moeillijke keuze tussen Cpus

Pagina: 1
Acties:

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
hello,
ik heb een Soyo D6IBA (ja vrij oud ja)
1x PIII 500
256mb ram
Matrox G400 Max
en na tuurlijk een paar scsi HDs

En binnenkort ga
ga ik 2 nieuwe cpus kopen, nee geen nieuw moederbord want dan moet ik ook nen scsi controler kopen en sinds ik nog op school zit
heb ik zoveel geld nie
nu mijn moederbord kan die lage voltages van de Coppermine nie aan, maar da kan ik wel oplossen
wat is men vraag nu (met al die zever hier :z)
welke processors mot ik kopen:
1ste keuze 2x PIII 800 (100mhz bus)
2de keuze 2x PIII 700 (100mhz)
als ik bv over 6 maanden toch een ander moederbord ga kopen (met zone V-link :7)
dan kan men cpu'kes ook overclocken maar nu
kan ik nen 800 overklocken 1064 (bussnelheid 133 mhz) zonder al te veel problemen (wel men nen vatsoenlijke koeler he)
of kan ik dan beter nen PIII 700 , op 933 nemen voor de zekerheid

want 33mhz extra bussnelheid is altijd wel meegenomen (zeker bij een dual configuratie B-) )

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Meestal zijn lager geklokte P3 beter op te voeren dan hoger geklokte. bovendien stijgt de prijs van zo een ding exponentieel harder als de frequentie omhoog gaat. Ik denk dan ook dat je het beste de 700 kan nemen.
Heb je overigens je 500 al getest op 667? Er bestaat een kans dat je SCSI controller zegt van "Allez, ge doet maar, maar dan wel zonder mij" als je te veel overklokt. Ik neem aan dat de SCSI op de PCI bus zit, die dan naar 44 MHz gaat.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• CaineTanathos
ja scsi van adaptec zit op men moederbord, en toen ik eerst een PII 350 had kon ik die zonder problemen op 392 (3.5x112) zetten
maar menne PIII 500 (gene coppermine), lukte da zelfs nie eens,
maar als ik over een 6-tal maanden een nieuw moederbord ga kopen met zone V-link dan ik misschien mijn FSB ook wel hoger dan 133 krijgen misschien :)

• CaineTanathos
oh ja, en ik heb zelfs die 350 , in dual overklockt naar 392, en da was kei stabiel
:P