Toon posts:

G.E.I.L. DDR2-800 Geheugen 2GB PROBLEEM.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende gekocht:

Athlon 64 X2 5000+ Eur: 109
Asus M2NBP-VM CSM Eur: 79
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit Eur: 59

Nou heb ik het volgende probleem, het 2 GB DDR2-800 geheugen van G.E.I.L. (2 x 1 GB) werkt niet.
Ik krijg biepjes als ik mijn computer aanzet. Dus heb ik er ander DDR2-800 geheugen in gedaan en werkt het wel. Het verschil is dat het G.E.I.L. geheugen 2.1 Volt is en het andere 1.8 volt is. Nou ben ik eens gaan zoeken voor nieuw geheugen, 4GB G.E.I.L. Geheugen gevonden dat 1.9 volt is. Maar dat is van marktplaats dus niet te testen. En ook kan ik nergens in het boekje van mijn moederbord vinden wat hij ondersteunt. Wie weet iets wat voor mij van belang is ?

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-04 09:04
mischien ff in je bios instellen dat het geheugen op 2.1 in volt moet staan

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
oh jee...

kijk eens of als je met het andere pc6400 opstart je de vdimm op kunt hogen en dat op kunt slaan, zoja, gewoon op 2,1 zetten, opslaan, PC uit, voeding ontkoppelen, aanknopjerammen om te ontladen je kent het verhaal wel, je eigen mem erin en het zou moeten werken. voila :)

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Kan je niet 2.1 volt in je moederbord zetten dan?
Ik heb ook GEIL ddr2 800 en moet dat handmatig instellen wel een ander mobo en Intel proc hoor maar kan niet helemaal uit je verhaal halen of je 2.1 volt ingesteld hebt, of dat je dat helemaal niet kan....

beetje te laat maar ben benieuwd nar je antwoordf op ons alle 3

[ Voor 12% gewijzigd door Prozac[NL] op 13-10-2007 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb in de bios gekeken of ik dat kon doen, maar er staat nergens een optie voor.
Alleen maar 4 dingen voor stroom die je op <een bepaald voltage> of Disabled kan zetten, maar dat heeft niets met je VDIMM te maken.

GR Arjen

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
welke vier dingen zijn dat dan?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

Klippy

Still Game

Beetje beter kijken ;)

http://dlsvr02.asus.com/p...SM/e2732_m2nbp-vm_csm.zip

Je handleiding, maar die zal je ook wel in papieren vorm hebben.

Pagina 2-20 en 2-21.
DDR2 Voltage control
Alleen staan daar de opties [AUTO] en [1.9V] :/

Dat is wel vreemd. Want als je alleen 1.9V kan selecteren vraag ik me af wat het verschil is met auto.
Een keuze 1.9V, 2.0V, 2.1V en AUTO oid kon ik nog wel begrijpen.

Kijk iig eens waar het nu op staat en als het op 1.9 mocht staan zet je het op auto.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Sja.... het is bekend dat GEIL geheugen niet (goed) werkt op een Asus M2N-moederbord. De goedkoopste noname reepjes werken nog beter (ik heb TakeMS 800 MHz geheugen, werkt perfect).

Misschien kun je met een BIOS-update nog wat bereiken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Hartstikke bedankt, ik had al in het boekje gebladerd maar alleen bij DRAM Configuration....
Alleen heb ik nu een probleem, dat ik het geheugen in de bios op ddr2-800 heb gezet en hij start nu ook niet meer op met dat andere geheugen =_=. Maar er zit tog altijd een Bios_Reset jumper ergens ?

EDIT: Heb de jumper gevonden, ga het nu testen !!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
De AI Tuning stond op AUTO. Dus die heb ik op Manual gezet, en het geheugen op Auto, nu doet de computer het wel. Maar hij doet het nu alleen maar met 1 Stripje van 1GB, als ik de 2e er ergens in doe, (alle slots al geprobeerd) dan start hij weer op met de biejes. Alleen de 2e en de eerste eruit werkt echter wel.

SORRY DUBBLEPOST. Had het ff niet door.

EDIT2:
1 Geheugenstaafje doet het nog, maar het andere geheugenstaafje werkt niet meer. Op 2 computers getest, dus ff terug naar alternate een keer...
Maarja, jullie in ieder geval heel erg bedankt!!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 23:25 ]

Pagina: 1