You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Er zijn een aantal manieren, als je /var erop wilt zetten dan zul je even moeten goochelen met disk, bijvoorbeeld:
2e optie zou zijn om een md raid 0 ervan te maken en dus je complete hdruimte vergroten i.p.v. alleen /var, maar ik geloof niet dat dat mogelijk is on-the-fly
3e mogelijkheid is gebruik maken van lvm, en dan je compele schijf growen, maar ook daarvoor moet je downtime rekenen voor zover ik weet.
- Mount de nieuwe schijf op /var-new
- Gooi alle files over van /var naar /var-new
- rename /var naar /var-old
- maak een nieuwe /var aan
- mount de disk die je op /var2 had gemount op /var
2e optie zou zijn om een md raid 0 ervan te maken en dus je complete hdruimte vergroten i.p.v. alleen /var, maar ik geloof niet dat dat mogelijk is on-the-fly
3e mogelijkheid is gebruik maken van lvm, en dan je compele schijf growen, maar ook daarvoor moet je downtime rekenen voor zover ik weet.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
De derde optie lijk mij dat ik die moet hebben ik ga er vanuit dat die optie tijd nodig heb om alles aan te maken en te converteren naar de nieuwe situatie. We kunnen namelijk wel down gaan maar niet opnieuw alles installeren.
Het eerste voorbeeld verplaats ik /var naar de tweede hd maar ik maak hem niet groter. Raid 0 gaat niet aangezien we niet over een raid controlelre beschikken.
Het eerste voorbeeld verplaats ik /var naar de tweede hd maar ik maak hem niet groter. Raid 0 gaat niet aangezien we niet over een raid controlelre beschikken.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Software raid 0 werkt ook prima hoorwe_are_borg schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:38:
Raid 0 gaat niet aangezien we niet over een raid controlelre beschikken.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dan is software raid ook leuk maar je wist niet zeker of dat on de fly kon.