Toon posts:

Thuisnetwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het aanleggen van een thuisnetwerk. Ik moet overigens wel aangeven dat ik geen wizzkid ben.
Het probleem is als volgt:

Aanwezig, een werkende linksys router met een draadloze verbinding naar een laptop met vista en een kabelverbinding naar een desktop met XP. Aan de desktop zitten een printer en een scanner die ik ook graag zou willen gebruiken voor de laptop. Ik begreep dat je ook een thuisnetwerk kan aanleggen met de router maar heb geen idee hoe en de poging die ik gewaagd heb mislukt steevast.

Iemand enig idee??

Verwijderd

Ehhh ze hebben beide verbinding?

Dan moet je gewoon een thuisnetwerk instellen dat kan gewoon via Windows! Gewoon dezelfde workgroupnaam en je kunt dan ook je printer installeren en delen, etc

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo te horen bestaat het netwerk al

je hebt een router, pc en een laptop op je netwerk en ze doen het zo te horen

en dan .. stja je deelt/shared je printer .. op je desktop en je connect vanaf ej laptop met dat ding
bijna hetzelfde als files
moeilijker is het niet

@hieboven .. dezlfde naamis niet nodig (wel makelijker)

ve

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 14-10-2007 11:37 ]

Iperf

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
fish schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:36:

@hieboven .. dezlfde naam is niet nodig (wel makelijker)
Voor de TS dus wel "nodig" :+ :P

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de netwerkwizard op de desktop uitvoer en een netwerkdiskette laat maken die ik daarna in de laptop steek geeft deze na het beginnen aan dat er een fout is opgetreden en dat ik het netwerk handmatig moet configureren. Enig idee waar en hoe?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je router zal in feite het knooppunt zijn, dus ik zou eens beginnen met die manual. Verder hier eens in de FAQ duiken, en dan moet je toch al een heel stuk verder zijn. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:33:
Als ik de netwerkwizard op de desktop uitvoer en een netwerkdiskette laat maken die ik daarna in de laptop steek geeft deze na het beginnen aan dat er een fout is opgetreden en dat ik het netwerk handmatig moet configureren. Enig idee waar en hoe?
Komt dat niet door Vista - XP? En je kunt je PC toch handmatig aan een werkgroep toevoegen? Wel even kijken hoe het met je firewall instellingen is

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:35:
Je router zal in feite het knooppunt zijn, dus ik zou eens beginnen met die manual. Verder hier eens in de FAQ duiken, en dan moet je toch al een heel stuk verder zijn. :)
De switch van de router is het "knooppunt" ja, dus daar valt weinig mee te doen. Dus die manual mag ie vergeten, tenzij z'n internet op beide PC's ook kapot is.

Verder moet de TS zich afvragen of beide PC's elkaar kunnen "zien". Door de IP's in Windows op te zoeken en met `ping` de PC's elkaar laten pingen moet hij dat wel kunnen. Eventueel opzoeken via internet hoe (voorkouwen doen we hier liever niet).

Vervolgens moet hij een guide vinden om een printer te delen (sharen in 't Engels). Daar zijn ook duizenden how-to's voor te vinden op internet.

Vervolgens kan hij die printer gewoon toevoegen in Windows als netwerkprinter.
Pagina: 1