Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Installeren op sata schijf blijft mislukken

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Vandaag heb ik een Seagate 80 GB sata-schijf binnenkregen, deze heb ik het involgende systeem ingebouwd:

- Asus K8V-X SE moederbord
- 512 mb intern geheugen
- Nec DVD brander op ide poort

De sata-schijf wordt nu de enigste schijf in dit systeem. Ik wilde Windows installeren maar kreeg de melding dat hij mijn schijf niet kon vinden. Dus ik heb via de website van Asus de stuurprogramma gedownload. Deze zip file heb ik uitgepakt en er ik zag dat er een MakeDisk.exe in zat om een diskette aan te maken met de sata drivers. Dit heb ik gedaan.

Nu start ik de pc op druk op F6 en laadt de drivers, windows gaat daarna de schijf formateren en fijn bezig met kopieren van de bestanden, totdat hij opeens stop met de melding dat hij viamraid.sys en nog een 3 tal bestanden niet kan kopieren (deze bestanden staan voor zover ik gezien heb ook op de sata-driver diskette). Ik kom nu niet verder want als ik bestand overslaan kies dan krijg ik na de reboot een blauw scherm met code 0x0000007B en dat heeft er mee te maken dat mijn hardeschijf niet gevonden kan worden.

Iemand sugesties die mij verder kunnen helpen?

Nog even een kanttekening:
Hievoor had ik hetzelfde merk en type hardeschijf ingebouwd en wilde hierop XP installeren dat ging redelijk goed totdat halverwege het kopieren de schijf begin te tikken. Deze is dus onder garantie omgeruild voor een andere, de nieuwe schijf heb ik dus nu in mijn systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 13-10-2007 17:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sATA jumpers e.d. staan goed? Integreer de drivers via NLite in je Windows CD, kijk of het dan wel werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Binnetie
Voorzover ik weet heb ik geen jumpers veranderd op mijn bord. Dan zou hij hem toch gewoon moeten pakken?

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Probeer is een andere sata kabel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binnetie schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:42:
Voorzover ik weet heb ik geen jumpers veranderd op mijn bord. Dan zou hij hem toch gewoon moeten pakken?
Er zijn ook vaak compatibility jumpers op de harde schijf zelf (sATA v1 vs v2, geloof ik). Kijk ook eens in de Serial ATA FAQ; je vraag had daar waarschijnlijk ook beter kunnen worden gepost. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ik weet niet zeker of het dezelfde fout is als ik en een maat hebben gehad op onze systemen, maar ik geef even een tip.

Download UBCD, na de CD gebrandt te hebben kun je deze gebruiken om op te starten vanaf de CD. Formatteer de schijf met de tool op de CD (van ubcd) van de fabrikant.

Het kan zijn dat de schijf niet goed geformatteerd is en (misschien in het verleden in een RAID-config gedraait heeft) dan kan WinXP wel eens over z'n nek gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door remy007 op 13-10-2007 17:49 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat in het BIOS de bootvolgorde wel juist?

Heb je, zonodig, gekeken of je niet eerst een RAID-array moet aanmeken? (Ja, ook met 1 HD)

Zorg ook maar voor 10 van die floppy-disks want het is eerder regel dan uitzondering dat het met de 10e pas wil lukken de driver te laden.

ARME AOW’er

• Binnetie
Ik heb wat met een unattended windows dvd en nu gaf hij al aan dat de drivers die ik wilde installeren al op de cd aanwezig waren. Nu gaat alles goed, alle bestanden worden gekopieerd. Alleen wanneer de computer opnieuw opgesturd wordt dan krijg ik 2 sec na het verschijnen van het Windows Bootlogo een blauw scherm met de Stopcode 0x0000007B...

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 22:22

Steef

GoT's Most Eaten

Heb je gekeken of er een nieuwere versie van je sata drivers beschikbaar is?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• Binnetie
ThaRabbit schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:11:
Heb je gekeken of er een nieuwere versie van je sata drivers beschikbaar is?
Ik heb op de website van Asus de meest recente gedownload (van 2005).

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was 1 geheugenreepje defect. Die 0x0000007B error is namelijk een fatale error. Bij Microsoft staat hij er ook bij als hardwarematige error.

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt erop dat of je hdd stuk is, of iets anders in je computer. Je weet wel dat drivers bij de fabrikant niet altijd de laatste versie is? Bij de chipbakker vind je altijd de laatste versie. De laatste werkt niet altijd, getuige mijn laptop. Daar heb ik een ICH7M in zitten, welke met driver versie hoger dan 5.5 niet gevonden wordt, terwijl de normale versie wel gevonden zou worden. Iig heb je een versie die het doet. Nu kijken wat er fout is met je laptop, neem UBCD (Ultimate Boot CD) en check zowel je hdd als je geheugen.

[ Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 15-10-2007 01:04 . Reden: tis geen laptop, maar computer. 8)7 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hero Of Time schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:56:
Lijkt erop dat of je hdd stuk is, of iets anders in je laptop. Nu kijken wat er fout is met je laptop, neem UBCD (Ultimate Boot CD) en check zowel je hdd als je geheugen.
Ja, mogelijk heeft hij dan een werkende laptop maar ik denk dat hij zijn PC aan de praat wil krijgen. :)

ARME AOW’er

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Guardian Angel schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

Ja, mogelijk heeft hij dan een werkende laptop maar ik denk dat hij zijn PC aan de praat wil krijgen. :)
Shit, verward met een ander topic kwam config. Die had ook problemen met SATA maar dan op z'n laptop.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Probleemoplossing voor foutberichten met 'Stop 0x0000007B' in Windows XP Al gelezen?

Er zit ook een Jumper op je Schijf, die als het goed is 1.5G/b en 3.0G/b heeft. Als je nog een oudere controller hebt, is 1.5G/b normaal. Ook even controleren of je ook alle drivers bij setup laadt, erbij hebt zitten :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:06:
Probleemoplossing voor foutberichten met 'Stop 0x0000007B' in Windows XP Al gelezen?

Er zit ook een Jumper op je Schijf, die als het goed is 1.5G/b en 3.0G/b heeft. Als je nog een oudere controller hebt, is 1.5G/b normaal. Ook even controleren of je ook alle drivers bij setup laadt, erbij hebt zitten :)
Dat van die jumper had ik ook al aangegeven, maar TS is daar niet op ingegaan.

Verwijderd

Misschien gebruik je een verkeerde XP versie? Dit was voor mij de oplossing http://dutch-aspnet.blogs...150-bsod-0x00000007b.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk dat na meer dan een jaar de oplossing wel is gevonden hoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.