastig .... en die kan ik ook niet snel vinden
maar al kon ik die vinden zou ik het niet mogen posten. dus meer is er niet te zeggen

btw. de rant op microsoft is daar is natuurlijk totaalongegrond
je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen waarom die icoontjes groen zijn (lees: hoge atentiewaarde)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 14-10-2007 17:35 ]

Iperf

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
@ All die richting mij reageerden.

Ik heb niet alles gelezen, alleen willen aangeven dat je met Google een eind kunt komen. Thats all. :)

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja :)

Lijkt me dat je met bovenstaande info genoeg hebt om je conclusies te kunnen trekken.

EFS problemen zijn genoeg te vinden met de search, evenals de al geboden mogelijkheden.
Verder kunnen we je daar niet mee helpen helaas.

Oh, en wees voortaan zo vriendelijk om een topictitel te maken die wel aan de forumpolicy voldoet en geen verkeerde suggesties wekt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.