Radeon X1950 Pro op 280W, hmmm...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Oke, ik heb een nieuwe pc gekregen van zo'n ca. twee jaar oud, mooi dingetje maar nu wil ik er dus een nieuwe videokaart in zetten. Mijn oog viel op de Radeon X1950 Pro 256MB, omdat die zo'n beetje de beste AGP kaart die over is.

Leuk allemaal, maar nu blijkt m'n pc maar 280 Watt voeding te hebben. Shit! Dat gaat hij dus waarschijnlijk nooit trekken en heb dus een nieuwe voeding nodig... of niet?

Ik heb namelijk nogal wat oude voedingen rondliggen van zo'n 150-200W, dus kan ik die niet als tweede voeding aansluiten op de X1950? Effe een verloopstekkertje (molex naar die 6 pins) en klaar? Of gaat dit niet werken?

Enige reacties/hulp graag welkom!

Homey — Critics are those without skills to create.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Topics over voedingen horen in Overige Hardware. Neem aldaar om te beginnen eerst een kijkje in
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Het zou wel zo handig zijn als je de rest van de specificaties van jouw systeem geeft inclusief merk van de voeding.

Ik durf bijna wel te stellen dat je met een gemiddelde pc en een goede 280Watt voeding dit wel redt.

Maar als je zeker wilt zijn en voor de toekomst en een lage energierekening wilt hebben, koop dan gewoon een Seasonic S12-II 380Watt of hoger!

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 13-10-2007 22:01 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe kan iemand dan ook iéts zinnigs zeggen als je helemaal niets over die voeding verteld?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dit heeft ook niets met opslag te maken, laat staan I/O controllers :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• WeeJeWel
Ik heb het topic ook niet hier gezet, maar in Videoplanken etc. M'n voeding is gewoon merk X, staat niks duidelijks op de sticker..

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WeeJeWel schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:10:
Ik heb het topic ook niet hier gezet, maar in Videoplanken etc. M'n voeding is gewoon merk X, staat niks duidelijks op de sticker..
Dan zou ik niet het risico nemen... koop dan een nieuwe voeding. Maar goed wij weten nog steeds de rest van jouw systeem specificaties niet.

• WeeJeWel
Oke, er zit een Athlon XP 3000+ (2.2Ghz) cpu in, 2 geheugenbankjes, 2x dvd spelers en wat externe usb poorten. Als 'ie 'm niet trekt koop ik wel een nieuwe voeding, want krijg als het goed is de kaart morgen binnen :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WeeJeWel schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:46:
Oke, er zit een Athlon XP 3000+ (2.2Ghz) cpu in, 2 geheugenbankjes, 2x dvd spelers en wat externe usb poorten. Als 'ie 'm niet trekt koop ik wel een nieuwe voeding, want krijg als het goed is de kaart morgen binnen :)
Als hij het niet trekt en je cheap ass voeding rare dingen gaat doen, dan heb je kans dat je vroeg of laat niet alleen de voeding sloopt, maar ook jouw moederboard en met wat pech ook nog het geheugen en/of videokaart...

Goedkope voedingen horen sowieso niet thuis in een pc ;) (goedkope voedingen zijn duur in verbruik!!!).

• WeeJeWel
Zolang vroeg en laat maar niet binnen een uurtje gebeurt :) Trekt 'ie hem niet, haal ik direct een nieuwe voeding.. *reads sticky*

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Aanrader: http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Het ziet er misschien duur uit, maar dit soort kwaliteitsvoedingen ga je zeker niet goedkoper vinden ;) daarnaast bespaar je vele (tientallen en misschien wel 100en) Euro's op jaarbasis uit tov een cheap ass voeding.

• WeeJeWel
Oke bedankt, misschien dat ik voor de 430W ga!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
WeeJeWel schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:10:
:? Topic staat toch echt in OM :)

Het linkje naar welke voeding heb ik nodig - topic is al gegeven, dus ik zou even daar rondkijken, dan kun je het antwoord op je vraag wel vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.