[Compatibility] Silverstone LC16m & 8600GTS Passive

Pagina: 1
Acties:

• sikbok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Beste Mede-Tweakers,

Na heel wat gepuzzel heb ik de bestellijst voor mijn HTPCtje bijna rond. Het doel is om een HTPC te bouwen die voornamelijk als PVR en MP3 jukebox zal dienen, al zal er soms wat gegamed gaan worden. Verder is een laag energiegebruik en weinig herrie gewenst.

Voordat ik ga bestellen, rest mij echter nog 1 probleem:
- Het vinden van de goeie GPU, die past in de kast.

Wat reseach heeft mij doen besluiten om op zoek te gaan naar een passieve 8600GTS. De kast die ik op het oog heb (de SilverStone SST-LC16B-MR) stelt behoorlijk strenge eisen aan de videokaart. Een standaard 8600GTS moeten passen, evenals de meeste passieve, maar ik zou graag een kaart hebben waar de heatsink aan de kant van de CPU zit. Vrijwel alle airflow in deze kast komt langs de CPU, terwijl de locatie van de GPU grotendeels gemist wordt. Tot nu toe zijn mijn opties:

- MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
of
- any Geforce 8600 GTS 256MB DDR3 met een Zalman VNF100

Weet iemand of deze onderdelen passen, of waar ik nauwkeurige maten kan vinden van deze onderdelen?

Tot nut toe heb ik, zonder succes, geprobeerd deze informatie te vinden via:
- Google Search.
- G.o.T.
- Tomshardewaren.
- Verschillende Hardware Forums.
- Verschillende HTPC Forums.
- De fabrikanten.

Wat ik wel ondenkt heb is:
- De buitenmaten van de Kast: 425 mm (W) x 170mm (H) x 425 mm (D) (van de Silverstone site).
- Dat de lengte van de videokaart geen probleem opleverd (dit was af te leiden van de Silverstone site en een 8600GTS review).
- Er bij mijn twee opties mogelijk niet genoeg clearance is voor de GPU heatpipes tussen de kaart en de bovenkant van de case (informatie van een systeem bouwer).
- Er mogelijk niet genoeg clearance is tussen de heatsinks van de GPU en het moederbord (zonder gegronde basis).

_/-\o_ O, vrijwel alwetende Tweakers, ik verzoek U mij te overspoelen met uw wijsheid. _/-\o_

Overige Specs:
- ASUS M2N32-SLI Deluxe
- AMD Athlon X2 BE-2350
- Arctic Cooling Freezer 64 Pro
- Kingston KVR667D2N5K2/2G
- Hauppauge WinTV PVR-500MCE (OEM)
- Samsung SpinPoint T166, 500GB (3 stuks in RAID5)
- NEC AD-7173S 18x
- SilverStone SST-LC16B-MR
- Corsair CMPSU-520HXEU
- Noctua NF-R8-1800 (2 stuks als front intakes)
- Microsoft Windows Vista (Home Premium, UK, 32-bit, OEM)

• sikbok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Hmmm ... iets te veel text misschien.
Ik kort de vraag wat in tot:

Wie weet er:
1) Hoe hoog is een MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 wanneer deze op een moederbord is geinstalleerd?
2) Hoeveel ruimte er in de hoogte is in een SilverStone SST-LC16B-MR vanaf het moederbord tot de bovenkant van de case?