Toon posts:

Sony VAIO Ervaringen (Sony Laptops Ervaringen)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.614 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers,

Hierbij een ervaringen topic. Ik heb GOT al afgezocht maar kon geen (niet genoeg) ervaringen vinden.
Ik ben van plan een Sony VAIO VGN-AR51SU laptop te kopen. Aangezien deze laptop vrij prijzig is, zeg maar duur is, zocht ik wat ervaringen over Sony VAIO Laptops. Hoe zijn deze laptops, zijn ze het geld waard. Hoe is de klanten service van Sony, hier hoor ik verschillende verhalen over, garantie en degelijke.

Ik heb gekozen voor de VGN-AR51SU omdat dit een volledige HD Multimedia laptop is. Helaas zijn er nog geen reviews van te vinden dus ervaringen hiermee zijn nog meer welkom. Tevens wil ik misschien de Harddisk (2x 5400rpm raid) vervangen door 2x 7200rpm schrijven. Nu komen binnen kort de Seagate 7200rpm harddisk uit, dus daar wacht ik dan even op, stuk goedkoper. Maar is het uberhaupt het geld waard om de harddisk te vervangen.

Ik hoop dat er wat reacties komen, zou mij en misschien andere erg gelukkig maken.

PA666

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn verschillende ervaringen-topics over Sony. In no time gevonden:
[Ervaringen] Sony Vaio A-series
[Ervaringen] Sony Vaio laptop FS-series
[Ervaringen] Sony Vaio TZ serie. TZ11, TZ90, TZ190
[Ervaringen] Sony Vaio S-series
maar vast en zeker zijn er meer.

Dat er nog geen specifieke ervaringen met die laptop zijn, dat kan komen door het prijskaartje en de nieuwheid. Maar algemene vragen over Sony kun je in dit soort topics makkelijk vinden. Verder is GoT afzoeken niet genoeg, Google is het woord ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:57:
Dat er nog geen specifieke ervaringen met die laptop zijn, dat kan komen door het prijskaartje en de nieuwheid. Maar algemene vragen over Sony kun je in dit soort topics makkelijk vinden. Verder is GoT afzoeken niet genoeg, Google is het woord ;)
Ik heb me al suf gelezen. En de door jou genoemde topics gaan vooral over de specifieke laptops, minder over de algemene service van Sony. En ik heb ook al heel wat gegoogled. Maar echte evaringen van tweakers zijn mij toch meer waard, dan de meeste amerikaanse ervaringen, toch een andere wereld.
Maar goed beter een KIJK UIT JE DOPPEN reactie dan geen reactie :+

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:00:
[...]

Ik heb me al suf gelezen. En de door jou genoemde topics gaan vooral over de specifieke laptops, minder over de algemene service van Sony. En ik heb ook al heel wat gegoogled. Maar echte evaringen van tweakers zijn mij toch meer waard, dan de meeste amerikaanse ervaringen, toch een andere wereld.
Maar goed beter een KIJK UIT JE DOPPEN reactie dan geen reactie :+
1 iemand zegt "slechte garantie" en 1 iemand "goede garantie". En dan? Tweakers maken hun eigen keuzes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:03:
[...]

1 iemand zegt "slechte garantie" en 1 iemand "goede garantie". En dan? Tweakers maken hun eigen keuzes.
Dan weet je nog niks, maar als 10 zeggen goed en 2 slecht, heb je wel een indicatie...
Maar goed ik weet niet wat voor nutteloze discussie dit wordt en het is ook niet terzake doende.
Dus van mij is deze disccusie per direct gesloten.

Misschien dat iemand nog on topic commentaar heeft.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:57
Het blijft altijd lastig om een conclusie te trekken aan de hand van online reacties. Iemand met een slechte ervaring zal dit veel eerder delen met anderen dan een goede ervaring. Hierdoor kan je een verkeerd beeld krijgen van een bedrijf.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:52:
Hoe zijn deze laptops, zijn ze het geld waard. Hoe is de klanten service van Sony, hier hoor ik verschillende verhalen over, garantie en degelijke.
Ervaringen over de nieuwe AR serie kun je op forums.notebookreview.com vinden.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn zusje haar Sony Vaio laptop (VGN-CR41S/W) is kapot wegens waterschade. Er stond een raam open waardoor ie nat is geworden. Volgens de Sony reparatieafdeling kost het 800 euro om te repareren (moederbord is kapot). De laptop is vorig jaar nieuw gekocht voor 1000 euro.

Iemand een idee wat ermee te doen? Een los moederbord is lastig te verkrijgen. En dan is het maar de vraag of je het zelf kan repararen.
Heeft iemand een tip voor een goedkoper reparatiebedrijf dan Sony zelf?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

oud topic ;)

Ik zou zelf een nieuw moederbord bestellen en inbouwen. Moet best te doen zijn. Ik heb al meerdere Asus en IBM laptops uit elkaar gehad en het enige wat je nodig hebt is een kleine kruiskop. En niet vergeten welk schroefje waar hoort natuurlijk. Leg ze op een vel papier bijvoorbeeld (plattegrond).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tom schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:22:
Iemand een idee wat ermee te doen?
Eerst even een nieuw topic aanmaken ;) Dat werkt even wat makkelijker.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.