Toon posts:

Snelheidsverschillen printerservers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug heb ik een Sweex :X Parallelle printerserver aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op een Epson Stylus Color 3000 (A2). Nou is het mij opgevallen dat de printerkop bij veel grafisch geweld (niet bij puur tekst) na elke "slag" ongeveer 2 seconde stil staat. Dit gebeurt alleen als de printerserver ertussen zit, dus niet bij een rechtstreekse aansluiting op de PC. Zoals wel te bedenken is levert dit een behoorlijke verlenging van de afdruktijd op.

Zijn er andere merken printerservers die sneller kunnen printen? En hoe wordt dit weergegeven in de specificaties?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb met JetDirects nog nooit dit soort problemen opgemerkt eerlijk gezegd.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat het ook sterk ligt aan de hoeveelheid intern geheugen van de printer. Als hij niet in een keer de printopdracht kan opslaan zal je inderdaad opnieuw data moeten gaan sturen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke type poort heb je ingesteld op die printserver? Er zijn voor parallel 2 types, en 3 opties (welke precies weet ik niet meer, maar je zou in de bios van je pc kunnen kijken waar die op staat, en die in te stellen op je sweex).

Het zou me niets verbazen dat de poort geen bi-directionele poort maakt, en daardoor vertraging optreed. Daarbij is het ook niet onbelangrijk om te vermelden wat voor netwerk je hebt.

Het kan dus aan de instellingen van de sweex liggen, maar ook aan de infrastructuur van het netwerk waar het aan hangt, en hoe dat geinstalleerd is ook.

Ik heb overigens met printservers niet echt goede ervaringen als het om vrij grote printjobs zijn. (HP JetDirect boxjes (1 en 3 poorts)).

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:01:
Ik denk dat het ook sterk ligt aan de hoeveelheid intern geheugen van de printer. Als hij niet in een keer de printopdracht kan opslaan zal je inderdaad opnieuw data moeten gaan sturen.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:53:
Dit gebeurt alleen als de printerserver ertussen zit, dus niet bij een rechtstreekse aansluiting op de PC.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:12:
Welke type poort heb je ingesteld op die printserver? Er zijn voor parallel 2 types, en 3 opties (welke precies weet ik niet meer, maar je zou in de bios van je pc kunnen kijken waar die op staat, en die in te stellen op je sweex).

Het zou me niets verbazen dat de poort geen bi-directionele poort maakt, en daardoor vertraging optreed. Daarbij is het ook niet onbelangrijk om te vermelden wat voor netwerk je hebt.

Het kan dus aan de instellingen van de sweex liggen, maar ook aan de infrastructuur van het netwerk waar het aan hangt, en hoe dat geinstalleerd is ook.

Ik heb overigens met printservers niet echt goede ervaringen als het om vrij grote printjobs zijn. (HP JetDirect boxjes (1 en 3 poorts)).
Het gebeurd zowel bij RAW als bij LPR printen. Het netwerk is gewoon een 100 Mbps netwerk gebaseerd op Cisco switches.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:55:
[...]

Het gebeurd zowel bij RAW als bij LPR printen. Het netwerk is gewoon een 100 Mbps netwerk gebaseerd op Cisco switches.
die ervaring heb ik absoluut niet met HP jetdirect boxjes, die van hier print best vak raw pictures en print gewoon zoals je rechtstreeks zou doen. Misschien dat de hoeveelheid geheugen in de print box meespeelt? Ik kan niet achterhalen hoeveel die van mij heeft. Misschien moet je eens naar de netwerksettings van die sweex kijken?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leg ook even uit hoe je die bende aansluit (dirct op je pc heb je nog neit gehad)
usb2 ->480Mb/s
lan -> 10 of 100Mb/s
paralel zo'n 12 Mb dacht ik

maar ja ik heb wel goede ervaring met dei hp bende

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 14-10-2007 23:55 ]

Iperf

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik bedoelde dus dat het up to date houden van de het geheugen van de printer lastiger gaat doordat die printserver niet lekker streamt.
Pagina: 1