Toon posts:

upgrade videokaart mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een Dell Laptop XPS M1710, is het enigsinds mogelijk om de huidige videokaart geforce 7950 gtx grafische kaart door een dx10 videokaart te vervangen?
Ik sta op punt om mijn xxodd laptop te verkopen en zo een xps m1710 aan te kopen, omdat die beter zal presteren, hetzij door de dual core cpu ipv centrino en de 7950gtx ipv de 7900gtx.
Moesten die videokaartjes nu nog te upgraden zijn naar bijv een 8700 go, is mijn keuze snel gemaakt, temeer ik hier al verschillende games heb die dx10 ondersteunen.
Bedankt voor jullie aandacht.

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik de laptop gewoon eerst nog houden en even afwachten hoe zwaar de DX10 games gaan worden en dan pas zien voor een andere Laptop/Upgrade van je laptop

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Upgraden is leuk, maar soms ook onnodig. DX10 draait nog wat brakjes op de huidige generatie DX10-ready kaarten, dus imo zonde van je geld. Kun je niet goed meer gamen dan, op je huidige lappie? Lijkt mij toch wel datie het nog wel een poosje bijbeent.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Upgraden kan wss met die Dell wel, Echter moet je wel 100% rasechte tweakert zijn wil je het echt ook gaan doen! Ik heb me er eens in verdiept en in 95% van de gevallen is het eigenlijk niet te doen want:

Je verliest garantie, ze zijn niet in de winkel te koop, te duur, passesn niet altijd, kunnen misschien te warm worden voor je laptop etc etc. Je meot dus wel heel erg zeker van je zaak zijn.

Mijn advies: Wacht nog even tot de 8800M uit is en koop dan een Dell XPS. Weet je zeker dat je DX10 hebt en een mooei kaart zonder alle gedonder!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zoals ik al heb gezegd hier: Snake in "upgrade hardware mogelijk?" je CPU kan je waarschijnlijnlijk upgraden, mits je chipset het ondersteund, maar je GPU upgraden heeft amper zin, wacht op de 8800's!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:09:
Upgraden is leuk, maar soms ook onnodig. DX10 draait nog wat brakjes op de huidige generatie DX10-ready kaarten, dus imo zonde van je geld. Kun je niet goed meer gamen dan, op je huidige lappie? Lijkt mij toch wel datie het nog wel een poosje bijbeent.
Ja gamen gaat nog steeds vlot, maar ik had tot verleden week een desktop met een 8800gts videokaart erin, en daar speelde ik oa bioshock, company of heroes, en world in conflict in dx10 en moet eerlijk zeggen, prachtig, ja echt zalig die dx10 grafics.
Ik weet wel desktop/laptop niet te vergelijken, maar die xps of xxodd komen toch dicht ertegenaan.
Nu is het beetje stapje terug naar dx9, en mits ik het meest op een laptop game, vroeg ik me dus af of een upgrade mogelijk zou zijn van de gpu?
Benchmark06 van dit toestel hier ligt rond de 4100, van de xps m1710, zal dit toch wel hoger liggen neem ik aan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dus wachten op de 8800 reeks, ok, ik vroeg het omdat er tegenwoordig van het huidig type laptops zo hoog word opgelopen door fabrikanten en verkopers van upgrades van oa cpu en gpu.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica