Herriemakende MSI 8800GTS/320

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 05:48
Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een MSI 8800GTS/320, het apparaat functioneert prima, maar maakt een nogal irritante zoem geluid. Ik heb geen professionele opname apparatuur dus heb het met een simpele microfoon moeten opnemen, het is zeker hoorbaar.

Wel zoem. (Geluid wel ietsje harder zetten)
Geen zoem.

De opnames van het gezoem zijn niet echt representatief te noemen aan de irritatie die het te weeg brengt, het is zelfs te horen tijdens te gamen met een gesloten headset. Tijdens het booten hoorde ik het ook, kaart er uit gehaald en zonder vga geboot; geen gezoem.

Moet wel bekennen dat met de nieuwe videokaart m'n voeding wat aan de lage kant begint te worden, namelijk 430Watt. (e6600, 2gb, 8800gts, 2xdvd-rw, 1xsata schijf) Voorheen zat er een 7900GT in deze bak (die is helaas kapot), kan het de voeidng zijn? Het is alleen te horen tijdens 'grafische' activiteit, scrollen op een pagina met flash, tijdens games en bekijken van films.

Wat heb ik gedaan:
- Met rivatuner de fans op 25% gezet voor mn gpu, het geluid is nog immer hoorbaar.
- Zonder gpu geboot, geluid niet aanwezig, maar probleem niet opgelost...
- Ipv kliksysteem in kast gebruikt; kaart vastgeschroefd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mathizsias op 13-10-2007 17:28 ]

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Misschien is de ventilator van de kaart niet helemaal in orde. Als het écht te erg is, stuur je hem gewoon RMA (Het is immers een defect).

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Zo klonk mijn te lichte voeding ook toen ik overstapte van een 7 naar een 8-serie videokaart. Volgens mij is het je voeding die op z'n top moet draaien om je spul van stroom te voorzien. Dat geeft dat gezoem/gepiep. Toevallig een Cooler Master? Het geluid is zo herkenbaar :')

Kun je een voeding lenen van iemand en die eens aansluiten op je spullen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 00:51 ]

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 05:48
Cooler Master indeed, heb er net een 660watt test psutje ingezet, werkt als een tierelier, thanks guys! :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een goede 430watter zou dat probleemloos aan moeten kunnen, een 8800GTS, daar heb je echt geen 600+ watter voor nodig.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 08:12
Ik heb ook een MSI 8800GTS 320 mb, heb wel de standaard overklokte versie.
Ik heb deze kaart nu 'n half jaar ofzo en bij mij maakt ie dit geluid ook de laatste tijd.
Bij mij is het zo dat ie dat geluid maakt wanneer ik een spel afsluit. Hierdoor gaat de fan zachter draaien en hoor je 'n moment 'n zoem.. Ik neem aan dat dit bij een bepaald toerental is.
Probeer je fanspeed eens wat hoger te zetten, misschien dat ie (zoals bij mij) bij meer toeren niet meer die zoem heeft.

In mijn geval zal het niet aan de voeding liggen, heb een hiper type-r 580 watt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:00:
Een goede 430watter zou dat probleemloos aan moeten kunnen, een 8800GTS, daar heb je echt geen 600+ watter voor nodig.
Mijn 430'er had al moeite met een overclockte 7900GT. de 430-lijn van CM is niet super mijn inziens.

Maar goed, zoals je lezen kan gebruikt TS een andere PSU en het geluid is weg :)
Pagina: 1