Hele vreemde crashes

Pagina: 1
Acties:

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik ervaar sinds gisteren hele rare crashes op mijn Windows XP SP 2 PC. De taakbalk en veel andere functies van vensters (zoals minimaliseren, verplaatsen) reageren dan niet meer, net als het starten van Taakbeheer met Ctrl-Alt-Del of het uitvoeren van een commando met Winkey-R.
Het vreemde is dat ik gisteren (toen de crashes begonnen), niks geks heb gedaan of geinstalleerd. Wel heb ik vandaag EXT2FS drivers geinstalleerd (http://www.fs-driver.org/) en een schijf aangesloten, maar ik weet niet of dit ermee te maken heeft.
Dit is zeer vervelend, want ik ben tijdens zo'n crash al 2 keer 90% van mijn Firefox instellingen, 1 keer mijn pidgin gegevens en 1 keer mijn Thunderbird profiel kwijtgeraakt (van de laatste had ik, o zo gelukkig, een backup).

Nu snap ik dat jullie niet in de glazen bol kunnen kijken en de reden van dit gedrag kunnen verklaren, maar misschien kunnen jullie mij wel in juiste richting wijzen w.b.t. het vinden van de oorzaak. Ik heb namelijk geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken, welke termen ik bij google zou kunnen proberen, etc.

Ik heb vanmiddag besloten om over niet al te lange tijd te gaan dual-booten met Ubuntu of zo en Windows voor dagelijks gebruik langzaam uit te faseren.

Alvast bedankt voor de hulp

------------

zojuis weer zo'n crash:
- in een "deze computer" klikte ik rechts op een netwerkschijf (om deze te verbreken)
- "deze computer" venster blijft hangen
- uit voorzorg sluit ik firefox (lijkt probleemloos te gaan)
- uit voorzorg probeer ik pidgin te sluiten
- pidgin venster wordt wit en blijft hangen
- ik sluit het "deze computer" venster met rechts->sluiten
- taakbalk en "deze computer" venster verdwijnen
- Ctrl-Alt-Del doet niks
- ik zet de pc "hard" uit
- bij reboot: firefox instellingen weer weg ( :( x 1000) net als pidgin instellingen ;(

-----

weer raak:
- in "deze computer" klik ik rechts op een netwerkschijf en verbreek hem
- hij verdwijnt niet en de boel blijft hangen
- <reset>
- ik open meteen "deze computer" (en zie daar heel even een PQSERVICE (F:) ???)
- ik verbreek de netwerkschijf, deze verdwijnt
- ik open het start menu en klik een item aan
- het menu blijft staan en de boel hangt weer

---

en nog maar een keer
- 1 keer na het beginnen van een zoekopdracht
- 1 keer na het rechtsklikken op schijfletter S:, die door IFS is gemaakt maar waar nu geen schijf meer aan hangt
weer firefox profiel kwijt, gelukkig had ik een backup

ik ga IFS verwijderen, misschien dat dat helpt

--------------

Inmiddels heb ik Ext2IFS verwijdert, en mijn DV camera (die ik gisteren aangesloten heb) ontkoppeld. Hiermee is mijn laptop weer terug in de staat van 2 dagen geleden.
Echter, hij is sindsdien al weer 5 (!) keer blijven hangen, steeds bij het (proberen te) ontkoppelen van een netwerkstation.

Ik wordt er niet goed van. Ik kan zo niet werken want ik kan mn pc gewoon niet vertrouwen
Ik kan de oorzaak echt niet vinden en ***windows houdt bij mijn weten geen logs bij dus daar valt niks te vinden...
Help ;(

[ Voor 43% gewijzigd door 2playgames op 13-10-2007 22:20 ]