Audio CD images vanuit een libary beheren/afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo allemaal,

Ik heb van alle bijna alle cd's uit mijn collectie met CloneCD een image gemaakt zodat ik die als back-up op mijn harde schijf heb staan. Nu heb ik ook nog een kleine collectie MP3's die in Winamp met de Media Libary beheer. Als ik een CD wil afspelen open ik tegenwoordig met Daemon Tools de image en speel de virtuele CD vervolgens in Winamp af, in plaats van dat ik een cd pak en deze in mijn cd-speler doe.

Eigenlijk zou het handiger zijn als ik vanuit de Media Libary gelijk zo'n virtuele CD kon selecteren om af te spelen en om zelfs al een specifieke track te kiezen om af te spelen. Dan hoef ik niet steeds een CD te mounten als ik even een nummer op een andere CD wil afspelen, maar gaat dit min of meer vanzelf doordat ik een track kies om af te spelen. Het zou ook het zoeken een stuk makkelijker maken. Waar ik nu dus eigenlijk op zoek naar ben is een stukje Media Player-software of een plugin/systeempje om in een Media Libary (hoeft niet persé in Winamp te zijn) zowel losse audio-bestanden (mp3 e.d.) als tracks uit iso/img-bestanden af te kunnen spelen.

Of misschien is er een variant op iso/img-bestanden waarmee je de cd-image wel uit kan lezen? Wat ik belangrijk vind is dat de cd-images intact en losless blijven zodat ik zonder kwaliteitsverlies een image eventueel weer op cd kan branden.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb nog niks kunnen vinden tot dusver.

[ Voor 3% gewijzigd door StalieN op 13-10-2007 18:03 ]

www.stevelock.nl

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Waarom rip je de cd's niet lossles (flac) naar je harde schijf?
(Dus net als mp3's, maar dan met flacjes :) )
En volgens mij kun je ook een cuelist aanmaken zodat je ze later weer op cd kunt branden (ik weet alleen niet precies hoe dat werkt)

[ Voor 65% gewijzigd door blobber op 13-10-2007 18:24 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat was ook mijn probleem; ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik zag wel wat info over flac toen ik aan het googelen was naar een antwoord, maar ik heb flac gedownload en geinstalleerd alleen voor zover ik daarna gezien heb is het niet mogelijk een hele cd te rippen naar Flac?

www.stevelock.nl

Verwijderd

Anders rip je toch naar 320kbit/s MP3? De kans dat je een verschil hoort met lossless compressie is ongeveer 0,0.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

StalieN schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:06:
Dat was ook mijn probleem; ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik zag wel wat info over flac toen ik aan het googelen was naar een antwoord, maar ik heb flac gedownload en geinstalleerd alleen voor zover ik daarna gezien heb is het niet mogelijk een hele cd te rippen naar Flac?
Je kunt het beste eac installeren en deze configureren om met flac (of ape of een ander lossless formaat) te rippen, zie http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=30959 daar staat veel info in.
En anders even verder zoeken op hydrogen forum.
Het voordeel van eac is dat je ook virtuele cd's kunt rippen, dus hoef je je cd's niet opnieuw te rippen als je er al images van hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 14-10-2007 16:42 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
foobar kan toch wat de TS wil? Want volgens mij als je in standaard foobar een .cue bestand gooi dan 'knipt' hij automatisch het bestand dat in het .cue bestand staat en laat alle tracks in de playlist zien. Heb persoonlijk aangegeven dat ik .cue etc oversla omdat ik het alleen maar irritant vind er zit namelijk een flinke vertraging in het starten met afspelen en 'doorspoelen'.

Geef alleen geen 100% garantie dat het lukt omdat jij images wilt splitten en in mijn situatie zijn dit meestal mp3's met een cue. Kan het ook even niet testen... gigantische collectie maar niks in een image formaat.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als hij .cue 's heeft kun je dat idd met foobar doen :)

Pagina: 1