inlogproblemen win2k-->>win2k AS

Pagina: 1
Acties:

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
the system can not logon to the domain because the systems computer acount is missing

dat zegt ie als ik in wil loggen op m'n win2k as server, ik heb active dir geinstalleerd en die heeft een domain aan gemaakt, pyravex.local, op de client wil ik nu inloggen maar dan zegt ie dat.
op de server heb ik een computer aan gemaakt maar dat hielp niet
wat moet ik nu doen??

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Heb je geen twee dezelfde computernamen? Dan geeft hij namelijk precies dezelfde melding.
Je kan op het wks de computer downgraden naar een workgroup en vervolgens de computernaam veranderen en dan weer aanmelden op het domein. let op je profile!
Computeraccounts zijn in de Active Directory op de server te managen, maar de melding die je geeft kan een security probleem zijn in het computeraccount.
Je kan beter geen computeraccount aanmaken op de server, dat moet de wks zelf doen als je op het domain gaat aanmaken, zet je een vinkje bij create a computer account...blabla en dat doe je dan onder de administrator name. moet gewoon werken.
Ik weet haast zeker dat je op dit moment een security probleem hebt.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
hey thanx, op raadselachtige wijze doet ie het :) ik heb de computernaam veranderd
en nu doet ie het ineens, terwijl die het daarvoor niet deed dat naam veranderen

|we live in the history of a mad man Mr. G |