k heb de asus p5n32-e sli. Klopt het dat de multiplier gelockt zijn ? Nu is mijn vraag of je hem ok kunt unlocken ? En wat voor voordeel haal je er uit ?
Volgensmij praat je over je processor die gelockt zou zijn. Ja, die is volgensmij wel gelockt, maar ik weet niet welke cpu het is, dus weet ik dat niet echt.
En een ge-unlockte multi heeft alleen voordeel bij het OC'en.
Maar dit had je allemaal ook in de FAQ's kunnen vinden volgensmij.
En een ge-unlockte multi heeft alleen voordeel bij het OC'en.
Maar dit had je allemaal ook in de FAQ's kunnen vinden volgensmij.
Met een E6600 zoals in je signature kan je normaal de multiplier wel naar beneden (tot 6x) veranderen. Dit kan handig zijn bij het opzoeken van de grenzen van je moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-10-2007 10:02 ]
Een E6600 heeft een gedeeltelijk geunlockte multi. Deze kun je van 6x tot 9x veranderen. Volgensmij kun je die niet unlocken, maar als je perse een geunlockte wilt. Zul je een Core 2 Extreme moeten kopen, deze hebben allemaal een volledig unlocked multi.
Beetje zoeken op internet mag ook wel hoor
Dit is wel erg basic, met een beetje zoeken kun je dit gemakkelijk vinden
. Bottomline is dat bijna alle hedendaagse desktop processoren een 'naar boven' gelockte multiplier hebben. Je kunt het dan enkel (t.b.v. EIST / C'nC) naar beneden verlagen.
Enkel processoren zoals de AMD Athlon 64 X2 'Black Edition' (en de FX), de Intel Core 2 Extreme en de eerste engineering samples (die lang niet allemaal zo goed opschalen) van moderne processoren hebben een volledig unlockte multiplier
.
Enkel processoren zoals de AMD Athlon 64 X2 'Black Edition' (en de FX), de Intel Core 2 Extreme en de eerste engineering samples (die lang niet allemaal zo goed opschalen) van moderne processoren hebben een volledig unlockte multiplier
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()