[HD2900XT] BSODs bij gebruik 2e monitor (Extended desktop)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.854 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49
Heel fijn, denk je een verbetering door te voeren blijkt het niets anders dan gesodemieter op te leveren!

Even een situatieschets
Ik heb een Intel Core2Duo E6600 op een Asus P5W DH mainboard met 4GB geheugen, een Sapphire HD2900XT videoplank, en Vista Home Premium NL.

Aan deze videoplank hingen 2 aansluitingen, namelijk 1x DVI-D naar mijn Samsung 226BW en 1 S-video kabel naar m'n LG LCD TV.

Leuk en aardig, het werkte prima. Het beeld was niet super, vooral de resoluties niet icm 720p releases daar S-video dit kennelijk niet aan kan, maar het ging er mee door.

Omdat ik toch een fatsoenlijke resolutie wilde halen, heb ik een 10 meter lange HDMI kabel gekocht, gold plated en wel.

In de doos van de 2900XT zat een converter om van DVI naar HDMI te kunnen gaan.
Na het verwijderen van de S-video kabel uit de PC, daar deze maar dualhead aan kan, en het aansluiten van de HDMI kabel op de dongel begon het gedonder.

Allereerst begon Windows met "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer", deze melding kwam een keer voor in het systray gebied. Tsjah, kan gebeuren natuurlijk.

Dit alles draaide op ATi Catalyst 7.9 (de non-hotfixed versie).
Omdat ik hoopte dat ze het in die hotfixed-versie wel hadden verbeterd, heb ik deze geïnstalleerd. Helaas, geen verbetering.

Toen kwam ATi met Catalyst versie 7.10. Mooi, laten we die dan proberen. Sinds ik 7.10 gebruik, kwamen er geen systray meldingen meer maar gingen beide outputs vrolijk knipperen (aan/uit met tussenpozen), en na 5x had Windows er geen zin meer in en liet het systeem maar gecontroleerd vastlopen op atikmdag.sys.

Bah, kan gebeuren. Omdat versie 7.9 minder permanente fouten gaf, heb ik de ATI drivers verwijderd, driver cleaner er overheen voor de restjes, en heb ik het systeem opnieuw opstart.

Vanaf hier heb ik de 7.9 (non-hotfix) weer geïnstalleerd, en opnieuw opgestart.

Het leek te werken, tot hij na 2 uur na herinstallatie van 7.9 weer een blauw scherm gaf.
Het probleem doet zich - tot nu toe - enkel voor als ik gewoon in Vista zit, dus niet ingame. Het komt voor als ik mijn HDMI output werkelijk gebruik maar ook als ik dat niet doe.

De 7.10 drivers hebben gisteren de hele dag prima gewerkt, maar de dag ervoor leverden ze wel een blauw scherm op.

Zeer frustrerend, zeker als je net bezig bent met je Cisco toetsen (met een tijdklok) en als je systeem er dan de brui aan geeft.

Het is ontstaan sinds ik de S-video heb omgewisseld voor HDMI.

Overigens, de Dongle is een officiele ATi Dongle. Dit staat er ook op. Het enige vreemde is dat de schroefjes om hem vast te maken aan de kaart, te kort zijn 8)7.

Kan dit uberhaubt wel onstaan door een kabel? Wat kan het zijn en hoe kan ik het uittesten?
Voor nu heb ik even de HDMI uit m'n TV getrokken zodat er geen directe link meer is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem te tackelen, anders gaat deze kabel vrolijk terug naar de winkel.

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 09:25
Ik had het zelfde probleem met mijn laptop. (nvidia Geforce 7600go). Als ik de monitor op mijn laptop aan had staan en ik wilde overschakelen naar een extern scherm op de dvi uitgang. (via s-video geen probleem) crashte de driver. Kreeg ik op beide schermen flikkerend beeld, alsof ze niet wisten wie nu 't beeld moest gaan geven :? . Leek me dus een nvidia probleem maar aangezien jij het met ati hebt zou het ook wel 's een vista probleem kunnen zijn.

Probeer het is in WinXP

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Sypher
Het flikkeren in mijn geval is het trachten te herstellen van de drivers, na 5x stopt hij er mee omdat hij dan wel onbeperkt door kan blijven gaan.

In WinXP testen wordt wat lastig..

Ik ben nu mijn drivers terug aan het rollen naar 7.8. Game performance kan me niet echt zoveel schelen, wel dat mijn 3xx euro kostende kaart blauwe schermen naar m'n hoofd slingert.

[ Voor 33% gewijzigd door Sypher op 14-10-2007 15:08 ]

Verwijderd

hoihoi

zelfde probleem hier op crt blijft scherm okeej maar op me philips 32PFL5322/10 blijft scherm blauw.
s video doet ie prima ook zeker wel mooi beeld
ik heb een asus EAH2900XT daar zit een dvi naar hdmi converter bij dus dacht ook haal kabel en klaar.
maar niks dus heb zelfs de kabel nog omgeruild misschien kabel niet goed, en mijn lcd tv heeft 2 hdmi aansluitingen allebei blauw beeld.
nou staat er in de beschrijving dat je in moet stellen voor dvi of hdmi maar die instelling komt ook niet op in het menu van de tv
als ik de tv optie aanzet in catalyst dan gaat mijn crt wel ff knipperen en hij herkent wel een scherm maar geeft tv geen beeld, geen signaal zegt ie dan.
ik heb alle resoluties geprobeerd 640x480 600x800 1024x768 60-70-85 hz 720p 1080i niks nada grrrr.
kan ook niet testen of het aan tv of kaart ligt helaas

ik heb trouwens met windows mce en vista ultimate zelfde verhaal

amd 4400+ -ram= 3gig drivers eah2900xt 7.10 (7.9 ook geprobeerd) ati t200 avstream driver geeft wel vraagteken in apparaatbeheer maar heeft daar niets mee te maken verder

iemand ideeen of oplossing hiervoor ligt het toch aan de drivers misschien ?
zou het graag vernemen kamikaasie

Verwijderd

Sypher schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:46:
Heel fijn, denk je een verbetering door te voeren blijkt het niets anders dan gesodemieter op te leveren!

Even een situatieschets
Ik heb een Intel Core2Duo E6600 op een Asus P5W DH mainboard met 4GB geheugen, een Sapphire HD2900XT videoplank, en Vista Home Premium NL.

Aan deze videoplank hingen 2 aansluitingen, namelijk 1x DVI-D naar mijn Samsung 226BW en 1 S-video kabel naar m'n LG LCD TV.

Leuk en aardig, het werkte prima. Het beeld was niet super, vooral de resoluties niet icm 720p releases daar S-video dit kennelijk niet aan kan, maar het ging er mee door.

Omdat ik toch een fatsoenlijke resolutie wilde halen, heb ik een 10 meter lange HDMI kabel gekocht, gold plated en wel.

In de doos van de 2900XT zat een converter om van DVI naar HDMI te kunnen gaan.
Na het verwijderen van de S-video kabel uit de PC, daar deze maar dualhead aan kan, en het aansluiten van de HDMI kabel op de dongel begon het gedonder.

Allereerst begon Windows met "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer", deze melding kwam een keer voor in het systray gebied. Tsjah, kan gebeuren natuurlijk.

Dit alles draaide op ATi Catalyst 7.9 (de non-hotfixed versie).
Omdat ik hoopte dat ze het in die hotfixed-versie wel hadden verbeterd, heb ik deze geïnstalleerd. Helaas, geen verbetering.

Toen kwam ATi met Catalyst versie 7.10. Mooi, laten we die dan proberen. Sinds ik 7.10 gebruik, kwamen er geen systray meldingen meer maar gingen beide outputs vrolijk knipperen (aan/uit met tussenpozen), en na 5x had Windows er geen zin meer in en liet het systeem maar gecontroleerd vastlopen op atikmdag.sys.

Bah, kan gebeuren. Omdat versie 7.9 minder permanente fouten gaf, heb ik de ATI drivers verwijderd, driver cleaner er overheen voor de restjes, en heb ik het systeem opnieuw opstart.

Vanaf hier heb ik de 7.9 (non-hotfix) weer geïnstalleerd, en opnieuw opgestart.

Het leek te werken, tot hij na 2 uur na herinstallatie van 7.9 weer een blauw scherm gaf.
Het probleem doet zich - tot nu toe - enkel voor als ik gewoon in Vista zit, dus niet ingame. Het komt voor als ik mijn HDMI output werkelijk gebruik maar ook als ik dat niet doe.

De 7.10 drivers hebben gisteren de hele dag prima gewerkt, maar de dag ervoor leverden ze wel een blauw scherm op.

Zeer frustrerend, zeker als je net bezig bent met je Cisco toetsen (met een tijdklok) en als je systeem er dan de brui aan geeft.

Het is ontstaan sinds ik de S-video heb omgewisseld voor HDMI.

Overigens, de Dongle is een officiele ATi Dongle. Dit staat er ook op. Het enige vreemde is dat de schroefjes om hem vast te maken aan de kaart, te kort zijn 8)7.

Kan dit uberhaubt wel onstaan door een kabel? Wat kan het zijn en hoe kan ik het uittesten?
Voor nu heb ik even de HDMI uit m'n TV getrokken zodat er geen directe link meer is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem te tackelen, anders gaat deze kabel vrolijk terug naar de winkel.
hoi hoi sypher
ik heb vandaag een dvi naar hdmi kabel gehaald en bij mij werkte de converter met hdmi naar hdmi ook niet
nu met dvi naar hdmi kabel werkt ie perfect sypher, dus misschien een optie kabel ff om te ruilen.
hij herkende nu gelijk digitaal scherm en zag ook gelijk het een philips is enz .
veel geluk ermee groeten kamikaasie

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

De conclusie lijkt mij inderdaad ook dat de converter niet helemaal lekker is. Je zou eens een DVI - DVI kabel kunnen proberen, met diezelfde converter aan de kant van de TV, bij HDMI. Als hij dan niet werkt, zou je kunnen stellen dat het aan je converter kán liggen. Als je daarna een echte DVI - HDMI kabel hebt (dus geen omzetblokje bij je kaart, noch je scherm) en het werkt, dan kan het natuurlijk niet anders! ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

ja beste is gewoon dvi naar hdmi kabel die is direct zonder converters , mijne was 35 euro voor 5 meter of 10 meter is 50 euro
op s-video was al mooi beeld maar nu met dvi->hdmi is ie fantastisch en zijn alle letters ook perfect scherp.
dus ja je ziet wel degelijk verschil en alle beeldscherm opties kwamen ook gelijk te voorschijn in catalyst ;-)))))) (alle 720p en 1080p en 1080i enz)
jippie 2 dagen stress hahahaha maar 3e dag eindelijk een oplossing nu hopelijk jarennnn genieten van het schermpie :*)

groetjes kaasie

• Sypher
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:24:
[...]

hoi hoi sypher
ik heb vandaag een dvi naar hdmi kabel gehaald en bij mij werkte de converter met hdmi naar hdmi ook niet
nu met dvi naar hdmi kabel werkt ie perfect sypher, dus misschien een optie kabel ff om te ruilen.
hij herkende nu gelijk digitaal scherm en zag ook gelijk het een philips is enz .
veel geluk ermee groeten kamikaasie
De kabel doet het wel hoor, hij ziet ook dat ik een LG Tv heb enzo. Dat is dus het punt niet.
Mojo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:43:
De conclusie lijkt mij inderdaad ook dat de converter niet helemaal lekker is. Je zou eens een DVI - DVI kabel kunnen proberen, met diezelfde converter aan de kant van de TV, bij HDMI. Als hij dan niet werkt, zou je kunnen stellen dat het aan je converter kán liggen. Als je daarna een echte DVI - HDMI kabel hebt (dus geen omzetblokje bij je kaart, noch je scherm) en het werkt, dan kan het natuurlijk niet anders! ;)
Lastig, mijn TV heeft geen DVI poorten. En de converter past dan niet hé ;)

--
Ik draai nu al een tijdje op oudere drivers ,welke minder snel problemen hebben.
Wat me wel opviel is dat als m'n scherm ging knipperen, (5x knipperen = blauw scherm), en ik de HDMI kabel uit m'n tv trok hij er meteen mee ophield. Maar zodra ik dan ook maar iets doe in de Catalyst drivers (bijv de tv (2e scherm) weer aan zetten) is het meteen gebeurd.

Dat het aan de converter ligt, tsjah het kan maar het lijkt me stug. Zeker gezien de verschillende resultaten met de verschillende driverversies.

[ Voor 57% gewijzigd door Sypher op 21-10-2007 18:23 ]

• Sypher
Great, het is dus geen driver-related issue denk ik. Want 7.8 geeft ook blauwe schermen :/

Overigens, met blauwe schermen doel ik niet op lege, blauwe schermen maar op die dingen die Windows uitspuugt als hij het niet meer aan kan..

[ Voor 44% gewijzigd door Sypher op 23-10-2007 22:28 ]

• Sypher
*neemt een aanloop*
SCHOP!

Nu, een paar maanden verder gebeurt het nog steeds.
Ik heb een klein tooltje gemaakt wat mijn 2e output uitzet, zodra hij het event in de eventlog tegen komt.

Meestal zorgt dit er voor dat het systeem niet op z'n bek gaat.

Maar het vreemde is.. wacht ik 5 minuten (of soms zelfs 1), zet ik hem weer aan.. en dan doet hij het weer.. Voor UREN!!!

Ati heeft in december zijn knowledgebase artikel aangepast, waarin nu staat dat het "most likely" geen driver probleem is (nee ontken het maar lekker!), maar aan de PC ligt. Vertel mij dan hoe het kan dat het is gekomen SINDS ik de 2e output met een HDMI kabel ben gaan gebruiken?

Heb dan ook al die tijd al een ticket lopen, die ik elke keer weer open schop, want de heren van ATi vind dat de kaart kapot is. Als mijn kaart kapot is, dan zijn er HONDERDEN kapot van verschillende fabrikanten, want ik heb tig mensen gehoord die een gelijksoortig probleem - al dan niet met de 2e output maar ook normaal tijdens Patiance ofzo - hebben.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

Japser

Jeej!

Vreemd. Ik heb dus afgelopen week een DVI-HDMI kabel gekocht, aangesloten en in Catalyst CC kan ik zonder problemen mn desktop clonen op de tv en zo HD content afspelen. Dit alles zonder foutmeldingen. Ik gebruik dan wel de 7.12 drivers. En dit alles op een Sapphire Radeon HD2900XT.

Misschien een domme vraag, maar als je je monitor op de aansluiting koppelt waar je normaliter de hdmi kabel converter indrukt, crasht het systeem dan ook?

en dan nog iets: bij mij zat er geen converter voor HDMI in de doos, wel voor CRT naar DVI ansluiting.

[ Voor 16% gewijzigd door Japser op 12-01-2008 12:30 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je nu al een dvi-hdmi kabel geprobeerd?

• Sypher
Japser schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:28:
Vreemd. Ik heb dus afgelopen week een DVI-HDMI kabel gekocht, aangesloten en in Catalyst CC kan ik zonder problemen mn desktop clonen op de tv en zo HD content afspelen. Dit alles zonder foutmeldingen. Ik gebruik dan wel de 7.12 drivers. En dit alles op een Sapphire Radeon HD2900XT.

Misschien een domme vraag, maar als je je monitor op de aansluiting koppelt waar je normaliter de hdmi kabel converter indrukt, crasht het systeem dan ook?

en dan nog iets: bij mij zat er geen converter voor HDMI in de doos, wel voor CRT naar DVI ansluiting.
Heel vreemd inderdaad, maar het probleem komt soms weken niet voor, of het gebeurt vaak. Nu is het de afgelopen 72 uur 2x gebeurd.

Ik heb ook de 7.12 drivers, de dag dat ze uit kwamen had ik ze geinstalleerd in de hoop dat het iets zou uithalen.

Vreemd dat je geen converter hebt, die zat er bij mij dus wel in.. Apart
Hurricane schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:29:
Heb je nu al een dvi-hdmi kabel geprobeerd?
Da's knap lastig als je die niet voor handen hebt ;)
Maar ik betwijfel dat het aan de kabel ligt.

• Sypher
Goed, ik ben er achter dat dit niet wordt veroorzaakt door de HDMI kabel!
Heb een andere monitor aangesloten dmv de bijgeleverde DVI<->VGA converter en die hield er na een paar uur ook al mee op.

Waar kan dit aanliggen? Wat kan ik proberen?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ook maar eens een topic omhoog kicken. Ik heb dit probleem al sinds maart of zo. Ik heb een ati 2400pro icm vista. Ik heb begrepen dat nvidea gebruikers hier net zo veel last van hebben. Het gaat ook bij mij dus ook niet om in game errors (heb ik gek genoeg nog nooit meegemaakt) maar errors in windows (IE, Word, of zelfs idle)

Ik heb gezocht op atikmdag+solution, en kwam op een site waar ze een heel groot aantal mogelijke oplossingen aandragen. De meeste had ik al geprobeerd, eentje nog niet-> SP1 installeren. Dus ik heb SP1 erop gezet. en nu na iets meer dan 24 uur is het nog niet voorgekomen. Ik gebruik overigens catalyst 7.7 omdat die bij mij nog iets stabieler was dan catalyst 7.9.

Het is nog te vroeg om te zeggen dat dit voor mij de definitieve oplossing is, maar laten we zeggen dat het er goed uit ziet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelchange op verzoek:

"[HD2900XT] Blauwe schermen bij gebruik HDMI" -> "[HD2900XT] BSODs bij gebruik 2e monitor (Extended desktop)"

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Excuses dat ik dit topic kick, maar ik heb exact hetzelfde probleem (nog steeds)

Probleem: Vista Bluescreen (na 5x trachten het stuurprogramma te herstarten)

Specs:
E6600 @ 3.29 Ghz
Asus P5WDH deluxe
ATI 2900XT (non-OC)
4GB ram
Vista 32bit (dus maar 3 gb ram, maar dat is logisch)

2 TFT-tjes (1x 1280x1024 dvi, 1x 1027x768 vga->dvi converter

Ik heb nu de Catalyst 8.3 er op staan en meestal gaat het uren lang goed, gamen is geen probleem. Als ik de bluescreen krijg, dan ben ik meestal gewoon aan het werk op de Desktop / Explorer / office-programma oid. Probleem doet zich +/- om de dag voor, dat is het vreemde.

Ik heb eigenlijk nog geen oplossing gevonden, ik kan wel proberen om terug te gaan naar 7.1 of zoiets (toen had ik nog geen Vista, maar XP). Wellicht dat het helpt.

Heeft iemand dit probleem nog steeds, of weet iemand een oplossing of tips die ik kan proberen?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
Weet je zeker dat je CPU stabiel is? Of je RAM niet kapot is?

Overigens hoor ik vaker verhalen dat 4GB @ 32 bits OS problemen kan opleveren, gewoon omdat dat niet lekker werkt.

• Sypher
Dit is een probleem wat dus optreed
1) Als je aan het gamen bent
of
2) Als je extended desktop gebruikt.
Zodra je je 2e monitor uitzet (dus softwarematig je extended desktop opheffen).

Zolang je met gewoon 1 monitor werkt is er niets aan de hand...

Verwijderd

Het probleem treed niet op als ik aan het gamen ben. Memtest86 geeft geen errors (vorige week 24h laten draaien)

Ik dacht dat dit een goed topic was, omdat ik globaal dezelfde hardware heb als de TS.

Waar je wel gelijk in hebt (en ik denk dat het daar aan ligt) is het gebruik van de 2e monitor. (Extended desktop ga ik nu uitzetten, dan maar geen MSN op de 2e monitor) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 17:33 ]

Verwijderd

Sommige bronnen zeggen dat het aan 2GB + ram ligt:

AMD Game Forum

Nu heb ik via [msconfig -boot-advanced options-max memory] de memory limit op 2048 gezet, 2e beeldscherm weer aangezet, kijken of de bluescreen wegblijft.

---> De driver is nu alweer 1x onderuit gegaan (2e beeldscherm aan, memory limit=2048, maar zonder bluescreen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 22:06 . Reden: driver onderuit ]

• Sypher
Bluescreen gebeurt ook enkel als de driver 5x gereset word.
Dat van de 4GB verhaal, tsjah.. Er was eerst een issue op hun knowledgebase, maar dit is resolved (beweren ze)...

• Sypher
Mogelijke fix: hier.
Deze persoon zegt dat het aan Catalyst's Control Center ligt. Heb deze dus verwijderd en zal nu eens zien wat er gebeurt.... Gezien het feit dat ik nu met 8.3 meer problemen heb dan voorheen.

Verwijderd

Ik heb het Control Center nu ook verwijderd. (gewoon via Control Panel - Software Verwijderen - Ati Uninstall Util (custom) - alleen Ati Catalyst Control Center verwijderen.

Mocht ik nu toch nog een blue screen krijgen, dan zal ik dat hier melden, en daarna opnieuw de Ati driver installeren (en dan alleen de driver zelf, verder niets), maar nu eerst maar even afwachten...

• Sypher
Helaas zal dit weinig helpen, het ligt niet (specifiek) aan CCC... Had 48 uur na ik had gepost al een crash.

Verwijderd

Inderdaad, nu wederom een bluescreen. (na het spelen van een game, en daarna even zitten surfen (5 mins ofzo), 2e monitor stond wel weer aan)

Wellicht weer terug naar Catalyst 7.1 ofzo... Zucht...

Verwijderd

Is die kaart niet gewoon defect? Ik heb bijna een heel jaar een 2900XT met 2 analoge tft monitoren gehad, en nog nooit ook maar 1 crash op de videokaart.

• Sypher
Als dat zo is zijn er honderden kaarten defect. Lang niet iedereen heeft er last van.
Zover ik heb gemerkt zijn er 2 groepen:
* Mensen met 1 monitor en de issues
* Mensen met 2 monitoren en de issues.

Bij de eerste groep is vrij willekeurig, vaak tijdens games maar ook gewoon terwijl ze internetten.
De 2e groep, tsjah.. enkel als er een 2e monitor aan is EN* extended.

Verwijderd

Sypher schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:37:
Als dat zo is zijn er honderden kaarten defect. Lang niet iedereen heeft er last van.
Zover ik heb gemerkt zijn er 2 groepen:
* Mensen met 1 monitor en de issues
* Mensen met 2 monitoren en de issues.

Bij de eerste groep is vrij willekeurig, vaak tijdens games maar ook gewoon terwijl ze internetten.
De 2e groep, tsjah.. enkel als er een 2e monitor aan is EN* extended.
Het is natuurlijk niet onmogelijk. Waarom zou de ene kaart het wel goed doen en de andere niet?
Als het een reference design is (bij de 2900xt zeer aannemelijk) zouden ze toch allen hetzelfde moeten reageren. De ultieme test voor de The_BoKKoMasteR zou zijn als hij een kaart van iemand kon lenen, en die kon testen...

• The_Ownman
  • Laatst online: 16-05 20:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:22:
[...]

Het is natuurlijk niet onmogelijk. Waarom zou de ene kaart het wel goed doen en de andere niet?
Als het een reference design is (bij de 2900xt zeer aannemelijk) zouden ze toch allen hetzelfde moeten reageren. De ultieme test voor de The_BoKKoMasteR zou zijn als hij een kaart van iemand kon lenen, en die kon testen...
Ik heb tijden prima met mijn 2900XT gedraait, nooit problemen gehad. Ik draai geen overclocks op mijn videokaart. Mijn E6750 draait al een half jaar op 3.2GHz. De laatste tijd krijg ik dezelfde problemen, Dual screen. Ook altijd drivers up to date gehouden, nooit problemen gehad met catalystt 8.2 maar sinds 8.3 of Vista SP1 heb ik major problems (niet echt maar zo 1-2 keer per dag BSOD) ook altijd gewoon onder het browsen. De temps van mijn videokaart zijn goed (met waterkoeling, custom cooler verandering kan er niet mee te maken hebben, draai al minimaal 3 maanden deze setup, pas de laatste 2 weken problemen), 35 idle op core 38 ambient en 46 op de VRMs.

AMD helpt ook voor geen achterwerk, je moet een wizard doorlopen met je problemen, dan krijg je een paar oplossingen, allemaal gedaan, vul ik hem nog een keer in zodat ik een venster krijg waar ik zelf mijn probleem kan intypen wordt mij vervolgens precies de zelfde oplossing toegestuurd, fascisten.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Ownman op 12-04-2008 17:40 ]

• Sypher
Haha, ja dat hun support om te janken is weet ik. Heb sinds oktober vorig jaar al een ticket lopen.
Deze was na een week gelukkig al doorgezet naar een andere afdeling. Nu zit ik al maanden te communiceren met zo'n gast .

Rapportje van msinfo32 tot 3x toe opgestuurd. Er veranderd niets, whats the use?
Onlangs kreeg ik eindelijk na 2 weken weer een reactie: Om het verder te onderzoeken hebben ze EDID gegevens nodig. Die heb ik dus gegeven en waarschijnlijk kan ik nu weer weken wachten op een reactie.

Verwijderd

Lijkt me sterk dat mn 2900XT fysiek stuk is. Lijkt me echt een driver issue (Vista herstelt m 3/4 keer en geeft vervolgens een blauw scherm).

Nu draai ik al weer een week met mn 2e monitor aan en nog geen bluescreen gehad.

/me klopt af

• The_Ownman
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:05:
Lijkt me sterk dat mn 2900XT fysiek stuk is. Lijkt me echt een driver issue (Vista herstelt m 3/4 keer en geeft vervolgens een blauw scherm).

Nu draai ik al weer een week met mn 2e monitor aan en nog geen bluescreen gehad.

/me klopt af
Zoiets dacht ik ook al, als er 0,1% fout is in je kaart krijg je meer dingen zoals uitvallen, geen driverdingen zoals dit. Dit is echt veel te soft (ja dubbelzinnig) om hardware te zijn. Hardware zou eerder betekenen gewoon niet meer opstarten of wat rook in je kast.

Verwijderd

Probleem lag dan dus niet aan Catalyst Control Center alleen, en treed op sinds versie 8.3. Ik heb nooit Vista met 7.x drivers geprobeerd (of XP met 8.3), in die tijd ben ik Vista 32b gaan draaien.

Ik wacht nog even tot ik weer een blue screen krijg, en dan ga ik wel 8.2 of zelfs 7.x proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 18:43 . Reden: typvoud ]

• The_Ownman
Net een maat gesproken die ook een 2900XT heeft, heeft ook sinds kort problemen, maar hij heeft vista nooit geupdate en ook de drivers niet. Krijg een beetje het idee dat ATI gewoon een tijdklok in heeft gebouwd om na een tijdje gewoon de kaart kapot te laten gaan en dat je een nieuwe koopt maar dat lijkt me ook sterk.

• Sypher
Lijkt me stug. Heb de kaart in juni 2007 gekocht en de problemen kwamen in oktober 2007 al opdagen.

Verwijderd

Ik heb nu de nieuwe Catalyst 8.3 4 er op gezet (eerst de oude keurig verwijderen + reboot) en geinstalleerd met CCC er bij. De eerste 3DMark 06 liet bij mij een kleine daling zien (10600 ipv 11000), maar ik weet niet exact wat de standaard instellingen zijn mbt de 3D-kwaliteit.

Ik ben benieuwd...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 00:31 . Reden: 8.4 sukkel... ]

Verwijderd

Nope, bluescreen met 0x00000116 melding...

:(

Edit:
Jeej, sinds installatie van Vista SP1 heb ik geen problemen meer :o

/me klopt af

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 20:13 . Reden: Vista SP1 ]

Pagina: 1