In Vista heb je met de ingebouwde Picture Gallery een handige optie om snel foto's te croppen naar 16:9 formaat. Ik zit momenteel echter even onder XP en zoek software die dit ook kan. Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. Picasa, Adobe PhotoAlbum SE, FxFoto, ACDSee, en nog een paar andere. Geen van allen hebben ze echter een 16:9 Crop mogelijkheid, het is allemaal 4:3 en andere verhoudingen of manual. Dat laatste is echter ook geen optie aangezien het om een grotoe hoeveelheid foto's gaat en het anders te lang duurt. Ik heb wel software kunnen vinden die echte batch-crop doet naar 16:9, maar dan kun je niet zelf het frame verplaatsen en krijg je altijd exact het midden van de foto wat dus ongewenst is.
Weet iemand software dit wel eenvoudig 16:9 Crop kan doen? (Waarbij je dan dus nog wel zelf het frame kan bewegen en resizen, maar waar de verhouding vast is.)
Weet iemand software dit wel eenvoudig 16:9 Crop kan doen? (Waarbij je dan dus nog wel zelf het frame kan bewegen en resizen, maar waar de verhouding vast is.)