vmware met als hdd die van de echte pc

Pagina: 1
Acties:

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
In de gratis VMware server versie heb ik een VPC aangemaakt met een raw hdd die weer verwijst naar de lokale harddisk. De D: drive op de PC is in de VMware sessie dus ook een D: en je ziet dezelfde inhoud.

Zodoende gaat het volgens mij allemaal sneller en loop ik niet tegen beperkingen aan.

In de VMware sessie wil ik de D: drive gebruiken voor een exchange database. In een 2e sessie heb je dan ook een D: drive voor een SQL database.

Op de PC wordt dan weer automatisch een backup naar tape gemaakt. Meestal staat daarvoor de sessie uit (auto shutdown).

Klopt mijn idee dat zolang de PC of sessie's niet tegelijk aan de data op de D: drive zitten, dus hun eigen directory gebruikt, het niet echt fout kan gaan?

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dus die 2 guest's os'ssen gaan allebei een fysieke disk gebruiken (d partitie op de fysieke host) :?

dat gaat problemen opleveren, en je gaat datacorruptie krijgen. waarom niet gewoon 2x een vmdk aanmaken met een fixed size :? zon performance dip is het niet hoor :)

A wise man's life is based around fuck you

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
Ja, ze gebruiken beide een eigen folder op D: drive van de server

Op de server draait arcserve backup en het leek me makkelijker om zo een backup te laten maken.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Verwijderd

Dit kan absoluut niet! Het is niet zo van oh die gebruikt folder X en de ander Folder Y dus werkt prima. Je hebt ook zoiets als een commit journal met filesystem metadata, als TWEE operating systems daarmee gaan werken dan kun je zoals gezegd filesystem corruptie krijgen. Wat jij wilt kan alleen als je host OS geen toegang heeft tot D (niet gemount dus!, dus ook NIET zichtbaar in My Computer). Dit kun je denk ik simpelweg doen door in Disk Management de driveletter weg te halen.

Je guest OS mag op zijn beurt weer niks met C doen. Als je dit negeert kun je problemen verwachten, en dan hoop ik dat de data niet erg belangrijk is. De Physical disk optie van VMware kun je het beste gebruiken met twee aparte fysieke schijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 18:05 ]