Toon posts:

poorten openen voor linux en windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben al een tijdje bezig om te proberen een poort te openen 8)7
ik had eerst een us robotic, maar die is gestorven tijdens mijn experimenten :'(
nu heb ik vandaag een linksys geregeld model nr: WRT54G en versie: 5
hiervoor hangt een modem van alcatel, een speedtouch 510.

Nu het meesterplan :+ :

laat speedtouch alles doorlinken zonder te filteren of te blocken of weet ik veel naar de linksys en laat die de poorten openzetten, zodat ik een server kan runnen in linux en/of windows

kunnen jullie mij helpen 8)

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Stel op de speedtouch in dat de linksys de standaard server is. Vervolgens kun je op de linksys de boel mappen zoals je wilt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Laat je Speedtouch niet voor router spelen maar alleen voor modem door een andere config te laden. Dan kan je Linksys het inbellen regelen, en is die de enige router. Daardoor is het forwarden een stuk eenvoudiger dan met router achter router.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie

maar is het dan zoiets (zo als ik het nu heb werkt het niet)

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/7686/tweakersmg7.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
kun je dat config bestandje doorsturen??

bedankt allemaal voor jullie hulp :P
Trouwens echt wel snel!!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:01:
kun je dat config bestandje doorsturen??
Nee, ik al jaren ADSL2 en dus geen ST510 meer. Maar met [google=speedtouch 510 bridge] vind je nog wel handleidingen en configs.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
het is mssch wat veel gevraagd, maar als iemand tijd en zin heeft zo die dan een voorbeeldje willen uitwerken voor poort 22 zodat putty werkt (alleen als je er zin in hebt hè :P)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

Verwijderd

Ik zou voorstellen om de alcatel te laten inbellen. Dat werkt nu toch goed? En ik neem aan dat je je netwerk nu toch al aan de praat hebt, op het forwarden na?

Als dat zo is, is het volgens mij een kwestie van op de alcatel alles laten forwarden naar de linksys, en op de linksys welke poorten moeten worden geforward naar welke machine.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal goed, maar hoe laat ik die alcatel alles forwarden naar de router??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Makkelijkste methode is juist de Speedtouch te laten routeren en de Linksys als Switch/accesspoint te gebruiken. Stappenplan:

1. geef de Linksys een IP-adres uit de reeks van de Speedtouch (bijv 10.0.0.200)
2. schakel de DHCP server van de linksys uit
3. steek de kabel vanuit de Speedtouch in een LAN-poort van de Linksys ipv de WAN poort.

Poorten forward je dan in de Speedtouch (10.0.0.138). Zo heb ik het een paar jaar gehad.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er niet zoveel verstand van

en jullie hebben allemaal goede ideen alleen wil iemand het ef stap voor stap een beetje uitleggen hoe het moet??

srry, voor het ongemak --> maar ja ik moet het nog allemaal leren

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:15:
ik heb er niet zoveel verstand van

en jullie hebben allemaal goede ideen alleen wil iemand het ef stap voor stap een beetje uitleggen hoe het moet??

srry, voor het ongemak --> maar ja ik moet het nog allemaal leren
Ik geef toch een stappenplan? Lees verder ook de FAQ - Netwerken, en gebruik de zoekfunctie. Dit is namelijk allemaal al vaak langsgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 13-10-2007 21:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ja, weet ik alleen beetje waar ik moet kijken enzo

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het, ik doe moeilijk

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is hier geen helpdesk, er wordt ook veel eigen inzet van je verwacht. Ga dus dingen proberen, oftewel zelf aan de slag. Als het allemaal wat te hoog gegrepen is, dan kun je beter een paar stapjes lager beginnen (http://forum.computeridee.nl of http://www.beginnersweb.nl).

Verder: als je dingen aan een post wil toevoegen, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedit mogelijkheid. Het is niet de bedoeling om 2x achter elkaar te posten :)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 13-10-2007 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok

sorry

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef ook wat meer informatie. Bij welke provider zit je? Heb je al geprobeerd een poort te openen zonder router achter de speedtouch, en hoe heb je het getest? Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
provider: tiscalli business.
ben al tijdje bezig met port forwarding, maar lukt niet goed, ook niet met enkel modem.
getest door een app te runnen en te kijken of andere erin konden en door sites te laten kijken of een poort openstaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:26:
provider: tiscalli business.
ben al tijdje bezig met port forwarding, maar lukt niet goed, ook niet met enkel modem.
getest door een app te runnen en te kijken of andere erin konden en door sites te laten kijken of een poort openstaat.
Welke app, welke sites, welke poort? Waarom wil je poorten forwarden? Probeer informatief en nauwkeurig te zijn. Vage beschrijvingen helpen niet, geef dus exacte informatie.

Verwijderd

Topicstarter
wat maakt dat eigenlijk uit?

app-->games: Serious Sam, Wolfenstein Et andere: shoutcast
sites-->portforwarding.com en http://whatsmyip.org/ports/ ...
poort-->maakt niet uit, als het al bij eentje lukt ben ik blij
waarom-->server draaien voor game (wolfenstein ET, Serious Sam) en Linux Ubunu server

dit moet toch ongeveer genoeg zijn

Verwijderd

Topicstarter
het stappenplan is gelukt!!

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat het portforwarding in de speedtouch niet werkt

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

VisionMaster

Security!

Wat je dus gedaan hebt is dus een 'domme' switch van je linksys router maken. De router functie (plus de firewall en al die NAT-box dingen) gebruik je nu dus niet meer. Als de linksys is gekocht voor de setup die je hier beschrijft, dan had dat misschien goedkoper gekunt ;)

Enkel de Wifi geeft nog meer waarde.

Het IPadres van de linksys is nu dus alleen nog nodig om je Wifi instellingen mee te beheren.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mijn idee om het zo te doen, ik doe wat jullie zeggen

Verwijderd

Topicstarter
aub, hulp iemand!!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:10:
het is niet mijn idee om het zo te doen, ik doe wat jullie zeggen
Ik bedoel te zeggen dat je misschien een verkeerde aankoop hebt gedaan... althans... als ik het vergelijk met gelijkwaardige situaties in mijn familie en vrienden kring, dan is dezelfde oplossing nodig ;)

Any... back to portforwarding:

Ik heb hier een nieuw stappenplan gevonden (met screenshots):
http://tstools.co.uk/routers/ST510/info.htm
nog een voorbeeld: http://www.xs4all.nl/~eeuwen/speedtouch_510.htm

Vertaalt in een Neerlands stappenplan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
login op je router
klik op Advanced (of wat het ook is in het Nederlands om bij de interessante instellingen te komen
klik op NAPT
klik op nieuw
voor SSH: selecteer TCP
voor inside IP: het ipadres van je Ubunutu machine
voor inside port: 22
voor outside IP: niets veranderen
voor outside port: ook niet invullen

ps:
Welkom op GoT :)

Nog effe wat GoT forum nettiquette:
-Je post weer tweemaal kort achter elkaar
-Schreeuwen/smeken om hulp wordt niet gewaardeerd
-Voor onderzoek sterk min of meer verplicht: Google: speedtouch 510

Voor de doorgewinterde Tweakers:
Een interessante hit op Google op speedtouch 510 geeft een PDF met de complete set van telnet commands voor deze router. (8>

edit2: werkt je port forwarding all?

[ Voor 21% gewijzigd door VisionMaster op 14-10-2007 10:08 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1