Toon posts:

[Vista] beeld blijft zwart bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

wij hebben nu 2 dezelfde computers met vista (vista home premium). Ze deden het eerst allebei goed maar nu is er plotseling 1 kapot. Tijdens het opstarten krijg je na dat groene laad balkje een zwart beeld. Hij blijft op dat zwarte beeld staan. We kunnen er niks meer mee. Alle stekkers moeten goed zitten want aan het begin van het opstarten hebben we wel beeld, en hij begint ook aan vista om op te starten.

Wat ik al geprobeerd heb om het werkend te krijgen is:

Opstarten in veilige modus: Dit werkt goed, het beeldscherm doet het hier. Ik heb virus gescand en hij kan niks vinden. Ik zou niet weten wat ik hier kan instellen zodat hij bij normaal starten het weer doet.

Opstarten met cd: Dit doet hij ook. Ik heb geklikt op: 'computer herstellen' (of zoiets). Als hij hiermee klaar is staret hij opnieuw op en heb je hetzelfde probleem.

Opstarten met laatst bekende goede instellingen: Zelfde probleem, zwart beeld.

:edit:
Systeem herstel: systeemherstel geeft een error en kan niet worden gestart. Heeft iedereen dit probleem?

Wat ik mij kan bedenken is dat hij het 'primairy' beeldscherm heeft aangepast omdat ik de tv beneden erop heb aangesloten, maar ook op de tv hebben we geen beeld. Misschien heeft hij door een fout helemaal geen primairy meer? Is dit mogelijk?
In veilige modus weet ik niet hoe ik dit moet veranderen want de instellingen van het beeldscherm kan ik daar niet vinden.

Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand anders ook dit probleem (gehad)?

Bij voorbaat dank, Koen Beemsterboer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:43 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Misschien het overnieuw installeren van nieuwe drivers voor je videokaart. Anders zou je via Apparaatbeheer in veilige modus alle beeldschermen kunnen verwijderen en dan herstarten. Zo worden alle nieuwe beeldschermen overnieuw toegevoegd.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:40:
....
Systeem herstel: systeemherstel geeft een error en kan niet worden gestart. Heeft iedereen dit probleem?
....
Dit is logisch als je de cd al gebruikt hebt om te herstellen. Dan haalt hij namelijk alle herstelpunten weg omdat hij een semi herinstallatie doet.

Verwijderd

Topicstarter
@Nizno_o
De andere computer die het wel goed doet heeft hetzelfde probleem met de systeemherstel. Deze computer werkt nu volgens mij 2 weken en hij geeft nog steeds een error.

@TheCoolGamer
Bedankt voor je reactie, ik heb het geporbeerd en het werkt een beetje. Als ik het 'voris stuurprogamma' terugzet kan de computer weer op de normale manier aan. Maar als ik hierna de drivers van het cd'tje voor de videokaart opnieuw instaleer heeft hij weer hetzelfde probleem. Toch heeft de computer die het wel doet precies dezelfde hard- en software. (op onbelangrijke dingen na zoals scanner/printer en wat programma's die niet van invloed kunnen zijn).

Verwijderd

Gewoon drivers van internet af halen, heb je meteen de nieuwste versie :)

Verwijderd

Topicstarter
@Denniswerf
bedankt voor je reactie. Ook dit werkte niet want ik probeerde de setup in veilige modus de starten entoen gaf hij een error dat hij de inhoud niet kan uitpakken.

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Net Vista geinstalleerd. Zodra het windows wil inspringen stopt het beeldscherm ermee.
Als ik vista in veilige modus opstart prima.

Deinstalleer ik vervolgens de beeldscherm drivers dan start hij in normale modus ook op, maar zodra ik drivers ga installeren stopt hij er weer mee.

snap er geen zak van, heb al zeker 10 verschillende drivers geprobeerd. iemand enig idee?

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:37:
@Denniswerf
bedankt voor je reactie. Ook dit werkte niet want ik probeerde de setup in veilige modus de starten entoen gaf hij een error dat hij de inhoud niet kan uitpakken.
Als je nou eerst dat 'voris stuurprogamma' installeert en dan de laatste dirver installeert gewoon in windows (Niet in de veilige modus dus) en dan drivers installeren met Administartor rechten uiteraart.

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Probleem opgelost.

Je tweede input device even loskoppelen (bijv plasma scherm)
En eerst alle instellingen doen.

Dan komt alles goed ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

andere oplossing: In veilige modus starten. Bij je device manager alle drivers weggooien van je grafische kaart. Tv loskoppen en booten. Dan installeert windows de standaard drivers en werkt het waarschijnlijk wel weer. Nieuwe drivers installeren in veilige modus gaat niet, maar drivers verwijderen wel.
Pagina: 1