Virtual reality dmv 1 of 2 lcd-beamers

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 11:13
Er was hier overlaatst een topic "eDimensional bril nu nog nuttig" waarin enkele interessante virtual reality (lees: 3D) opstellingen voorbij kwamen.
Nu heb ik hier 2 lcd beamers en ik vroeg mij af of ik daar niets kon mee bouwen,
iemand ideeën, want search/Google levert niet echt iets bruibaar op.

Het is dus de bedoeling van met meerdere mensen (stuk of 5) 3D films te kunnen kijken en te kunnen gamen. Een actieve bril zal dus uit den boze zijn, aangezien dat meestal duurdere exemplaren zijn, en aangezien iedereen er een nodig zal hebben ... misschien een passieve oplossing ?!

Thx ;)

• Ward Vr
Niemand ?!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Het idee van zo een bril is dat de ogen om en om een zwart beeld krijgen. Tegelijkertijd wordt 1 van de 2 perspectieven waarin de film is opgenomen getoont, waardoor het ene oog het ene perspectief ziet, en het andere oog het andere, waardoor de hersenen dit als 3 dimensionaal ervaren.
Dus nee, met alleen 2 beamers kun je dit niet hersimuleren.

• Ward Vr
frickY schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:46:
Het idee van zo een bril is dat de ogen om en om een zwart beeld krijgen. Tegelijkertijd wordt 1 van de 2 perspectieven waarin de film is opgenomen getoont, waardoor het ene oog het ene perspectief ziet, en het andere oog het andere, waardoor de hersenen dit als 3 dimensionaal ervaren.
Dus nee, met alleen 2 beamers kun je dit niet hersimuleren.
I know ... :/ Dit is slechts 1 techniek, mijn vraag is of er nog andere bestaan, en dus met een passieve bril.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:58
Kwestie van de goeie oude groen/rode brilletjes? Ik ben een tijd terug bij de TU Delft geweest en daar hadden ze ook een degelijke opstelling bij de faculteit Natuurkunde, daarbij maakten ze gebruik van 2 beamers waarvan 't beeld net ietsje afweek, maar van wat ik daar heb gehoord luistert dit nogal nauw en werkte 't effect alleen goed bij aangepaste games/applicaties ( Quake 2 ) die ze erop draaiden.

• Ward Vr
Er is een techniek met gepolariseerd licht, dit kwam in dit topic eens langs, er kon ook een passieve bril gebruikt worden.
Jammer genoeg bleek het enkel te werken met DLP-beamers.

• Ward Vr
Echt niemand ?!
Zou er een mogelijkheid zij om een lcd-beamers goedkoop om te bouwen naar DLP-beamers ?!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Volgens mij lukt het wel als je polarizatie filters gebruikt, ook met lcd beamers. Zou niet weten waarom niet. Dingen als shutter glasses ligt het allemaal veel gevoeliger. Denk als even googled je het wel kan vinden. Twee filters en een brilletje en je bent klaar.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Ward Vr
ice-T106 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:30:
Volgens mij lukt het wel als je polarizatie filters gebruikt, ook met lcd beamers. Zou niet weten waarom niet. Dingen als shutter glasses ligt het allemaal veel gevoeliger. Denk als even googled je het wel kan vinden. Twee filters en een brilletje en je bent klaar.
Zeker ?! :P

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Heb even snel zelf voor je gegoogled.
En nee ben niet zeker.
Hier op deze pagina staat het wel goed uitgelegd:
http://www.dewijs-3d.com/...lters/pola_filter_NL.html
Had er alleen niet aan gedacht dat in het lcd zelf van de beamer ook polarizatie filters zitten.
Heb echter ook opstellingen gezien met lcd schermen die prima werken.
Het is dus een kwestie van even testen.

Ombouwen is trouwens geen optie.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1