Speedtouch 706 + Linksys WRT54G wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Agent_Smith
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 07:11
Hallo!

Sinds kort heb ik een 20Mbit ADSL2 aansluiting van Speedlinq. Bij het abonnement kreeg ik een Speedtouch 706 modem/router. Werkt prima allemaal zo. Mijn oude wireless accesspoint (erfenisje van t werk :) ) is slechts een .11b router, dus 11Mbit'jes. Om meer voordeel uit de snelle ADSL lijn te halen heb ik een Linksys WRT54G wireless router in huis gehaald, die iig 54 mbit wireless doet en 4 ethernetpoorten heeft (XBOX360 en PC).

Nu krijg ik dit met geen mogelijkheid aan de praat.

Als ik de Linksys op de speedtouch aansluit, krijgt de linksys netjes een IP adres van de Speedtouch, en de linksys deelt zelf ook netjes ip adressen uit (beide in dezelfde range, 'default', 192.168.1.x).

connect ik (wired) de laptop aan de router, dan zie ik alleen de router en kan ik niet verder komen naar bv de webinterface van de speedtouch. Ook internet is niet mogelijk :)

Wie heeft hier een oplossing voor?

alvast bedankt!

Alex

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat klopt omdat de standaardgateway die je WRT54G toegewezen krijgt in dezelfde range ligt als hij zelf zit.
Daarom 'denkt' die router dat 'ie in z'n internet net moet zoeken, maar dat moet 'ie helemaal niet.

Zet de DHCP van de WRT54G maar uit en prik de kabel vanuit de speedtouch (die nu in de WAN of Internet poort zit) in 1 van de LAN poorten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

de dhpc uitzetten is inderdaad 1 stap, maar voordat je de wrt aan je speedtouch aansluit zul je deze nog eerst een vast ip moeten geven.
Geef hem een ip in de juiste range (dus de range waarin de speedtouch ip's uitdeelt). 10.0.0.x waarschijnlijk?
Daarna sluit je de wrt via de lan poort aan op de speedtouch.

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
hier een zelfde soort opstelling en werkt prima. wat ik gedaan heb:

1. speedlinq router DMZ invullen naar WRT 192.168.1.* range
2. WRT instellen dat hij DHCP uitdeelt in 192.168.2.* range

hierdoor heb je niks meer met je speedlinq router te doen en kan je zelf alle instellingen op de WRT regelen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 17:12

Tazzios

..

het verschil tussen de oplossing van JOB en rockafello is dat bij
JOb oplossing de speedtouch als router funtioneerd (poortforwarding dhcp enz) kabel van de
speedtouch zit bij de WRT in een LAN poort

en bij rockafello de linksys als router, kabel in de WAN poort

[ Voor 21% gewijzigd door Tazzios op 14-10-2007 12:41 ]

• Agent_Smith
Ik zal beide oplossingen "in random order" eens proberen

thanks in ieder geval voor de reakties!!!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Rockafello schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:30:
hier een zelfde soort opstelling en werkt prima. wat ik gedaan heb:

1. speedlinq router DMZ invullen naar WRT 192.168.1.* range
2. WRT instellen dat hij DHCP uitdeelt in 192.168.2.* range

hierdoor heb je niks meer met je speedlinq router te doen en kan je zelf alle instellingen op de WRT regelen.
En laat de WRT54G nu net niet te vertrouwen zijn als router.

In dit geval deelt de ST als ip's uit in 192.168.1.0, dus dat hoefde niet meer ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Agent_Smith
heb de oplossing van Anti-XP geprobeerd en het werkt! Had ik zelf eerder ook al gedaan, maar ja geduld he ;)
rebootje doet soms wonderen. wireless werkt ook inmiddels

THanks guys!!
Pagina: 1