Toon posts:

Zalman ZM-NBF47 northbridge koeler past niet op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zalman ZM-NBF47 passieve northbridge koeler gekocht om de heatsink en fan op mijn Chaintech 9CJS Zenith moederbord te vervangen. Ik heb een behoorlijk grote koeler op de processor zitten (Zalman CNPS 7000s AlCu) dus de nb-koeler kan maar in één richting op de chipset gemonteerd worden.
Op het moederbord zitten slechts twee metalen lusjes om de nb-koeler aan te bevestigen, op twee tegenover elkaar gelegen hoeken van de chipset. De bijgeleverde bevestigingsbeugeltjes van Zalman zijn echter juist voor de lusjes op de twee andere hoeken geschikt (als ik de nb-koeler in de enige fysiek passende richting houd).

Het probleem is dus dat ik de verkeerde bevestigingsbeugeltjes heb voor de enige twee lusjes die op het mobo zitten. Ideaal zou zijn als ik exact gespiegelde beugeltjes zou hebben.

Weet iemand of Zalman dit soort specifieke extra onderdelen levert? Heeft iemand misschien hun helpdesk hier al eens om gevraagd? Zijn er mensen met hetzelfde probleem en hoe is dit uiteindelijk opgelost?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 15:58
Waarom mail je Zalman hier niet over?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik tegelijk gedaan met het posten van dit bericht. Helaas kon ik alleen sites voor Korea (wel Engelstalig gelukkig) en de VS vinden. Ik heb op de Koreaanse site een bericht achtergelaten met zo'n mail formulier op de site. Het kan natuurlijk altijd dat ze wel degelijk een oplossing voor me hebben, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Op de Q&A van hun site staat een geval met hetzelfde probleem. Ik heb gereageerd op die post maar tis maar afwachten of dat wat oplevert. Vandaar dat ik tegelijk maar hier heb gepost, ik wil zo snel mogelijk af van de fan op de heatsink want die maakt heel veel herrie.