Vigor 2800VG Upload met 130KB's mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een upgrade van speedxs van 10Mbit naar 24Mbit waaronder andere 130Kb's upload mogelijk zou moeten zijn. gezien de afstand van de centrale naar mij nog geen 400 Meter, zou het in de praktijk mogelijk moeten zijn om de 130 Kb's te halen. ik haal een download snelheid van 1850Kb,s en 104Kb upload, zelfde als mijn 10Mbit lijn. nu is het de vraag hoe zou ik de Upload kunnen halen van 130Kb's teminste zal nooit precies zijn maar zou in iedergeval boven de 100 uit moeten komen. Iemand een idee hoe ik mijn vigor zou kunnen instellen om dit voor elkaar te krijgen of ligt het gewoon aan de Draytek 2800VG dat hij begrensd is?? en dit mischien getweaked kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Iedere ADSL verbinding heeft last van overhead en je haalt nooit gegarandeerd 1 Mbit upload. 104 KB\s is daarom ook gewoon redelijk tot goed voor je verbinding :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik heb een 2700 en ik haal 130KB/sec up... Maar dat komt omdat mijn upstream 1381000bps is... 1.3Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het is niet je modem die 'gelimiteerd' is. De combinatie modem + dslam is belangrijk en of je annexA of annexB hebt.

Op korte lijnen heeft annexB een voordeel op de upstream, kan wel tot 1500kbps zijn dan. Een annexA verbinding topt op maximaal een 1280kbps zo'n beetje.

De DSLAM die gebruikt wordt door de telco is ook belangrijk. De chipset aan beide kanten kan een optimale of minder optimale combinatie zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.