Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] DM na verwijderen post

Pagina: 1
Acties:

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23
Onlangs meegemaakt: Topic volgde ik dmv het in mijn bookmarks te zetten. Na één post geplaatst te hebben, verdween het automatisch uit mijn bookmarks (vinkje) en kon ik het topic volgen via mijn post-history.
Helaas werd mijn post (samen met andere) door een modje verwijderd. Dit was terecht, maar hierdoor raakte ik het zicht op het hele topic kwijt, aangezien het ook uit mijn post-history verdween. Pas na enige tijd zag ik het toevallig in 'active topics' voorbij komen en wist ik dat ik het opnieuw moest bookmarken.
Nu mijn request: is het mogelijk automatisch een DM te krijgen als een post van je verwijderd wordt, zodat ik er zelf aan kan denken of ik het topic opnieuw in mijn bookmarks zet?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

worden er zo vaak posts verwijderd dan??

naar mijn idee gebeurt dat alleen bij massale offtopic opmerkingen, en dan ligt de fout toch echt bij de gebruiker...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij een bookmark zal het altijd blijven staan. Waar jij het over hebt is het zogenaamde 'todo'-lijstje, een bookmark die verwijderd wordt wanneer je een post maakt in die draaad.
Een DM erover lijkt me een beetje overbodig en onzinnig; het zou veel handiger zijn dat wanneer een bericht gehide/getrashed wordt het topic automatisch weer terugschuift naar je 'todo'-lijst.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:28:
In SGD wel :X
naar mijn idee gebeurt dat alleen bij massale offtopic opmerkingen, en dan ligt de fout toch echt bij de gebruiker...
Klopt, en vaak (als het minder massaal is vooral) krijg je er ook wel een persoonlijk bericht over. Echter, het blijft iets dat niet helemaal zuiver is. Dat iemand iets fout heeft gedaan wil natuurlijk niet zeggen dat meteen de omgang daarmee maar een beetje vaag moet verlopen :P

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 13-10-2007 22:30 ]

• kraats
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:28:

Is mijn eerste keer (ja.. ik zal het altijd blijven onthouden ;) ) en ik hoop ook dat het niet vaak nodig zal zijn. Het ging bij mij echter in mijn ogen niet om een onwenselijke post (ik steunde een modje in zijn strijd tegen enkele andere wél onwenselijke posts). Maar de gehele conversatie is verwijderd, waaronder dus ook mijn enkele berichtje.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Bovenstaande gebeurt inderdaad wel vaker. Ik gooi ook altijd een offtopic discussie volledig weg, laat je een aantal posts staan dan is de verleiding erg groot om daar toch nog weer op door te gaan. Of die posts dan positief of negatief zijn maakt verder weinig uit ;)

Maargoed, wat betreft je feature request, het lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven om een DM te versturen als een bericht verwijderd wordt. Vaak doet een moderator dit toch al wel om duidelijk te maken waarom je bericht verwijderd is, en mocht het in een massale verwijderactie gebeuren dan is dat vaak van te voren ook al wel duidelijk. Je zou er in zo'n geval ook wel voor kunnen kiezen om het topic te bookmarken zonder de verwijderfunctie :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eens met Zoeff, al zou het wel hip zijn dat een bookmark aangepast werd n.a.v. eventuele verwijderingen, zo te zien is dat met wat hip scriptwerk wel simpel mogelijk te maken, ik weet alleen niet of onze React held crisp tijd en/of zin heeft om dat ook te implementeren? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
moto-moi schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:15:
Eens met Zoeff, al zou het wel hip zijn dat een bookmark aangepast werd n.a.v. eventuele verwijderingen...
Of je maakt een bookmark, of je maakt een todo, het onderscheid is tussen die 2 is nu helder. Nu wil je todo's automatisch herstellen als je eigen post(s) verwijderd worden, wat een niet vaak voorkomende situatie is (beperkt nut) en bovendien ook niet altijd wenselijk is.

Ik zie liever een manier om oude todo's en bookmarks in te zien (bookmarks trashcan), ipv allemaal niet altijd gewenste en onduidelijke trucs.

{signature}

• kraats
Voutloos schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:09:
[...]
Of je maakt een bookmark, of je maakt een todo, het onderscheid is tussen die 2 is nu helder. Nu wil je todo's automatisch herstellen als je eigen post(s) verwijderd worden, wat een niet vaak voorkomende situatie is (beperkt nut) en bovendien ook niet altijd wenselijk is.

Ik zie liever een manier om oude todo's en bookmarks in te zien (bookmarks trashcan), ipv allemaal niet altijd gewenste en onduidelijke trucs.
Het nadeel is juist dat dat een actie van de gebruiker vereist om ze weer terug te halen. En als de gebruiker niet weet dat zijn post verwijderd is, is dat natuurlijk niet mogelijk. Een topic terugvinden is met de search ook prima te doen. Maar het gaat juist om een reminder dat je een topic in je MyReact-overzicht kwijtgeraakt bent.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Todo's hebben er dus niets mee te maken, aangezien het puur om het gat in je post historie gaat. Maar dan nog, je kan een bookmark gebruiken, of gewoon alleen replies met ontopic toegevoegde waarde maken. ;)

{signature}

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat als een mod een vinkje kan zetten bij het verwijderen: "Stel gebruiker op de hoogte van de wijziging". Je krijgt dan een DM:
Beste [nick]
Op [datum] om [tijd] heeft [mod] jouw post verwijderd uit [topic]. Deze DM is een melding om je daarvan op de hoogte te stellen. Heb je vragen, kan je dat kwijt in [forum].

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien is het een idee om in plaats van het topic in het geheel uit de post history te wissen er een opmerking '(post gewist)' bij te zetten? Of worden gewiste posts in het geheel niet meer bewaard in de database?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
De post worden niet verwijderd, maar zijn niet meer gelinkt aan het oorspronkelijke topic. Jouw idee is daarmee niet uitvoerbaar.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mithras schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:30:
Wat als een mod een vinkje kan zetten bij het verwijderen: "Stel gebruiker op de hoogte van de wijziging". Je krijgt dan een DM:

[...]
Probleem is een beetje dat lang niet alle posts echt worden verwijderd. Dan zou dit ook voor moven moeten gelden en wellicht ook voor mergen en splitsen, etc. etc. Waar stop je zeg maar ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mithras
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:37:
[...]

Probleem is een beetje dat lang niet alle posts echt worden verwijderd. Dan zou dit ook voor moven moeten gelden en wellicht ook voor mergen en splitsen, etc. etc. Waar stop je zeg maar ;)
Dat is gemakkelijk aan te passen; gewoon een vinkje als er iets wordt gewijzigd.

Je kan dan ook een DM krijgen met
Beste [nick]
Op [datum] om [tijd] heeft [mod] jouw post aangepast uit [topic]. De post is verplaatst naar [forum]. Deze DM is een melding om je daarvan op de hoogte te stellen. Heb je vragen, kan je dat kwijt in [ander_forum].

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net
Of natuurlijk
Beste [nick]
Op [datum] om [tijd] heeft [mod] jouw post aangepast uit [topic]. De inhoud is gewijzigd omdat de post waarschijnlijk niet aan de voorwaarden voldeet. Deze DM is een melding om je daarvan op de hoogte te stellen. Heb je vragen, kan je dat kwijt in [forum].

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net
Het maakt dan ook niet meer uit lijkt mij dat je een Trash-forum hebt: er komt gewoon te staan dat je post naar 'Trash' is verwijderd. Moet het natuurlijk niet zo zijn dat je een 'Check de users domme post eens' forum hebt ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je mist dus het hele punt van mijn post ;) Waar stop je met deze functionaliteit, terwijl maar 0,001%* van de gebruikers dit echt een gemis vind?

Als het echt spectaculair is dan maak ik wel een PM / DM, aangezien er dan wat meer in de PM / DM zal staan ;)

* gebaseerd op persoonlijke ervaring ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mithras
  • Niet online
Mm, dat is waar :p

Het ging mij er meer om dat er wel een mouw aan jouw "probleem" te passen was. Je moet geen problemen maken, maar zoeken naar uitwegen :+
Of het nuttig is, is een tweede 8)7

/edit:
Maar:
[...]

Ik haal hier niet uit dat het niet nuttig is hoor, vooral die 0,001% is erg ver te zoeken O-)

[ Voor 45% gewijzigd door mithras op 19-10-2007 10:53 ]

Pagina: 1