Toon posts:

Nieuw zelfgebouwd systeem werkt niet stabiel. Help nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

dit weekend heeft mijn vriend een nieuw systeem samengesteld. Alles, behalve de grafische kaart is nieuw

Processor: E6850
Moederbord: Gigabyte GA-P35C-DS3R
Geheugen: G.E.I.L 4GB (GX22GB5300SDC 2GB DDR2 677, PC2-5300, CL3-4-4-8, 2.1V, Ultra, 2x1GB)
Voeding: be quiet! BQT E5-650W
Kast: NZXT HS-001S Gaming
HD: Samsung HD501LJ
DVD: NEC AD-7173S
Koeling : Mugen SCINF-1000
GK: Sapphire ATI X1900XTX (512MB DD3) => deze hebben we 2dehands gekocht

We hebben de pc gisteren heel nauwgezet ineen gestoken, vooral het monteren van de koeler op de cpu was niet zo gemakkelijk gezien de kost maar een miditower is.

Nu hebben we al 5 keer een installatie geprobeerd met Windows Vista Ultimate (originele versie), maar de pc geeft elke keer weer allerlei foutmeldingen.

De drivers van het moederbord installeren geeft geen problemen. Maar als we de grafische kaart installeren, begint de miserie. Catalyst Control Centre start nooit op, geeft een foutmelding. Na het installeren van de drivers van de grafische kaart, start Vista niet meer op, we krijgen de foutmelding dat "Explorer has stopped working" en bijgevolg start Vista niet op :'( We kregen een blauw scherm (BSOD)
We kregen zo'n vermoeden dat de grafische kaart mss overklocked was geweest...

Maar mijn vriend had ook nog zijn oude kaart liggen, NVIDIA 7900GT, maar hetzelfde probleem met deze kaart. Na installatie werkt Vista niet meer. Het lijkt alsof het systeem heel instabiel is. Soms start de pc supersnel op, maar dan loopt weer alles vast...

Wat kan er mis zijn? Mijn vriend had ook nog de voeding van zijn andere pc liggen, een Thermaltake 700W, maar het kan toch niet dat een be quiet van 650W niet genoeg kan zijn voor dat systeem?

Iemand enig idee? Alle hulp zou welkom zijn...

Mvg, Tamara

Verwijderd

De PC werkt wel vlekkeloos zonder een videokaart erin? Dus gewon een nieuwe Vista installatie en alles installeren op de videokaart na

Werkt dit wel een ghost maken en gewoon een kaart erin doen. Mochten meerdere kaarten niet goed werken is de kans groot dat het moederbord niet helemaal goed functioneert lijkt mij

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:06 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-01 20:03
Euh xp geprobeerd?

Specs

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37
offtopic, het is hulp :P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Post de foutcode, dan kunnen we je wat beter helpen.
(vermoedelijk zit het ergens in je VGA aansturing, maarja :Assumption is the mother of all fuck ups!)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Via het net even uitgerekend of de voeding van 650W genoeg zou moeten zijn, en dat zou voor deze opstelling ruim voldoende moeten zijn, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ga eens andere drivers proberen op de ATI kaart, de Omega je weet maar nooit.

Zal jullie op de hoogte houden. Ga een clean install doen, zonder de drivers van de grafische kaart en dan even testen en paar keer herstarten.

Dan updates laten uitvoeren en opnieuw opstarten

En tenslotte nog eens drivers grafische kaart proberen.

Dan kan ik mss beter zien, waar het juist fout loopt.

Dennis: zal dan ook een ghost maken.

Verwijderd

Nast; gewoon de kaart uit het systeem halen tijdens de install

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar dan toch één vraagje, heb net even gezocht en zie niet dadelijk ergens dat er een onboardvideokaart is op't moederbord, of ben ik nu zo dom dat dat altijd standaard is?

Mvg, Tamara

Inderdaad, als ik zonder grafische kaart opstart, geeft hij een lange bleep en gebeurt er niets, geen onbaord grafische kaart :-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

heb net even geprobeerd met een andere harde schijf, maar geen geluk.

Clean install, alles werkt. Drivers van het moederbord, het werkt nog éénmaal bij heropstarten en dan beginnen de foutmeldingen:

Windows has encountered a critical problem and will shut down in 1 minute ... (deze weet ik niet letterlijk)

en dan

WMI Reverse Performance Adapter Maintenance Utility Stopped working (letterlijk)

Bij het heropstarten was alles van aero enz weggevallen, Windows zag er uit zoals windows 98

Grafische kaart hebben we al gewisseld (Ati x1900xtx tegen een Nvidia 7900GT), maar hetzelfde probleem.

Zou het kunnen dat het vga-slot van het moederbord niet werkt? En hoe kan ik dat testen?

Mvg, Tamara

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet je zeker dat alles goed is aangesloten ? Dus ook bijv. de PCIe stroomkabel op de videokaart ?
Het hoeft trouwens niet perse aan de videokaart zelf te liggen, ook andere dingen kunnen de boel verzieken.

Het kan ook zijn dat de PCIe slot brak is of iets wat daarachter zit (PCIe-bus?).
Als je nog een PCI-videokaart hebt, kan je dat eens proberen. Blijven de problemen, ligt het iig niet aan de PCIe videokaart maar moet je het ergens anders zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Madrox op 14-10-2007 22:39 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om hardware problemen uit te sluiten zou je een WinXP install kunnen doen. Als dat goed gaat moeten we aan Vista gaan twijfelen.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Daarnaast zou je ook eens het geheugen kunnen testen met memtest86. Ik zie ook dat je 4Gb geheugen hebt, heb je de 64 bits-versie van Vista?? Probeer anders eens met 1 module, zodat je 4Gb problemen kan uitsluiten.

Van Vistainfo.nl: wat hij er wel vergeet bij te zeggen is dat een 32 bit besturingsysteem geen 4 gb aan ram aankan dan moet je toch al een 64 bit systeem hebben volgens mij ik heb het zelf meegemaakt ik had 4 gb ram en een 32 bit systeem en ik kreeg de ene stopfout na de andere

[ Voor 39% gewijzigd door Miglow op 14-10-2007 22:55 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Ik kan het topic op dit moment niet verplaatsen daar er onvoldoende getest is, derhalve gaat het op slot. Onderzoek eerst wat de foutmeldingen en BSOD's betekenen. BSOD's zijn vaak wel te Googlen. Windows XP en 2000 BSOD guide zal hierbij ook handig zijn. De hardware van de machine kun je uiteraard ook testen, loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van top tot teen door en sluit veel mogelijke oorzaken uit. Test overigens met zo min mogelijk hardware, een optisch station is non-essentiëel en kan enkel voor extra problemen zorgen. Eruit met dat ding!

Uiteindelijk zul je mogelijke probleemveroorzaker overhouden. Mocht je daar alsnog twijfels over hebben dan kun je een topic starten in het subforum dat aansluit op het 'probleemonderdeel' :). Zorg er dan wel even voor dat je de policy/het beleid aldaar doorleest, er staat nuttige informatie in ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.