Toon posts:

Ati mobility x2300 shared geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag ik heb nu een laptop de asus F5V. Maar heb maar 64mb shared geheugen maar die wil ik juist omhoog krikken. Is dit mogelijk? zoja wat voor programma word hiervoor gebruikt.

Specs:
Intel duo t2130
2GB geheugen
160GB hdd
Vista premium
Ati mobility x2300 shared geheugen

Misschien hebben jullie hier iets aan:
http://img147.imageshack.us/my.php?image=vriendloosfw5.jpg

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Moet je voor in je bios zijn maar let wel op dat dit je prestaties niet veel zullen verbeteren aangezien het gedeeld ddr is :S

Specs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat ding pakt dynamisch meer geheugen als ie er meer nodig heeft :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Het bios kan je deze settings vinden.. Zoiets als UMA of Shared-memory etc :) Gewoon zoeken naar 64MB en je komt er vanzelf. Het haalt wel weinig uit, shared geheugen is zowiezo niet snel. Alleen op hogere resoluties zul je er meer profijt van hebben, maar dat is het dan ook. :)

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:10:
Het bios kan je deze settings vinden.. Zoiets als UMA of Shared-memory etc :) Gewoon zoeken naar 64MB en je komt er vanzelf. Het haalt wel weinig uit, shared geheugen is zowiezo niet snel. Alleen op hogere resoluties zul je er meer profijt van hebben, maar dat is het dan ook. :)
Ik heb al verschillende systemen met TC of HM onder m'n handen gehad, en geen enkele had die instellingen, alleen die van Intel :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen manier om een vast aantal mb te laten selecteren door een programma ofzo?

Mijn resolutie 1280X800

• DaMarcus
  • Laatst online: 20-05 14:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Nee, het gaat allemaal dynamisch / automatisch.

Waarvoor heb je meer MB's nodig? Gamen?

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01-2025
Hallo, ik heb dezelfde Laptop en hetzelfde probleem. De videokaart is zeer traag haal 500 3dmarks06 echt triest vergeleken met 14k marks op mijn gewone pc. Ik ben geen laptop gamer maar het mag allemaal iets sneller als ik bij een vriend css of wow zit te gamen. Zijn er nog meer tweaks voor deze kaart? overclocken zit er niet in, het is nu al een oventje.

In de bios is het shared geheugen niet aan te passen.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Antwoord op je vraag: nee ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Heb je hem wel op High Performance staan? 500 punten is zelfs wel heel triest, ik haal zelfs nog het dubbele met mn GeForce 8400M G welke niet veel beter zou moeten zijn :|

Probeer overigens ook een andere driver van ATI icm met de modtool. (google moet je zelf amar doen :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 22-01-2008 10:34 ]

• BCS88
Nvidia heeft zo'n mooie tray icoon maar bij de x2300 van ATI heb ik dat niet, CCC start geen eens op. Kheb nu XP extreme gamer erop gezet en ik ga kijken wat dat scheelt qua marks... maar toch met 500 marks kan ik op low quality maar wel 1280x800 gewoon WoW, CSS, NFS Carbon enzo spelen... best wel gek. Zou het kunnen zijn dat hij niet directx9 compatible is, of datie dan gewoon slecht presteert? Overigens stond er eerst Vista home premium op, van de Asus dvd.

Verwijderd

Je kaart is zelfs DX10 compatible. Het is alleen geen kaart om een hoop FPS eruit te persen. Je shared geheugen is gewoonweg een bottleneck.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

500 punten is inderdaad wel erg triest als ik deze link mag geloven. Heb je ook met 3DMark03 en 3DMark05 gebenched?

Ik neem ook aan dat je getracht hebt de nieuwste Catalyst Mobile te downloaden. Ervanuitgaande dat je op XP zit. Voor Vista biedt ATi geen Catalyst Mobile-drivers aan, daarvoor zul je onderstaande moeten lezen wil je de nieuwste Catalyst-drivers te gebruiken op je notebook.

Hier een kleine mini-FAQ hoe je die nieuwe drivers installeert:
  • Download de nieuwste ATi-driver van de ATi-site
  • Pak de driver uit, maar installeer hem niet
  • Ga vervolgens naar DriverHeaven.net
  • Download de ModTool
  • Mod de driver met de ModTool
  • Installeer de gemodde ATi-driver

Verwijderd

erg vreemd
de x2300 is een ati x1300 op hogere kloks.
De x2300 hoort eigen geheugen te hebben.
Is ook gewoon een directx9.0 kaart met 4pixel shaders en 2vertex shaders pixelshaders3.0 ondersteuning.
Weet je wel zeker dat je het een x2300 is?
Dit lijkt meer op een ati x1250 die hernoemt is naar een x2300 kreupel?

In mijn laptop zit een ati x1300 in
deze hoort standaart op 300clok en 600mem te lopen.
Die van mij loopt standaart op 400core en 600mem wat het zelfde is als een ati x1400 serie.

Mijn vermoeden is dat men rommelt met laptops videokaarten omdat de meeste mensen toch niet controleren of het waar is.

Verwijderd

Shared geheugen is nooit zo snel als dat 'direct-videogeheugen' zijn zou op een standalone kaart. Los van het feit dat shared geheugen altijd delen moet met de CPU, bij CPU-intensieve taken en daarbij nog eens het shared-gedeelte voor de videokaart kan nooit goed zijn. 1 van de 2 gaathieronder vaak lijden en dat is te merken aan prestaties.

Wat je het beste doen kan, is alles op zo licht mogelijke settings zetten, en lagere resoluties pakken. Meer kan je er met onboard / shared combo's toch niet doen.

Zo heb ik mezelf ooit ook eens een keer in de vingers gesneden (bijna 3 jaar geleden) door een laptop van ruim 2000 euro aan te schaffen, met alles erop en eraan maar een ongelofelijke trage Radeon 7000 onboard (mobility). Gelukkig was het e.a te compenseren aan de toendertijdse snelle CPU (2.8GHz) maar voor mij nooit meer onboard oplossingen :D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Die paar honderd punten verschil (ivm notebookcheck.com) kan zitten in een driverversie of instelling, maar ook voor een klein gedeelte in de processor. Ik zou me er allerminst druk om maken, omdat je gewoon kortweg geen game-notebook hebt. Als je meer prestatie wilt, kan je, naast een andere driver en/of instellingen, weinig anders doen met de huidige laptop.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:16:
Je kaart is zelfs DX10 compatible.
Helaas is dat niet waar. Alleen als er een voorvoegsel HD voor staat en dan zelfs alleen nog vanaf de HD2400. X2500 dus weer niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:22:
erg vreemd
de x2300 is een ati x1300 op hogere kloks.
De x2300 hoort eigen geheugen te hebben.
Is ook gewoon een directx9.0 kaart met 4pixel shaders en 2vertex shaders pixelshaders3.0 ondersteuning.
Weet je wel zeker dat je het een x2300 is?
Dit lijkt meer op een ati x1250 die hernoemt is naar een x2300 kreupel?
HyperMemory moet er inderdaad opzitten. Maar dan heb je dus ook dynamisch shared geheugen evt.
Mijn vermoeden is dat men rommelt met laptops videokaarten omdat de meeste mensen toch niet controleren of het waar is.
Dat ze ermee rommelen lijkt me een zeer boude uitspraak. Er wordt naar hartelust gerelabeled, maar om het rommelen te noemen gaat wat ver. En zeker het vermoeden van je dat de frabrikanten het doen 'omdat de consument het toch niet controleert' lijkt me een behoorlijke zware aantijging. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BCS88
Tja ik draaide ook Vista Ultimate... met een beetje gerommel wist ik nog 650 puntjes te halen. Dus ik heb nu een dual boot; Vista Ultimate en XP Extreme Gamer. Haal met die XP hetzelfde aantal marks... maar met die andere drivers. raar.
Pagina: 1