Toon posts:

Resolutie probleem met de 8500GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen

ik heb sinds kort 2ehands een nieuwe pc

mobo Asus p5k
Proc e2160 core2 duo 1,8 @ 3,0
2GB ddr2

voor mij een flinke upgrade

maar Dit bord heeft ATI crosfire
geen ramp al ben ik nvidia fan een x1950Pro 512 moet een goeie kaart zijn

punt is deze kaart was niet op voorraad
dus draai ik nu tijdelijk een 8500GT 512 mb van nvidia

maar t punt is ik kan mijn normale monitor resolutie niet aan
ik draai via mn dvi out naar hdmi in op een 32inch flat screen lcd tv

mijn beste resolutie is normaal 1360x768
en kan nu max 1024x768 goed draaien

bij 1360x768 krijg ik de melding buiten bereik
mn beeld wordt dan vrij wazig en net te groot voor mn beeld

nieuwe drivers / dc9.0 of mn beeld scherm opnieuw instaleren maakt allemaal niet uit
hij weigerd mn resolutie te draaien

Ik draai op t moment Xp extreme gamer edition
en speel op t moment alleen enemy terretory quake wars
inverband met deze oleen kaart ik wil m niet te veel over belasten
maar deze game draaid op 1024x768 alles high en hij draaid goed

wel vreemd dat deze kaart dat spel wel goed draaid en mn buro blad niet eens op mijn res laat zien :S

kan dit ligen aan
1- mn ati crosfire die gewoon een hekel heeft aan een nvidia kaart ?
2- de 8500 GT van asus die toch echt brak is ?
3- aan .......... ( ik heb eigenlijk geen idee meer )

ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen
want t klopt naar mijn idee gewoon niet
hoe brak deze kaart ook is hij zou deze resolutie makkelijk moeten kunnen draaien dacht ik zo

greets Wild download

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tip: kun je je openingspost reformatten? Die harde returns na zinnen, gebrek aan punten, komma's, of hoofdletters, de sms-taal, het maakt het allemaal heel moeilijk leesbaar en maakt de kans op antwoorden erg klein.

8500GT is nu eenmaal geen topkaart, zie de benchmarks.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 14-10-2007 14:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Het is nu eenmaal de laagste kaart in zijn segemnt al zou hij wel een hogere resolutie moeten draaien op je desktop. Al eens gekeken voor een MoBo firmware update ? En het kan inderdaad kloppen dat je Nvidia kaart moeite heeft met de ATi Crossfire. Jammer dat je de 1950 niet hebt aangeschaft, had je een betere kaart aan gehad.

Tevens zijn de benchmarkt, zoals eerder gezegd, bij de laatste games dramatisch, rond de 7-10 fps gemiddeld.

Verwijderd

Topicstarter
euh mischien was ik niet duidelijk genoeg
ik heb wel die 1950 besteld maar hij was daar niet op voorraad

komende week komt die kaart als het goed is binnen
maar ook met deze kaart moet mijn resolutie haalbaar zijn dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
@Gambieter
Tip: kun je je openingspost reformatten? Die harde returns na zinnen, gebrek aan punten, komma's, of hoofdletters, de sms-taal, het maakt het allemaal heel moeilijk leesbaar en maakt de kans op antwoorden erg klein.

mijn excusses voor het ongemak.
keurig nette zinnen maken en de leestekens zijn niet echt mijn sterkste kant.
maar ik zal mijn best doen ;)

@Parabellum
Hmm de firmware ff updaten. Ik ga hier zeker ff naar kijken
Ik heb geen flauw idee of dit al mogelijk is, gezien dit een redelijk nieuw mobo plankje is.
maar zoizo thnx voor je tip ;)

Of het idd zo is dat Ati crosfire niet overweg kan met nvidia?
Tja ik hoor nog steeds niks concreets van iemand , eigenlijk iedereen die ik ken die een beetje t 1 2 3 van computers af weet . twijfeld ook.

Maar t lijkt mij ergens gewoon stug dat een Game zoals enemy terretory quake wars perfekt loopt
maar mijn resolutie echt niet kan ????

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 22:31
Je best doen? Je ramt nog steeds op enter na elke zin gast...

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:02
keurig nette zinnen maken en de leestekens zijn niet echt mijn sterkste kant.
Dit slaat natuurlijk nergens op! AUB verkoop geen onzin. Hoe maak jij je tentamens??? Schrijf je dat net zo?

Zeuren over taalbruik... Maak een TR als je het zo vervelend vind :O ipv te lopen zeiken en te klagen. (al deed ik ditzelf ook even >:) )

Verder is het handig voor de TS om de regels over het openen van topic hier op GoT te lezen. Hier staat precies hoe je een topic wel en niet moet openen.

Ontopic:

Via Asus Update kan je vanuit Windows je bios flashen. Update je moederbord eens en kijk dan eens naar de resoluties. Een 8500GT is niet bepaald een top kaart maar je zou toch verwachten dat dit kaartje een dekstop resolutie aankan van 1360x768.

Misschien ook handig om eens naar de productspecificaties te kijken. Misschien dat je ergens iets kan vinden over compatibiliteit. Driver updates van je grafische kaart kunnen misschien de oplossing zijn.

Maar naast dit probleem, binnen een weekje heb je je 1950Pro. Dus zo erg moet het niet zijn.
Het is misschien even een weekje iets miner qua graphics maar daarna is het waarschijnlijk prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak jij je tentamens??? ...... euh niet..... ik studeer niet.Maar oke ik zal zeker eens kijken bij asus update. En de bios update komt er zeker aan. Het klopt met een weekje is het probleem zoizo wel opgelost. maar dat was inderdaad niet echt het punt, het zou ook gewoon met sdeze kaart moeten kunnen.Ik weet nu even wat ik moet doen, THNX En ik hou het hier op de hoogte van de resultaten.
Pagina: 1