Toon posts:

stille 120mm fan(s) advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan in de aankomende 2 weken een Coolermaster Stacker 830 evo te gaan kopen.

Ik wil met zo'n zijkant van 4x120mm fans het een beetje stil houden, ik heb nu 2 ac ryan blackfire en die zijn wel wat luidruchtig.
Nu ben ik dus opzoek naar wat stille fans of het nou led fans zijn of zonder led (wel doorzichttig, want wil dan ccfl's gebruiken voor verlichting van het zijpaneel).

Zelf heb ik deze led fan gevonden de Recom QuadLED Silent Blower Case Fan, 120 x 120 x 25 mm, Blauwdeze is maar 13dba en heeft 42,8CFM. en iets van 1000rpm.

Het liefst als het een led fan is één met blauwe leds.

Heeft iemand hier ervaring met deze fan of misschien een beter keuze?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Die fans in de zijkant zijn toch stil? Of worden die er niet bijgeleverd?

Verwijderd

Topicstarter
zover ik weet alleen de intake/hdd fan en de outtake worden bijgeleverd.
dat deurtje aan de zijkant is leeg zover ik weet

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Hoi, ik heb zelf de volgende http://www.pcplatform.nl/info.php?id=1357&fc=true
ze zijn nu extra goedkoop.
Ik hoor ze nauwelijks. (ook op volle toeren)

Zit zelfs 5 of 10 jaar garantie op :P

[ Voor 19% gewijzigd door underworld202 op 13-10-2007 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja oke nadeel is dat ze van niet doorzicht plastic/plexi zijn gemaakt. en ik er wel wat licht door heen wil laten gaan als het geen led fans zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 19:48 ]

• underworld202
ja dat klopt, maar er schijnt wel iets van licht doorheen. Ziet er meer geel-blauw gloeiend uit

[ Voor 3% gewijzigd door underworld202 op 13-10-2007 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar bedoel echt van die doorzichtige fans of led fans

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Het is mij niet echt duidelijk wat je nou wilt. Vertel eerst is duidelijk wat je wilt (lijstje) dan kunnen we je helpen met het vinden van een geschikte fan.

• underworld202
en anders de standaard coolermaster fans met blauwe led's, ook lekker stil

Verwijderd

Op verschillende computersites worden met enige regelmaat reviews van fans gepubliceerd. Met Google kun je die heel makkelijk vinden. Die tests zijn betrouwbaarder dan de mening van iemand hier die geen vergelijkingsmateriaal heeft.

Verwijderd

Topicstarter
opzich wil ik een goed combo tussen cfm en dba, niet te luid en wel genoeg lucht te verplaasten.

p.s. ik zie net dat de coolermaster fans het zelfde cfm hebben als de recom qaud led , alleen 22dba ipv 13dba

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar meestal word niet elke fan getest.
Maar ik zal wel eens wat langer door gaan zoeken der naar.

Wil ieder geval de recom qaud led verglijken met andere aangezien die goeie specs heeft.

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-01 13:22
Voor stille componenten kan je altijd bij Silent PC Review gaan kijken. Ik weet dat ze daar Nexus als referentie-fan gebruiken, een goede allrounder als het ware.

Voor meer specifieke noden kan je best volgende review eens doornemen:
http://www.silentpcreview.com/article695-page1.html

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd

Antec TriCool op low stand zijn heel stil en goede koeling. Nexus real silent 120mm zijn over het algemeen redelijk goed, maar als je totale stilte wilt moet je het niet van deze verwachten, ze zijn wel hoorbaar, maar zeker niet irritant.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Wat ik alleen wel verwonderlijk vind is dat geluid productie van die fans met dB gemeten wordt... dat zegt dus niets over hoe irritant het is. Met sone kan dat wel, die geeft namelijk aan hoe irritant een geluid voor het menselijk gehoor is. Of het dus op een irritante frequentie zit.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou voor de CM Silent LED-fans gaan. Stil voor een ledfan, verplaatst veel lucht en goede kwaliteit. Op die dB's kun je niet teveel afgaan aangezien die niet op een universele manier gemeten worden. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die CM's het prima doen zonder al te veel geluid.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij Freezing Hardware kom ik de SilenX iXtrema PRO IXP-74-11 tegen met een geluidsproductie van 11 dB. Stiller heb ik ze nog niet gevonden, maar ze zijn wel aan de prijs..

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2007 10:51 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 22:38

Smarron

The bend

megatronics schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:50:
Bij Freezing Hardware kom ik de SilenX iXtrema PRO IXP-74-11 tegen met een geluidsproductie van 11 dB. Stiller heb ik ze nog niet gevonden, maar ze zijn wel aan de prijs..
Dit zijn inderdaad uiterst stille fans (maar wel prijzig ja). Ik heb er 3 van 120mm op mijn radiator zitten. Echt onhoorbaar. Ik kan ze op 12v of op 7v laten draaien. CPU is in de zomer ongeveer 35 graden, in de winter 28 in idle toestand. Ik heb wel een extreem oude XP2500+ @ 4200+.

Beetje jammer dat ze niet meegenomen zijn in de review van hardware.info.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Als je echt stil wil maar voor een wat schappelijkere prijs doe dan maar coolink.
Die heb ik op volle toeren op mijn rad zitten, en ik hoor ze niet. Gewoon echt niet.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

TEAMIKKE schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:33:
Ik zou voor de CM Silent LED-fans gaan. Stil voor een ledfan, verplaatst veel lucht en goede kwaliteit. Op die dB's kun je niet teveel afgaan aangezien die niet op een universele manier gemeten worden. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die CM's het prima doen zonder al te veel geluid.
Ik heb 2 van je oude 12cm CM Silent LED fans ens vind ze eerlijk gezegd erg tegen vallen; er zit een vervelende resonatie-toon in die bij 12v erg dominant is, zelfs in m'n toch stille P180B kast. Op 7v is dat onhoorbaar, maarja, dan houdt je nog maar ~700rpm over en zijn de leds minder fel.

Misschien heb ik gewoon pech hoor, want ik met de 8cm 1500rpm CM fans heb ik juist enorm goede ervaringen ... maar toch.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je kan 2dingen doen, of de fans op je moederbord aansluiten en op 7v laten lopen, of gwoon stille fans kopen. Idd de coolermaster fans zijn op 12v best goed stil.
Arctic fans daarentegen verplaatsen meer lucht maar maken een aardige herrie.

antec tricool: Geluidsproductie (max.) Grafiek 50.4 dB das niet te harden dus op volle snelheid.

Coolermaster staat er ook bij dat die 40DB geeft op max voltage maar dat klopt volgens mij weer niet :P Kan zijn dat hij erg last heeft van ruis door inbouw, bij mij staat hij vrij en hoor hem nauwlijks.

Nukezone FTW

Verwijderd

Ik heb noctua's, heerlijk stil!
Wel prijzig, maar wel heel erg stil!!!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier Is een review van een site die zich bezig houdt met stille pc's. De SilenX fans worden vaak genoeg vermeden door niet juiste waarden voor geluid productie en luchtverplaatsing, met samenhangende marketing.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hier zijn echt zat reviews over te vinden en zijn ook al meer dan genoeg topics over geweest. Dit topic gaat dus op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.