[Vista] Acer aspire 9410 serie -> DVD en USB drives op slot

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:27
Mijn vader (die op één of andere manier alles aan windows stuk weet te krijgen) heeft het weer eens voor elkaar. Hij kan geen DVD's meer afspelen of überhaupt een CD/DVD-ROM openen. Ook verwisselbare schijven zoals USB-sticks staan allemaal op slot. Verkenner geeft dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/screenshot.jpg

Ik heb al een beetje rond gegoogled en kwam bij iemand uit die ongeveer hetzelfde probleem had. Met Acer's eLock management zou het opgelost moeten zijn. Helaas. Zodra ik alles lock in eLock verdwijnt de DVD-speler uit de verkenner. Unlock ik 'm weer, dan staat ie er weer, maar nog steeds met het grote rode rondje met streep ding. Kent iemand dit teken en hoe kom ik er vanaf?

Wat ik al geprobeerd heb:
• eLock: locken en unlocken
• Systeemherstel naar punt voor dat dit voorkwam
• Antivirus software verwijderd
• DVD-drive drivers verwijderd en opnieuw laten instaleren

Wat heb ik nog niet geprobeerd:
• Windows opnieuw instaleren
• Laptop tegen de muur gooien

Wie heeft een tipje voor mij? :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat 'ie niet gewoon uitgeschakeld in apparaatbeheer?

Hier stond een dode link.

• Dolan
Nee. Dan zou ie namelijk helemaal niet te zien moeten zijn in Verkenner. Het leuke is ook dat zodra ik een CD/DVD inlaad dat de autoplay functie reageert. Alleen blijkt de ingevoerde CD/DVD niet toegankelijk te zijn.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Opnieuw installeren en dan alle rommel van Acer (eLock etc.) er afgooien.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Kan je niet geowon acer elock eraf gooien ipv uitschakelen?

• Dolan
Het grappige is is dat de schijven op slot zijn gegaan terwijl alle Acer e-**** rommel er niet op geinstalleerd was. Volgens een topic wat ik op een ander forum vond zou het instaleren van e-lock het moeten oplossen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290331

Helaas geld het hier niet. Ik wil het opnieuw instaleren liever niet doen, m'n pa maakt het toch wel weer stuk. Misschien is Ubuntu maar beter voor 'm, hou ik het admin password, kan ie niks stuk maken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Opnieuw installeren, en dan een image maken is geen idee?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
trolleystad schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:32:
Het grappige is is dat de schijven op slot zijn gegaan terwijl alle Acer e-**** rommel er niet op geinstalleerd was. Volgens een topic wat ik op een ander forum vond zou het instaleren van e-lock het moeten oplossen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290331

Helaas geld het hier niet. Ik wil het opnieuw instaleren liever niet doen, m'n pa maakt het toch wel weer stuk. Misschien is Ubuntu maar beter voor 'm, hou ik het admin password, kan ie niks stuk maken.
Opnieuw Vista installeren lijkt mij slimmer dan een onhandige Pa over te leveren aan Linux.

• Dolan
Ik ga toch maar formatteren en opnieuw installeren, blijf het vaag vinden. Ik maak er wel dual boot van, kan ie beide proberen. Op ubuntu hoeft ie zich niet zo'n zorgen te maken over virussen.
Pagina: 1