Toon posts:

[ervaringen] 14" asus notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er volgens mij geen ander merk kan tippen aan de kwaliteit en service ga ik wederom een asusje aanschaffen! Afgelopen weken heb ik me het zuur gezocht naar alle series en modellen maar ik merk dat op plekken als pricewatch en kieskeurig lang niet alle modellen staan. Ook als je naar de gewone winkels gaan hebben ze meestal slechts 3 stuks in de schappen.

vanmiddag ben ik bij mycom geweest waar ze een best leuke hadden staan, de Z99JR-4P043C.
De had alleen een erg stroeve muispad en -buttons.

Als je dan de rest van de 14" asus laptops wil bekijken op de asus site krijg je alleen de A8Sc te zien. Kijk je op de global website van asus krijg je een gigantische waslijst met A8 series, een paar van W3 en de F8Sv F8Sa V2Je V2S

De eisen

goede batterij ! minimaal 6 cellen maar liever 7 of 8
14" of 14.1" beeldscherm (liefst met hogere res)
minimaal 1,7Ghz
minimaal 1Gb werkgeheugen
minimaal 120gb
1Gbps netwerk
snelle W-lan
dvd writer
kaartlezertje voor sd en dergelijke

Doel oftewel gebruik
De specs hierboven zijn toch wel minimale vereiste, vooral omdat het een notebookje is wat ik veel mee wil nemen dus dan is een kleiner scherm met wat hogere resolutie toch wel fijn voor de batterijduur en het gewicht. Een zware processor zuigt natuurlijk ook een partij stroom.
Kwa videokaart maakt het mij niet zoveel uit, zolang er maar een redelijke in zit, niet onboard dus!

vraagstukken
-Hoe kom ik te weten wat het asus-nummer is van dat mycom model?
-zijn al die andere 14" modellen van de global asus website ook in nederland verkrijgbaar of moeten wij het gewoon met de A8Sc doen?
-Ik neem aan dat alle varianten op de A8 en de W3 gewoon dezelfde modellen zijn met andere specs zoals videokaarten en processoren.
-Zijn er in nederland winkels waar je alle asus modellen kan bestellen?

conclusie

De vraag is dus een beetje of de nederlandse markt (en ik dus ook) zich moet beperken tot de A8Sc.
zou wel jammer zijn want die V2 en F8 zien er ook zeer geil uit. Al zullen die wel een beetje buiten het budget gaan vallen (tot 1000,-E)

Ik neem aan dat hier genoeg mensen zitten met een van deze laptops in bezit of in ieder geval met meer verstand van de variëteiten dus laat een berichtje achter zou ik zeggen.

edit:
topics zoals Asus A8 serie Deel1 en Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 heb ik wel gedeeltelijk doorgelezen, word er gewoon nog steeds niet wijs uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 22:08 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:43:
Omdat er volgens mij geen ander merk kan tippen
aan de kwaliteit en service ga ik wederom een asusje aanschaffen!
Denk je dat ;)

1,7Ghz, waar the hell is dat op gebaseerd?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:43:
De specs hierboven zijn toch wel minimale vereiste, vooral omdat het een notebookje is wat ik veel mee wil nemen dus dan is een kleiner scherm met wat hogere resolutie toch wel fijn voor de batterijduur en het gewicht. Een zware processor zuigt natuurlijk ook een partij stroom.
En je scherm is qua grootte/ aantal pixels stroomvretender dan je proc
(die zichzelf toch terugclocked, mocht dat nodig zijn) hoor ;)

Tevens zijn er maar enkele 14,1" met 'n hogere reso dan 1280x800, maar niet met jouw budget!

Wat is er nu anders in CSL?

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 13-10-2007 21:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

waarom percee een asus? ik denk dat je meer kans maakt met een zakelijke laptop van een "merk" om het dan maar even zo te noemen (IBM, Dell, HP) zelf heb ik een dell met 14 inch en 1440x900 reso, wel zakelijke laptop.

en ja, service is af te sluiten ;) service vind ik toch wel, dat de volgende dag een monteur op de deur staat, of je kunt zeggen stuur de onderdelen maar, ik doe het zelf wel (in mijn geval)

[ Voor 30% gewijzigd door Q-bone op 13-10-2007 22:06 ]

bla?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei vanmiddag wat gespeeld met de laptops van mycom, alle apparaatjes met 1,73Ghz (en hoger) en 1Gb werkgeheugen werkten wel goed, de rest wat minder. Natuurlijk is dit een combinatie van geheugen en processor maar toch.

Dat een scherm stroomvretend is is logisch, vandaar dat ik ook een 14" zoek.
CLB schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:47:
Tevens zijn er maar enkele 14,1" met 'n hogere reso dan 1280x800
welke dan? dan passen we het budget aan O-)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Q-bone: Maarja die zitten niet in z'n budget van rond de 1000,-

@ TS: Zoals Q-Bone al zei: Dell, IBM, HP :) Zelf heb ik bijvoorbeeld 'n Zepto 14,1" met 1440x900 pixels

[ Voor 51% gewijzigd door CLB op 13-10-2007 22:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 10:02
Hej

Ik heb zelf 4 weken geleden deze laptop gekocht bij de MyCom, en kreeg er ook nog een 1 GB DDR gratis bij. Ik ben erg tevreden, hij is snel genoeg, batterij gaat wel een tijdje mee, en hij voelt gewoon goed aan.
Ik gebruik het touchpad niet, ik heb een draadloos muisje, dus daar kan ik niet echt een mening over geven. Wel maakt hij vaak lawaai door de ventilator wat wel jammer is, maar volgens mij is hij vrij uniek in zijn maat.
Ik ben vele winkels langsgeweest, en vond dit qua specs en vormgeving de beste 14 inch die ik gezien heb.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 00:28
goede batterij ! minimaal 6 cellen maar liever 7 of 8
Goede batterij kan je niet zien aan het aantal cellen maar aan de capaciteit gemeten in mWh
14" of 14.1" beeldscherm (liefst met hogere res)
De hoogste resolutie die je zal vinden op een 14.1" scherm zal 1440*900 zijn.
minimaal 1,7Ghz
Kan je beter niet tegen een verkoper zetten aangezien die je dan gerust een Pentium M wil gaan verkopen.
minimaal 1Gb werkgeheugen
Waarom niet gelijk voor 2GB gaan, Vista slurpt hier al gauw 1GB op (een deel kan wel worden vrijgegeven maar dat duurt even).
snelle W-lan
Wat voor type netwerk bezit je? A,B,G of een draft-N?
kaartlezertje voor sd en dergelijke
Meestal kan je alleen maar MMC en SD kaarten lezen met een onboard lezer dus als je een ander type geheugenkaart gebruikt zoals CF moet je als nog een externe kopen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Eigenlijk voldoet dit topic niet aan het CSL Beleid, derhalve gaat het op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.