Toon posts:

sweex wlan pci kaart verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers en een wireless router van tornado.
De 2 computers beneden werken perfect in combinatie met conceptronic pci wlan kaartjes.

Nu heb ik ook een pc boven staan met een sweex wlan pci kaart erin en deze wil niet lekker werken.
Ik heb volle bak signaal maar hij maakt verbinding en dan verbreekt hij weer en dit ritueel blijft zich continue herhalen.......

dus dan heb ik verbinding en dan weer niet, dan weer wel......

computer staat 4 meter van de router vandaan zonder dikke muren o.i.d.
kan dit een conflict zijn met de sweex meegeleverde software in combinatie met de geintregeerde windows software (xp pro trouwens)

iemand enig idee......of moet ik die sweex kaart gewoon rechter hand linker schouder wegsmijten

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:00:
(....)
iemand enig idee......of moet ik die sweex kaart gewoon rechter hand linker schouder wegsmijten
Over het algemeen is dat een goed idee bij Sweex spullen >:) nofi, maar het KAN werken. Mijn advies: probeer eens de nieuwste drivers te downloaden van www.sweex.nl of .com (weet niet wat het is) en stoei er eens mee. En inderdaad, probeer de Sweex interface uit te schakelen of juist in te schakelen.

En anders eens switchen tussen WPA en WEP encryptie (hoewel WPA veel beter is natuurlijk).

[ Voor 8% gewijzigd door pinockio op 14-10-2007 12:03 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer het inderdaad eens zonder de meegeleverde software. De geïntegreerde programma's werken vaak net zo makkelijk.
Daarna anders proberen met een Conceptronic kaartje uit de andere pc. Werkt dat wel, dan mag je inderdaad de kaart over je linker schouder gooien bij wijze van spreke. :P

@Frankie02: Ik meende dat dat bij Conceptronic niet zo was. Maar ik kan in de war zijn. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 14-10-2007 12:14 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Denk dat het weinig uitmaakt. De kans is zelfs groot dat Conceptronic en Sweex dezelfde chip hebben (Realtek?).

Staat er toevallig niet iets van metaal, een cv-radiator of een stoel/tafel met metalen poten bij de pc? Ik heb het wel eens gehad bij mn vader die had een slechte verbinding, maar als ik dan met mn bureaostoel wat naar links of naar rechts ging, werd het signaal ineens een stuk beter.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Frankie02 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:11:
Denk dat het weinig uitmaakt. De kans is zelfs groot dat Conceptronic en Sweex dezelfde chip hebben (Realtek?).

Staat er toevallig niet iets van metaal, een cv-radiator of een stoel/tafel met metalen poten bij de pc? Ik heb het wel eens gehad bij mn vader die had een slechte verbinding, maar als ik dan met mn bureaostoel wat naar links of naar rechts ging, werd het signaal ineens een stuk beter.
Ralink eerder ;)

Die drivers download je van http://web.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.