Gigabyte 7VXRP i.c.m. XP1900+ doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Het systeem van mijn zus (GigaByte 7VXRP mobo, Athlon 1900 cpu, 512 MB RAM, 2 harddisks Maxtor 80 GB, 300 W voeding, Matrox G450 videokaart) doet helemaal niks meer. Ik heb alle componenten al losgekoppeld, daarna twee andere (goed werkende) voedingen geprobeerd en het resultaat: helemaal geen leven in te krijgen. Daarna de CMOS kortgesloten en zowaar draaide de fan van de cpu een keer rond. Ventilator en CPU losgehaald, gereinigd, nieuwe koelpasta ertussen en weer teruggezet, maar: helemaal niets. Wat is volgens jullie de meest waarschijnlijke boosdoener: het moederbord of de cpu?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Is niet te zeggen zo, als je geen materiaal hebt of kunt lenen om dit te testen, ga je hier niet zo maar achterkomen ben ik bang.

Bijkomende problemen zijn:

- Athlon XP s willen/wilden nog wel eens overlijden door beschadiging van de core.
- Socket A (462) bordjes zijn op dit moment zwaar moeilijk te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Kluk-Kluk op 13-10-2007 16:33 ]

Powered By C8H10N4O2

• 4-legged-bird
Lullig.... ik hád nog een zelfde bordje, twee maanen geleden, maar dat heb ik verkocht. Wijst de fan die één keer ronddraait na CMOS-clearance niet op een defect mobo?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Nee helaas kun je dat daardoor niet uitsluiten. Op het moment dat je ergens een andere XP vandaan weet te halen weet je meer ben ik bang.

En dan nog, waar ga je een ander socket A bord vandaan halen ?? Ik zou een upgrade doen:

-Of een budget setje bord + cpu en geheugen (kan al voor rond de 100,-)
-Of je systeem meteen up to date maken, wat je uiteraard meer zal kosten.

Powered By C8H10N4O2

• 4-legged-bird
Ja, dat zal het ook wel worden vrees ik. Ik neem tenminste niet aan dat er nog iets anders de boosdoener kan zijn behalve óf de cpu óf het mobo? Ik heb al even op MP gekeken en voor 100 euro kan ik m'n zus wel weer iets moois geven.......

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Dit topic krijgt een schopje naar PMG. Ik pas ook even de titel aan zodat deze wat informatiever wordt.

Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, wellicht kom je met behulp van die troubleshooter de probleemveroorzaker tegen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• 4-legged-bird
Thandor schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:53:
CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Dit topic krijgt een schopje naar PMG. Ik pas ook even de titel aan zodat deze wat informatiever wordt.

Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, wellicht kom je met behulp van die troubleshooter de probleemveroorzaker tegen :).
Sorry voor de verkeerde rubriek. Dat topic had ik al uitgebreid bekeken, maar zonder bruikbaar resultaat helaas....

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Beetje standaard vraag, maar hoe zit het met de condensatoren?

Heb laatst een socket 462 KT266A Gigabyte 7VTXH+ moeten recappen omdat ze allemaal bol stonden. De 462 serie van Gigabyte staat en stond daar bekend om, gelukkig is het hierna allemaal beter geworden.

[ Voor 24% gewijzigd door InfinityG35 op 13-10-2007 18:41 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Ik heb hier wel eens dezelfde borden, Meestal zien de caps eruit als op deze foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/GA7VRXP.JPG

• 4-legged-bird
De condensatoren zijn nog helemaal vlak, geen enkel spoor van lekkage. Ik vrees dat ik maar een upgradesetje voor m'n zus ga zoeken.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Phenos2 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:15:
Ik heb hier wel eens dezelfde borden, Meestal zien de caps eruit als op deze foto.
Hehe, die paarse zijn nu net de enige die nog goed zijn bij mij :P
Alle zwarte en groene (ongeveer 15) heb ik moeten vervangen. Goed, zal dus niet zo lang meer duren denk ik 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Meestal zijn het : GSC, CHHSI, Tayeh en Lelon caps welke het begeven op deze bordjes. Ik vervang deze altijd ook als ze er nog goed uitzien, Als het bord niet meer "POST" dan is het echter meestal te laat om elco's te vervangen. Ik heb hier nog een goedwerkende Albatron Socket A moederbord. KX4-8XV Pro liggen waarvan de GSC caps zijn vervangen.
Pagina: 1